Λίγες μόλις μέρες πριν την έναρξη της φετινής εκθεσιακής περιόδου, όλοι -μοτοσυκλετιστές, κατασκευαστές, εταιρείες αξεσουάρ και βελτιώσεων- βρίσκονται σε αναβρασμό.
Οι βελτιωτές ειδικά, βρίσκονται μόνιμα σε αγώνα δρόμου με τις εταιρείες ώστε να προβλέπουν τις τάσεις ή να δημιουργούν νέες, για να παραμένουν θελκτικές.
Με το μέρος τους έχουν έναν σημαντικό παράγοντα.
Είναι πολύ πιο ευέλικτοι και ευκίνητοι. Έτσι συχνά προλαβαίνουν τους «μεγάλους», αφού αφουγκράζονται ευκολότερα τις επιθυμίες του κόσμου και τις ικανοποιούν ταχύτερα.
Παράδειγμα η απίθανη αυτή Adventure, βασισμένη στην Yamaha ΜΤ-09. Ως γνωστόν η κατηγορία των μεγάλων On-off ή «Μοτοσυκλετών Περιπέτειας» θεωρείται τα τελευταία χρόνια ως η κότα με τα χρυσά αβγά για τις εταιρείες, που σπεύδουν να παρουσιάσουν τα κατάλληλα μοντέλα.
Η ίδια η Yamaha ετοιμάζει έναν αναβαθμισμένο αντικαταστάτη του μονοκύλινδρου Tenere 660 με τον crossplane δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα του ΜΤ-07.
Η Adventure ιδιοκατασκευή που παρουσιάζουμε σήμερα φορά το στάνταρ κινητήρα της ΜΤ-09, δηλαδή τον τρικύλινδρο crossplane που από 847 κυβ. εκατοστά αποδίδει 115 ίππους. Συγκριτικά η Triumph Tiger 800, με επίσης τρικύλινδρο κινητήρα και παρόμοιο χαρακτήρα, αποδίδει 95 ίππους.
Η μοτοσυκλέτα δημιουργήθηκε για να πρωταγωνιστήσει στο προωθητικό βίντεο της Dirt Freak Gear, ιαπωνικής εταιρείας ρουχισμού και εξοπλισμού για το χώμα.
Μεγάλες διαδρομές, ανεστραμμένο μπροστινό, ζάντες με ακτίνες και 19άρης τροχός μπροστά, κοντό ψηλό φτερό, δισκόφρενα-μαργαρίτες, χούφτες τιμονιού, μίνι ζελατίνα, λάστιχα Metzeler Karoo 3 και πολύ-πολύ ανθρακόνημα στο κοστούμι δημιουργούν ένα εντυπωσιακό χωμάτινο σύνολο.
Πιο εντυπωσιακή όμως είναι η οδήγηση του 45χρονου Jun Mitsuhashi, Ιάπωνα αναβάτη που συμμετείχε από το 2001 ως και το 2004 με μοτοσυκλέτες στο Dakar και κατόπιν με αυτοκίνητα, για να επιστρέψει το 2016 με μία KTM. Δείτε και αρχίστε να φαντάζεστε πώς θα ήταν, αν….
Θανάσης Χούντρας