Οι προδιαγραφές EURO4 που θα ισχύσουν σε λίγους μήνες στις χώρες της Ε.Ε. (από 1-1-2016)  «φιμώνουν» ακόμη περισσότερο τους νέους κινητήρες και δένουν τα πόδια των ίππων που χλιμιντρίζουν στα σωθικά τους.

Εν όψει της Νέας Τάξης που αφορά στον περιορισμό των ρύπων από τα καυσαέρια στην ατμόσφαιρα, η Ducati φαίνεται πώς επιλέγει να ακολουθήσει το «σίγουρο δρόμο» της αύξησης του κυβισμού προκειμένου να διατηρηθούν οι καλές επιδόσεις.

Με την εμπειρία από την περίπτωση του «μεγάλου αδελφού» 1199 Panigale που μεταλλάχθηκε σε 1299 Panigale, μεγαλώνοντας κατά 100 κυβικά, η Ducati αναβαθμίζει την 899 Panigale σε 959.

duc10

Με βαρύ όνομα και ένδοξο παρελθόν η νέα 959 Panigale δεν έχει μεγάλες διαφορές από τον πρόγονό της εκτός από τον V-2 κινητήρα που μεγάλωσε κατά 60 κυβικά εκατοστά, 30 για κάθε πιστόνι του.

duc12

Ίσα-ίσα δηλαδή όσα απαιτούνταν για να διατηρηθεί η ιπποδύναμη του κινητήρα κοντά στα επιθυμητά επίπεδα. Αν μάλιστα «φουσκώσει» και η καμπύλη της ροπής περισσότερο, τόσο το καλύτερο.

duc11

Οι αναρτήσεις παραμένουν κορυφαίες, όπως και οι μονομπλόκ μπροστινές δαγκάνες Μ50 της Brembo που φρενάρουν την 959 Panigale, αλλά και όλα τα περιφερειακά, από τις ζάντες μέχρι την τελευταία βίδα.

Στόχος της Ιταλικής Ducati με τη νέα 959 είναι να διατηρήσει τις επιδόσεις σε αξιοπρεπές επίπεδο και το χαμόγελο στο πρόσωπο του αναβάτη, συμμορφούμενη ωστόσο με τις προδιαγραφές EURO4.

Θανάσης Χούντρας