Ο Κέβιν Σπέισι είναι έτοιμος να κάνει την «επιστροφή του στο Χόλιγουντ». Ο 64χρονος ηθοποιός, που έχει βραβευτεί δύο φορές με Όσκαρ, ανέβηκε στη σκηνή για πρώτη φορά μετά την αθώωσή του από τις κατηγορίες για σεξουαλική επίθεση στο Λονδίνο, τον Ιούλιο.
Ο 64χρονος ηθοποιός ερμήνευσε έναν μονόλογο στο θέατρο Sheldonian, από το έργο «Τίμων ο Αθηναίος» που έγραψε ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ στις αρχές του 1600.
Ο Σπέισι παρουσιάστηκε στο κοινό από τον Βρετανό συγγραφέα, πολιτικό σχολιαστή και αρθρογράφο της Post Douglas Murray, ο οποίος είχε μόλις ολοκληρώσει μια διάλεξη για τις βλαβερές συνέπειες της cancel culture (κουλτούρας της ακύρωσης) προς τιμήν του αείμνηστου Sir Roger Scruton, Άγγλου φιλοσόφου, συγγραφέα και κοινωνικού κριτικού που πέθανε τον Ιανουάριο του 2020 σε ηλικία 75 ετών. Ο Scruton, έχασε τη δουλειά του το 2019, αφού κατά τη διάρκεια συνέντευξής του, επαναλάμβανε αντισημιτικές δηλώσεις και αρνούντας ότι η ισλαμοφοβία αποτελούσε πρόβλημα.
«Σε μια εποχή ακύρωσης και εξοστρακισμού, μερικές φορές ξεχνάμε ότι και δεν μπορούμε να συνεχίσουμε έτσι και ότι έχουμε ξαναβρεθεί εδώ», δήλωσε ο Murray, σύμφωνα με το nypost.com. «Το ξέρουμε αυτό επειδή οι μεγαλύτεροι συγγραφείς και καλλιτέχνες μας ασχολήθηκαν με αυτό το ερώτημα στις δικές τους εποχές. Όταν ο Roger περνούσε τη δική του μάχη, σκεφτόμουν συχνά το σπάνια παιγμένο αλλά σπουδαίο έργο του Σαίξπηρ “Τίμων ο Αθηναίος”. Ο Τίμων έχει όλο τον κόσμο μπροστά του. Είναι περιτριγυρισμένος από φίλους και θαυμαστές. Είναι γενναιόδωρος προς όλους. Ωστόσο, πέφτει σε δύσκολες στιγμές και τότε, απολύτως όλοι τον εγκαταλείπουν. Μένει με τίποτα και κανένα, και κινδυνεύει να γεμίσει από απελπισία και οργή. Δεν τον βοηθάει το γεγονός ότι τον σκιάζει ο κυνικός φιλόσοφος Απόμαντος, ο οποίος τον είχε προειδοποιήσει ότι μπορεί να συμβεί ακριβώς μια τέτοια εγκατάλειψη».
«Λατρεύω αυτή τη σκηνή και θα ήθελα να τη διαβάσω», είπε. «Αλλά δεν είμαι επαγγελματίας ηθοποιός. Έτσι, θα ήθελα να καλέσω στη σκηνή κάποιον που είναι».
Ο Σπέισι, ο οποίος είδε πρόσφατα τη φήμη του να πλήττεται αφού κατηγορήθηκε για τη διάπραξη σεξουαλικών αδικημάτων σε βάρος τεσσάρων ανδρών μεταξύ 2004 και 2013, μπορεί να ένιωσε μια περίεργη σύνδεση με το έργο για έναν άνδρα που εγκαταλείφθηκε από όλους την ώρα που τους είχε ανάγκη.
Ο Σπέισι ανέβηκε στη σκηνή του Cameron Mackintosh Visiting Professor of Contemporary Theatre στο St. Catherine’s College της Οξφόρδης. Τότε, ξεκίνησε να απαγγέλλει. «Είσαι ανόητος», είπε ο Σπέισι ενώ στροβιλίζεται με ένα ποτό στο χέρι του.
Ο Κέβιν Σπέισι απήγγειλε μέρος του έργου του Σαίξπηρ. «Η υπερηφάνεια και η οργή θα σε μπερδέψουν και θα σε οδηγήσουν στην κατάκτηση της οργής σου», συνέχισε. «Αν ήσουν αρκούδα, θα σε σκότωνε το άλογο, αν ήσουν άλογο, θα σε έπιανε η λεοπάρδαλη… Ποιο ζώο θα μπορούσες να είσαι, που δεν θα υποτασσόσουν σε ένα ζώο; Και τι θηρίο είσαι ήδη, που δεν βλέπεις την απώλειά σου στη μεταμόρφωση!». Ο Σπέισι κατέληξε: «Βαρέθηκα αυτόν τον ψεύτικο κόσμο και δεν θα τον αγαπήσω».
Ο Murray διηγήθηκε την ιστορία του Sir Roger Scruton
Ο Murray προηγουμένως εμβάθυνε βαθύτερα στη σημασία του έργου πριν κάνει την εισαγωγή του ηθοποιού. «Τον τελευταίο χρόνο της ζωής του, ο Ρότζερ είχε επιτέλους τιμηθεί στη χώρα του, αλλά και του είχε δοθεί μια θέση από μια συντηρητική κυβέρνηση για να τον συμβουλεύσει σε αυτό το πιεστικό ζήτημα: πώς να προσπαθήσουμε να χτίσουμε όμορφες κατοικίες σε μια χώρα που είχε απελπιστικά ανάγκη από κατοικίες και ακόμη πιο απελπιστικά ανάγκη από όμορφες κατοικίες», αφηγήθηκε.
«Ο Ρότζερ ήταν απασχολημένος με τις έρευνές του, όταν ένα νεαρό φίδι, ένας άνδρα ήρθε να του πάρει συνέντευξη και παραποίησε όσα είχε πει. Το γεγονός ότι το εν λόγω περιοδικό ήταν αυτό στο οποίο ο Ρότζερ είχε συνεισφέρει μια στήλη για πολλά χρόνια δεν έκανε αυτό το χάπι πιο εύκολο να το καταπιεί», εξήγησε ο Murray. «Ο Ρότζερ κατηγορήθηκε – ψευδώς – σχεδόν για όλες τις σύγχρονες αιρέσεις, συμπεριλαμβανομένου του ρατσισμού κατά των Κινέζων. Ήταν ένα παράλογο σύνολο ισχυρισμών, και εγώ τουλάχιστον ήξερα ότι ήταν τέτοιοι από την αρχή».
«Ωστόσο, η τότε συντηρητική κυβέρνηση – με επικεφαλής την Τερέζα Μέι – απέλυσε τον Σερ Ρότζερ πριν δει κάτι περισσότερο από μερικά tweets από τον ψεύτη δημοσιογράφο», συνέχισε.
Ο Murray εξήγησε ότι αγωνίστηκε για να αποκατασταθεί η φήμη του Ρότζερ. Τελικά απέκτησε ένα αντίγραφο της κασέτας της συνέντευξης «Αλλά θυμάμαι ότι ακόμη και σε εκείνο το σημείο της νίκης, αισθανόταν σαν να ήταν μια πολύ μικρή νίκη», θυμάται ο Μάρεϊ. «Ο Ρότζερ μου τηλεφώνησε αμέσως μόλις δημοσίευσα την αληθινή περιγραφή του τι είχε συμβεί και μου είπε: “Λοιπόν, πιστεύεις ότι έχω ακόμα καριέρα;“. Δεν υπήρξαν πολλές φορές στη ζωή μου που θέλησα να κλάψω από απογοήτευση, αλλά αυτή ήταν μία από αυτές».