Το δίλημμα ήταν σαφές για τις δίχρονες μοτοσυκλέτες. Είτε θα έβρισκαν τρόπο να εναρμονιστούν με τις προδιαγραφές Euro4 είτε θα έμπαιναν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.

Η KTM το πήρε επάνω της και αποφάσισε να δώσει το φιλί της ζωής στους ελαφρείς και αποδοτικούς δίχρονους κινητήρες. Ενσωματώνοντας ριζοσπαστικές λύσεις, παρουσίασε τις KTM 250 EXC TPI και KTM 300 EXC TPI με ψεκασμό, στην επίσημη παρουσίαση στο Eisenerz της Αυστρίας.

Ακολουθώντας τη λογική: «Ελαφρύτερα, Ισχυρότερα, Ταχύτερα», των τελευταίας γενιάς μοτοσυκλετών EXC, που σχεδιάστηκαν εξ αρχής την περασμένη χρονιά, η KTM δημιούργησε τις πρώτες, μαζικής παραγωγής, 2χρονες μοτοσυκλέτες με ψεκασμό με τη νέα γκάμα μοντέλων EXC TPI (Transfer Port Injection).

ktm3

Οι KTM 250 EXC TPI και KTM 300 EXC TPI (μοντέλα EU) κινούνται από τον νέας γενιάς κινητήρα TPI με σύστημα ψεκασμού, ένα νέο χαρακτηριστικό που μπαίνει στον κόσμο των αγωνιστικών 2χρονων μοτοσυκλετών.

Το πατενταρισμένο σύστημα EFI, με δύο μπεκ στις θυρίδες μεταφοράς του κυλίνδρου, κάνει τη μοτοσυκλέτα πολύ ομαλότερη στην οδήγηση, με δραστική μείωση της κατανάλωσης.

Επιπλέον απαλλάσσει από τον πονοκέφαλο της προ-μίξης βενζίνης/λαδιού ή την ανάγκη αλλαγής της ρύθμισης του καρμπυρατέρ ανάλογα με το υψόμετρο. Τα στοιχεία αυτά είναι ιδιαίτερα σημαντικά για τους αναβάτες που κινούνται στο χώμα.

ktm5

Οι μοτοσυκλέτες ενσωματώνουν μια σειρά από νέα εξαρτήματα ώστε να επωφεληθούν από τις νέες τεχνολογίες. Με νέο σώμα ψεκασμού, νέο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα EMS (Engine Management System), που περιλαμβάνει νέα ECU (Electronic Control Unit) και με σειρά νέων αισθητήρων, μπορεί να προσφέρει τέλειο χρονισμό και ακριβή ψεκασμό καυσίμου.

Οι μοτοσυκλέτες διαθέτουν επίσης νέο κύλινδρο, νέο φιλτροκούτι, αντλία λαδιού και ρεζερβουάρ λαδιού για να λειτουργήσει το νέο σύστημα ψεκασμού. Το νέο πλαίσιο από σωλήνες χρωμιομολυβδαινιούχου χάλυβα, σχεδιάστηκε ώστε να ενσωματώνει μέρος από το δοχείο λαδιού, μέσα σε έναν από τους σωλήνες του. Αναμενόμενα και τα γραφικά είναι νέα.

Ακολουθώντας την συνεχή της δέσμευση ως προς τις ρίζες της, η KTM, δημιούργησε νέες READY TO RACE offroad μοτοσυκλέτες, που θα δημιουργήσουν νέα standards στον κόσμο των 2χρονων μοτοσυκλετών.

Επιπλέον των νέων τεχνολογιών, οι μοτοσυκλέτες έχουν υψηλής ποιότητας βασικά εξαρτήματα, όπως μίζα, μπαταρία Ιόντων λιθίου, φρένα της Brembo, υδραυλικής ενεργοποίησης συμπλέκτη και αναρτήσεις WP.

ktm6

«Είναι μια στιγμή μεγάλης περηφάνιας, να αποκαλύπτουμε τις πρώτες παγκοσμίως 2χρονες offroad μοτοσυκλέτες με ψεκασμό. Εμείς στην KTM είμαστε δεσμευμένοι να εξελίσσουμε νέες τεχνολογίες και με τις KTM 250 EXC TPI και KTM 300 EXC TPI πιστεύουμε ότι το παιχνίδι αλλάζει για μια ακόμη φορά και εδώ μιλάμε για μια παγκόσμια πρωτιά!»δήλωσε ο Joachim Sauer, Product Marketing Offroad.

ktm4

«Ο στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε μια 2χρονη μοτοσυκλέτα με σύστημα ψεκασμού, που να μην είναι εξαιρετικά πολύπλοκη, ενώ ταυτόχρονα να διατηρούν την αίσθηση των μοτοσυκλετών με καρμπυρατέρ, διατηρώντας όμως τα πλεονεκτήματα του ψεκασμού. Αυτά είναι η απουσία ανάγκης προ-μίξης λαδιού/βενζίνης ή της αλλαγής ρύθμισης του καρμπυρατέρ, ανάλογα με τις συνθήκες λειτουργίας, που είναι σημαντικά πλεονεκτήματα για τον αναβάτη!».

ktm1

«Επιπλέον, τα μοντέλα EXC TPI προσφέρουν αυξημένη άνεση, με εξαιρετική και σταθερή απόδοση ισχύος, ενώ ταυτόχρονα προσφέρουν τεράστια μείωση στην κατανάλωση. Η γκάμα EXC όχι μόνο προσφέρει κορυφαία απόδοση και εξαιρετική οδηγισιμότητα με το χαμηλότερο βάρος στην κατηγορία τους αλλά και απίστευτη οδική συμπεριφορά ενώ τα υψηλής ποιότητας εξαρτήματα θεωρούνται αυτονόητα για τις μοτοσυκλέτες μας», ολοκλήρωσε ο Sauer.

ktm2

Τα νέα μοντέλα θα φτάσουν στους Ευρωπαίους εξουσιοδοτημένους συνεργάτες KTM στις αρχές Ιουνίου.

Θανάσης Χούντρας