Το νέο Aprilia Shiver 900 αποτελεί εξέλιξη του αρχικού πρότζεκτ μιας μοτοσυκλέτας η οποία κατά την πρώτη της εμφάνιση το 2007, έγινε το πρώτο σύγχρονο εργοστασιακό μοντέλο με τεχνολογία Ride-by-wire για τη διαχείριση ηλεκτρονικά της τροφοδοσίας του κινητήρα. Σήμερα επιστρέφει, συνοδευόμενη από πακέτο προσφορών και υπηρεσιών, μέχρι τις 31 Ιουλίου. Συγκεκριμένα προσφέρεται με Δωρεάν διετή επέκταση της εργοστασιακής εγγύησης, δωρεάν οδική βοήθεια και δυνατότητα συμμετοχής σε εκπαίδευση ασφαλούς οδήγησης μοτοσυκλέτας. Η τεχνολογική πρωτιά της Aprilia ήρθε απευθείας από τις αγωνιστικές πίστες. Η Aprilia Cube ήταν η πρώτη μοτοσυκλέτα MotoGP που υιοθέτησε αυτήν την τεχνολογία το 2002, επιλογή που πλέον αξιοποιούν όλοι οι κατασκευαστές μοτοσυκλετών. trietmnp1 Το Aprilia Shiver 900 βελτιώνει τις επιδόσεις του μοντέλου χάρη στον νέο κινητήρα 900 V-2. Αυξάνει σε υψηλά για την κατηγορία του επίπεδα όχι μόνο την ισχύ αλλά, κυρίως, τη μέγιστη ροπή που επιτυγχάνεται για κάθε τιμή σ.α.λ. Περισσότερη δύναμη και πιο έντονη προσωπικότητα για απολαυστικές διαδρομές χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση και την ευκολία χειρισμού: δύο στοιχεία που ανέκαθεν χαρακτήριζαν το Aprilia Shiver. Τα στοιχεία αυτά ενσωματώνονται σε μια μοτοσυκλέτα που λάτρεψαν ερασιτέχνες και έμπειροι αναβάτες, χάρη στην αρχιτεκτονική της μοτοσυκλέτας, που αντλεί τα καλύτερα στοιχεία από την παράδοση της Aprilia. Μια παράδοση που μετρά 54 παγκόσμιους τίτλους στη σύντομη πορεία του και σήμερα συμμετέχει σε κορυφαία πρωταθλήματα, όπως το MotoGP και το Superbike. Εύκολο, ισχυρό και τεχνολογικά προηγμένο, το Aprilia Shiver 900 εξοπλίστηκε με ένα προηγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης που αυξάνει την ασφάλεια και τα επίπεδα οδηγικής απόλαυσης. Από τους στενούς δρόμους της πόλης ως τις μεγάλες λεωφόρους, και από ορεινές διαδρομές έως ταξίδια περιήγησης, όσο μεγάλη κι αν είναι η διαδρομή, το Shiver 900 δημιουργεί ένα φιλόξενο και λειτουργικό περιβάλλον για τον οδηγό της. Ως αντισυμβατικό «γυμνό», το νέο Shiver 900 δίνει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στην ξεχωριστή σχεδίαση. Από τους πλαϊνούς αεραγωγούς που αγκαλιάζουν το μπροστινό μέχρι το χαρακτηριστικό συμπαγές πίσω μέρος, με τις εξατμίσεις κάτω από τη σέλα. Οι νέες δομές – πλαϊνά καλύμματα του ρεζερβουάρ καυσίμου, πλαϊνά καπάκια, πίσω ουρά, μπροστινό φτερό – αναβαθμίζουν σε βάθος την αισθητική. Η νέα αυτή δικύλινδρη μοτοσυκλέτα ξεχωρίζει επίσης για τα επιθετικά της χαρακτηριστικά που υπογραμμίζουν τον σπορ χαρακτήρα της. Το πλαίσιο, το ελατήριο του αμορτισέρ και τα καλύμματα της κυλινδροκεφαλής είναι βαμμένα με κόκκινο χρώμα. Λεπτομέρειες που συνδυάζονται με τους τρεις διαθέσιμους χρωματισμούς – λευκό «Evolution White», ασημί «Hi Tech Silver» και πράσινο «Unconventional Green» – δημιουργώντας εντυπωσιακή αντίθεση. trietmnp2 Οι εξατμίσεις, ένα από τα χαρακτηριστικά αισθητικά στοιχεία του Aprilia Shiver, βρίσκονται κάτω από τη σέλα και έχουν σχεδιαστεί εκ νέου. Διατηρούν την αρχική τους θέση, αλλά το άκρο του σιλανσιέ είναι πιο κοντό και με κλίση προς τα πάνω. Τα αέρια της εξάτμισης κατευθύνονται πλέον προς τα κάτω και στο πλάι, ώστε να μην ενοχλούν τον συνεπιβάτη. Ο νέος κινητήρας Euro 4 αναβαθμίστηκε στα 900 κ.εκ. από τα 750 κ.εκ. της πρώτης έκδοσης. Αυτή η αύξηση επιτεύχθηκε με μεγαλύτερη διαδρομή του εμβόλου, στοιχείο που ενισχύει τη ροπή της μοτοσυκλέτας ενώ η η ισχύς στον στρόφαλο υπερβαίνει τους 95 HP. Η τιμή ροπής 90 Nm στις 6.500 σ.α.λ. που επιτυγχάνεται εξασφαλίζει αυθεντικά διασκεδαστική οδήγηση: αυτός ήταν και ο πρωταρχικός στόχος των τεχνικών της Aprilia κατά τον σχεδιασμό του νέου μοντέλου. trietmnp3 Το Aprilia Shiver 900 είναι μια μοτοσυκλέτα που μπορούν να οδηγήσουν εύκολα ακόμα και αρχάριοι αναβάτες. Θα τους συνοδέψει στο προσωπικό τους ταξίδι προς την οδηγική ωρίμανση. Γι’ αυτόν τον λόγο διατίθεται και μία ακόμα έκδοση περιορισμένης ισχύος (35 KW), που μπορούν να οδηγήσουν οι κάτοχοι άδειας οδήγησης μοτοσυκλέτας κατηγορίας Α2. Ο νέος υδρόψυκτος κινητήρας, διατηρεί τη γωνία 90 μοιρών μεταξύ των δύο κυλίνδρων, καθώς και σύστημα χρονισμού με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής. Με ειδική επεξεργασία πέτυχε τη μείωση των τριβών στα έμβολα, τα οποία έχουν εξολοκλήρου επανασχεδιαστεί και διαθέτουν αντιτριβική επίστρωση. Οι νέοι πείροι εμβόλου έφεραν μείωση του βάρους των κινούμενων μερών. trietmnp4 Νέο και πιο αποτελεσματικό είναι το κύκλωμα λίπανσης, με στόχο να περιορίσει τις θερμοκρασίες που ανεβάζει το λάδι λίπανσης, καθιστώντας μη υποχρεωτική τη χρήση ψυγείου λαδιού. Καλύτερη απόδοση επιτυγχάνεται και χάρη στην τοποθέτηση νέων μπεκ ψεκασμού. Η αύξηση της πίεσης του ψεκασμού βελτιώνει την καύση, προς όφελος της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Στη συμμόρφωση του κινητήρα με τα όρια ρύπανσης που προβλέπουν οι προδιαγραφές Euro 4, συνεισφέρει και το νέο σύστημα εξάτμισης με διπλό αισθητήρα οξυγόνου. trietmnp5 Ο κινητήρας του Shiver 900 είναι επίσης εξοπλισμένος με έναν αυτόματο αποσυμπιεστή, χρήσιμο στη διευκόλυνση της εκκίνησης σε συνθήκες χαμηλής θερμοκρασίας. Όλα τα μέρη του συμπλέκτη έχουν αναθεωρηθεί. Το φορτίο στους δίσκους, και κατ’ επέκταση στη μανέτα, έχει μειωθεί κατά 15%, ενώ επανακαθορίστηκαν οι σχέσεις της πρωτεύουσας μετάδοσης, με αποτέλεσμα τη βελτιστοποίηση της εκμετάλλευσης της διαθέσιμης ισχύος. Ο χειρισμός του συστήματος ηλεκτρονικής διαχείρισης κινητήρα γίνεται πλέον από τη νέα, ενισχυμένη μονάδα ελέγχου κινητήρα (ECU) Marelli 7SM που επικοινωνεί με το με το νέο σύστημα ηλεκτρονικού γκαζιού Ride-by-wire. Τα συστήματα ελέγχου και διαχείρισης του κινητήρα, λειτουργίες που πριν ελέγχονταν από δύο ξεχωριστές μονάδες, τώρα ενσωματώνονται σε μία μοναδική πλακέτα, την ίδια που εξοπλίζει τα μοντέλα V4 του Noale. trietmnp6 Το νέο Shiver 900 ενσωματώνει την εμπειρία της Aprilia στα συστήματα ηλεκτρονικού ελέγχου και υποστήριξης της οδήγησης, με κορυφαίο παράδειγμα την Aprilia RSV4. Την supersport μοτοσυκλέτα που στην αγωνιστική έκδοσή της κέρδισε επτά τίτλους σε παγκόσμια πρωταθλήματα Superbike (τρεις τίτλους Αναβατών και τέσσερις Κατασκευαστών). Το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης του Shiver 900, ρυθμίζεται σε τρία επίπεδα και με δυνατότητα απενεργοποίησης. Ελέγχει και παρεμβαίνει τόσο στο σύστημα ανάφλεξης όσο και στις πεταλούδες του ψεκασμού. trietmnp7 Το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Aprilia (ATC) συνδυάζεται με το σύστημα ABS δύο καναλιών της Continental με δυνατότητα απενεργοποίησης και με ρυθμιζόμενη βαθμονόμηση, προκειμένου να μη χάνεται ο σπορ χαρακτήρας της οδήγησης. Το Ride-by-wire που είναι πλέον ενσωματωμένο στη μανέτα του γκαζιού, έφερε μείωση του βάρους κατά περισσότερο από 500 γραμμάρια. Για την ακριβέστερη διαχείριση του μείγματος καυσίμου/αέρα και του ανοίγματος της πεταλούδας γκαζιού βασίζεται σε πολλαπλές παραμέτρους. Από τον αριθμό στροφών του κινητήρα, τη σχέσης του κιβωτίου ταχυτήτων και την παροχήνς αέρα (ποσότητα και ταχύτητα), μέχρι τη θέση του γκαζιού και τη θερμοκρασία, περιβάλλοντος και κινητήρα. Τα οφέλη είναι σημαντικά τόσο για την ομαλή οδήγηση όσο και για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων και της κατανάλωσης καυσίμου. trietmnp8 Η ηλεκτρονική διαχείριση προσφέρει και τη δυνατότητα τροποποίησης της χαρτογράφησης του κινητήρα. Η λειτουργία Sport προσφέρει άμεση και επιθετική απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού. Η λειτουργία Touring προσφέρει πιο ομαλή απόκριση, ιδανική για ταξίδια και καθημερινή χρήση. Η επιλογή Rain μειώνει τη διαθέσιμη ισχύ περίπου στους 70 HP και είναι ιδανική για δύσκολες καιρικές συνθήκες ή οδόστρωμα χαμηλής πρόσφυσης. Η εναλλαγή της χαρτογράφησης μπορεί να γίνει οποιαδήποτε στιγμή, ακόμα και εν κινήσει, πιέζοντας το κουμπί της μίζας. Ο πίνακας οργάνων έχει επανασχεδιαστεί εξ ολοκλήρου, και αποτελείται πλέον από υπερσύγχρονη οθόνη TFT, ώστε κάθε ένδειξη να είναι απόλυτα ευανάγνωστη. Η μεγάλη οθόνη 4,3 ιντσών (ίδια με αυτήν που χρησιμοποιήθηκε στις νέες εκδόσεις Aprilia RSV4 και Aprilia Tuono 1100 V4) εξασφαλίζει ότι όλες οι πληροφορίες προβάλλονται πάντα με σαφή και ευανάγνωστο τρόπο, χάρη και στην ικανότητά της να προσαρμόζει τα χρώματα φόντου και γραμματοσειράς ανάλογα με τις συνθήκες που εντοπίζει ο ανιχνευτής φωτός. trietmnp9 Η δυνατότητα σύνδεσης με το smartphone, παρέχεται ως αξεσουάρ με το κιτ AMP. Με αυτή, στην οθόνη εμφανίζονται όλα τα δεδομένα που σχετίζονται με εισερχόμενες/ τρέχουσες κλήσεις, καθώς και πληροφορίες σχετικά με τη χρήση συστήματος ενδοεπικοινωνίας ή με τυχόν αρχεία ήχου που μπορεί να αναπαράγονται τη δεδομένη στιγμή. Το πλαίσιο από χωροδικτύωμα χάλυβα και πλάκες αλουμινίου παρέχει τα επιθυμητά επίπεδα ακαμψίας και περιορίζει το μέγεθος της μοτοσυκλέτας. Το άνω μέρος του χωροδικτυώματος συνδέεται με μεγάλες πλευρικές πλάκες αλουμινίου, συνδυασμός που διαμορφώνει ένα εξαιρετικά στιβαρό και ελαφρύ πλαίσιο. trietmnp10 Ο στενός κινητήρας, επιτρέπει την πρωτότυπη επιλογή πλευρικής τοποθέτησης του αμορτισέρ, δημιουργώντας χώρο για την εξάτμιση. Το σχήμα και ο όγκος της οποίας είναι σχεδιασμένα ώστε να εξασφαλίζουν βέλτιστη απόδοση του κινητήρα. Το ψαλίδι από κράμα αλουμινίου προσφέρει κορυφαία επίπεδα ακαμψίας, ενώ είναι μελετημένο ώστε να αντέχει την ασύμμετρη καταπόνηση λόγω της πλευρικής τοποθέτησης του αμορτισέρ. trietmnp11 Το Aprilia Shiver 900 διαθέτει νέο πιρούνι Kayaba με καλάμια 41 mm, περίπου 500 γραμμάρια ελαφρύτερο από εκείνο της προηγούμενης έκδοσης, με ρυθμίσεις για την απόσβεση επαναφοράς και την προφόρτιση ελατηρίου. Η διαδρομή των 130 mm επιτρέπει ομαλή οδήγηση στην πόλη αλλά και εκτός αυτής. Οι δύο πλάκες τιμονιού είναι κατασκευασμένες από σφυρήλατο αλουμίνιο. Το πίσω αμορτισέρ είναι τοποθετημένο στο πλάι και στραμμένο απευθείας προς το ψαλίδι, ακολουθώντας την cantilever διάταξη και διαθέτει ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου και απόσβεση επαναφοράς. Η διαδρομή του πίσω τροχού είναι 130 mm. trietmnp12 Καινούργιες είναι και οι σπορ ζάντες με τρεις διπλά μπράτσα, εμπνευσμένες από τον εξοπλισμό του Aprilia Tuono V4. Συμβάλλουν στη μείωση του βάρους κατά 0,9 kg μπροστά και 1,3 kg πίσω. Με αυτόν τον τρόπο περιορίζεται δραστικά το γυροσκοπικό φαινόμενο. Έτσι, η μοτοσυκλέτα αποκτά μεγαλύτερη ευελιξία, η λειτουργία της ανάρτησης βελτιώνεται χάρη στη μείωση της μη αναρτημένης μάζας, και η επιτάχυνση αυξάνεται. Οι νέες ζάντες τροχών εξοπλίζονται με ελαστικά 120/70 εμπρός και 180/55 πίσω. Το σύστημα πέδησης, διαθέτει ABS δύο καναλιών και αποτελείται από ακτινωτές δαγκάνες που τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Οι δύο μπροστινοί δίσκοι είναι  διαμέτρου 320 mm, ενώ πίσω χρησιμοποιείται δαγκάνα μονού εμβόλου με δίσκο διαμέτρου 240 mm. trietmnp13 Μια ευρεία γκάμα αξεσουάρ, sport και touring διατίθεται για το Shiver 900. Τα πρώτα τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα της Aprilia: μέρη από carbon ή από billet αλουμίνιο, όπως τα καλύμματα τρόμπας υγρών φρένων και συμπλέκτη, οι μανέτες φρένου και συμπλέκτη και οι καθρέφτες, καθώς και τα μανιτάρια πλαισίου και τροχού. Τα touring αξεσουάρ αυξάνουν την άνεση κατά την οδήγηση του Shiver 900. Άνετη σέλα, πλαϊνές βαλίτσες και σακίδιο ουράς. Όπως και με τις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες της Aprilia, διατίθεται η πλατφόρμα πολυμέσων Aprilia (APM). Χάρη στη δυνατότητα σύνδεσης με Bluetooth και τη διασύνδεση με χειριστήρια στο τιμόνι και τη νέα οθόνη TFT, επιτρέπει στον αναβάτη να διαχειρίζεται και να κοινοποιεί όλες τις πληροφορίες για τη διαδρομή. trietmnp14 Από δεδομένα για πιο σπορ οδήγηση έως πληροφορίες απλής περιήγησης, με ενδείξεις για την κατανάλωση, τις διαδρομές, τις ταχύτητες οδήγησης, τις συνθήκες πρόσφυσης και τις τοποθεσίες σημείων τεχνικής εξυπηρέτησης της Aprilia. Το νέο Shiver 900 διατίθεται στην άκρως ανταγωνιστική τιμή των 8.270 ευρώ από τα σημεία πώλησης Aprilia. Παράλληλα και μέχρι 31 Ιουλίου συνοδεύεται από πακέτο προσφορών και υπηρεσιών που περιλαμβάνουν:

  • Δωρεάν διετής επέκταση της εργοστασιακής εγγύησης
  • Δωρεάν οδική βοήθεια
  • Δυνατότητα συμμετοχής σε εκπαίδευση ασφαλούς οδήγησης μοτοσυκλέτας, με συμβολικό κόστος 10 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά Aprilia Shiver 900

Κινητήρας: Διαμήκης V-2, 90°, 4-χρονος, υδρόψυκτος, διπλός εκκεντροφόρος επικεφαλής με μεικτό σύστημα χρονισμού γραναζιού/καδένας, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο Καύσιμο: Αμόλυβδη βενζίνη Διάμετρος και διαδρομή: 92 x 67,4 mm Συνολικός κυβισμός κινητήρα: 896,1 κ.εκ. Σχέση συμπίεσης: 11,5:1 Μέγιστη ισχύς στον στροφαλοφόρο άξονα: 70 kW (95,2 HP) στις 8.750 σ.α.λ. Μέγιστη ροπή στον στροφαλοφόρο άξονα: 90 Nm (9,17 kgm) στις 6.500 σ.α.λ. Σύστημα καυσίμου: Ενσωματωμένο σύστημα διαχείρισης κινητήρα με λειτουργία Ride-by-wire με 3 χαρτογραφήσεις (Sport, Touring, Rain) Ανάφλεξη: Ψηφιακή ηλεκτρονική, ενσωματωμένη με το σύστημα ψεκασμού. Εκκίνηση: Μίζα Εξάτμιση: 100% από ανοξείδωτο χάλυβα 2 σε 1 σύστημα εξάτμισης με τριοδικό καταλυτικό μετατροπέα και αισθητήρα οξυγόνου Εναλλάκτης: 450 W στις 6.000 σ.α.λ. Λίπανση: Υγρό κάρτερ Κιβώτιο ταχυτήτων: 6 ταχύτητες, σχέση μετάδοσης κίνησης

  • 1η 36/14 (2,57)
  • 2η 32/17 (1,88)
  • 3η 30/20 (1,5)
  • 4η 28/22 (1,27)
  • 5η 26/23 (1,13)
  • 6η 25/24 (1,04)

Συμπλέκτης: Πολύδισκος υγρός υδραυλικός συμπλέκτης Σύστημα κύριας μετάδοσης κίνησης: Γρανάζια ευθείας οδόντωσης, σχέση μετάδοσης κίνησης: 40/69 (1:1,73) Σύστημα δευτερεύουσας μετάδοσης κίνησης: Αλυσίδα. Σχέση μετάδοσης κίνησης: 16/44 (1:2,75) Πλαίσιο: Αρθρωτό ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο στερεωμένο σε πλευρικά τμήματα αλουμινίου. Αφαιρούμενο πίσω υποπλαίσιο. Ανάρτηση Εμπρός: Ανεστραμμένο πιρούνι, καλάμια Æ 41 mm, με ρυθμιζόμενη απόσβεση επαναφοράς και προφόρτιση ελατηρίου. Διαδρομή τροχού 130 mm. Ανάρτηση Πίσω: Ψαλίδι από κράμα αλουμινίου. Υδραυλικό αμορτισέρ, με ρυθμιζόμενη επαναφορά και προφόρτιση ελατηρίου. Διαδρομή τροχού 130 mm. Φρένα Εμπρός: Δύο πλευστοί δίσκοι Æ 320 mm από ανοξείδωτο χάλυβα. Ακτινωτές δαγκάνες με 4 έμβολα. Εύκαμπτος μεταλλικός σωλήνας φρένων. Σύστημα ABS δύο καναλιών Continental Φρένα Πίσω: Δίσκος Æ 240 mm από ανοξείδωτο χάλυβα, Δαγκάνα με 1 έμβολο. Εύκαμπτος μεταλλικός σωλήνας φρένων Ζάντες τροχών: Κράμα αλουμινίου Εμπρός: 3,50 X 17″, Πίσω:  6,00 x 17” Ελαστικά: Radial, χωρίς σαμπρέλα Εμπρός: 120/70 ZR 17 Πίσω: 180/55 ZR 17 Μέγιστο μήκος: 2130 mm Μέγιστο πλάτος: 810 mm Μεταξόνιο: 1465 mm Μέγιστο ύψος: 1110 mm Ύψος σέλας: 810 mm Ίχνος: 109 mm Γωνία στροφής τιμονιού: 25,9° Βάρος: 218 Kg (πλήρες υγρών) Κατανάλωση: 5,313 l/100 km (κύκλος WMTC) Εκπομπές CO2: 123 g/km (κύκλος WMTC) Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 15 λίτρα