Το ν/σχ του Υπ. Παιδείας που δόθηκε για διαβούλευση δεν αντιμετωπίζει τα μεγάλα οξυμμένα προβλήματα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών τονίζει η ΟΛΜΕ σε ανακοίνωση της και συνεχίζει λέγοντας πως τα προβλήματα αυτά έχουν οξυνθεί ή δημιουργηθεί από την πολιτική κυβερνήσεων – ΕΕ – ΔΝΤ και την εφαρμογή της πολιτικής των μνημονίων και στην εκπαίδευση (περικοπές δαπανών, κλείσιμο και συγχώνευση σχολείων, αύξηση αριθμού μαθητών στην τάξη, αύξηση ωραρίου, τεράστια κενά εκπαιδευτικών, περικοπές μισθών, δώρων, συντάξεων και εφάπαξ, επιδείνωση εργασιακών σχέσεων, κ.λπ.). Η ΟΛΜΕ με την επιστολή της προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας σχολιάζει ρυθμίσεις του σχεδίου νόμου ενώ ζητά μεταξύ των άλλων να συμπεριληφθεί η διάταξη για το χρόνο συνταξιοδότησης των εκπαιδευτικών όπως αυτό καταγράφεται στο κοινό υπόμνημα ΟΛΜΕ – ΔΟΕ (http://olme-attik.att.sch.gr/new/?p=9087) καθώς και η ρύθμιση για μείωση του διδακτικού ωραρίου, με παράλληλη ανάθεση γραμματειακής υποστήριξης, σε εκπαιδευτικούς με πολύ σοβαρές ασθένειες, κατά αναλογία του νόμου που ισχύει ήδη στο υπόλοιπο δημόσιο. Για το άρθρο των αναπληρωτών και ορισμένα θέματα που ρυθμίζει η ΟΛΜΕ σημειώνει ότι προωθούνται μια σειρά θετικές ρυθμίσεις για τους αναπληρωτές (αναγνώριση προϋπηρεσίας 2010-2014, άδειες εκπαιδευτικές και εξετάσεων, κατάργηση ποινής για το 2ο χρόνο σε περίπτωση άρνησης κ.λπ.). Παράλληλα ζητά να αναγνωρίζονται τα διπλά μόρια των δυσπρόσιτων σχολείων και για την περίοδο 2010-14 όπως ίσχυε μέχρι το 2010 και να υπολογίζεται η προϋπηρεσία των αναπληρωτών της ειδικής εκπαίδευσης και στην γενική, όπως ισχύει και σήμερα. Επίσης να αναγνωρίζεται ο χρόνος απεργίας ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας για την ασφάλισή τους όπως και στους μόνιμους εκπαιδευτικούς. Πιο αναλυτικά η ΟΛΜΕ αναφέρει τα ακόλουθα: Όπως έχουμε επανειλημμένα επισημάνει οι περικοπές στις δημόσιες δαπάνες για την παιδεία συνεχίζονται όλα αυτά τα χρόνια. Για το 2015 έχουν προβλεφθεί οι δαπάνες αυτές να είναι μόλις στο 2,47 % του ΑΕΠ (35,6% μείωση σε σχέση με το 2009). Αυτή η πολιτική πρέπει να σταματήσει. Το αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος για αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5 % του ΑΕΠ, είναι ώριμο και επείγον. Στο ν/σχ περιλαμβάνονται μια σειρά από επιμέρους ρυθμίσεις θεμάτων γενικότερου (όπως η αξιολόγηση) ή ειδικότερου χαρακτήρα που αποτελέσαν αντικείμενο κριτικής αλλά και κινητοποιήσεων από το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών το προηγούμενο διάστημα. Συγκεκριμένα: 1. Καταργείται το νομοθετικό πλαίσιο της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών (Π.Δ. 152/13 και τα άρθρα 7, 8 και 9 του ν. 4024/11 – σύνδεση αξιολόγησης με μισθό – βαθμό) καθώς και της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης των σχολείων (σχετικά άρθρα του ν. 3848/10, του ν.3879/10 και ορισμένα άρθρα του ν. 4142/13 για την ΑΔΙΠΠΔΕ). Εισάγεται η εσωτερική αποτίμηση εκπαιδευτικού έργου. Θεωρώντας αυτονόητο ότι δεν πρέπει να υπάρχει παρέμβαση στο διδακτικό έργο από το σχολικό συμβούλιο, ζητάμε να προστεθεί στην παρ. 2 και 4 του άρθρου 45 η διευκρίνιση ότι: «οι απόψεις του σχολικού συμβουλίου γίνονται στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, όπως αυτές περιγράφονται στο άρθρο 51 του ν. 1566/85». Επίσης ζητάμε να αφαιρεθεί η παράγραφος 5 του ίδιου άρθρου που αφορά την παρέμβαση του σχολικού συμβούλου στον προγραμματισμό του συλλόγου διδασκόντων. Ο ρόλος του σχολικού συμβούλου είναι να καθοδηγεί, να συμβουλεύει και να βοηθά στο εκπαιδευτικό τους έργο τους εκπαιδευτικούς της αντίστοιχης ειδικότητας. Ζητάμε επίσης τη συνολική κατάργηση της ΑΔΙΠΠΔΕ (άρθρ. 1 ν. 4142/13). 2. Εισάγεται ένα θεσμικό πλαίσιο αντισταθμιστικής εκπαίδευσης. Είναι αρνητικό ότι ο τρόπος χρηματοδότησής της, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο όπου συνεχίζονται οι δραματικές περικοπές και στην παιδεία, είναι αποκλειστικά από τα κονδύλια του ΕΣΠΑ. 3. Προωθούνται μια σειρά θετικές ρυθμίσεις για τους αναπληρωτές (αναγνώριση προϋπηρεσίας 2010-2014, άδειες εκπαιδευτικές και εξετάσεων, κατάργηση ποινής για το 2ο χρόνο σε περίπτωση άρνησης κ.λπ.). Ζητάμε να αναγνωρίζονται τα διπλά μόρια των δυσπρόσιτων σχολείων και για την περίοδο 2010-14 όπως ίσχυε μέχρι το 2010 και να υπολογίζεται η προϋπηρεσία των αναπληρωτών της ειδικής εκπαίδευσης και στην γενική, όπως ισχύει και σήμερα. Ζητάμε να αναγνωρίζεται ο χρόνος απεργίας ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας για την ασφάλισή τους όπως και στους μόνιμους εκπαιδευτικούς. 4. Καταργούνται μια σειρά από αντιεκπαιδευτικές διατάξεις, όπως: το Π.Δ. των υποχρεωτικών μεταθέσεων, η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για την ποινικοποίηση των κινητοποιήσεων των μαθητών, καθώς και η διάταξη με την οποία οι περιφερειακοί διευθυντές, πρόεδροι οργανισμών κ.λπ. γίνονταν σχολικοί σύμβουλοι με τη λήξη της θητείας τους. 5. Στην τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση γίνονται μια σειρά από θετικές παρεμβάσεις όπως: η μετατροπή του 4ουέτους των ΕΠΑΛ σε έτος ειδίκευσης από έτος αποκλειστικής μαθητείας και επανέρχεται στην τυπική εκπαίδευση και στον έλεγχο του περιεχομένου σπουδών του από το υπουργείου παιδείας. Καταργούνται οι ΣΕΚ (σχολές κατάρτισης μετά το γυμνάσιο) και μεταφέρονται οι ειδικότητές τους σε μεταγυμνασιακά ΙΕΚ μόνο για ενήλικες. Καταργείται η διάταξη που επέτρεπε να αποσπώνται στα ΕΠΑΛ ωρομίσθιοι εκπαιδευτές ΙΕΚ, καθώς και η διάταξη με την οποία τα ιδιωτικά ΙΕΚ μπορούσαν να δημιουργήσουν ειδικότητες ακόμα και διαφορετικές από όσες προβλέπονταν από το σχετικό νόμο για τα δημόσια. 6. Υπάρχει η πρόβλεψη για να εξασφαλιστεί ότι θα πληρωθούν οι αποζημιώσεις των πανελλαδικών εξετάσεων του 2014 που εκκρεμούν. Ζητάμε ακόμα να υπάρξει ρύθμιση και για την πληρωμή των αμοιβών των αξιολογητών και καταχωρητών της ΠΔΣ προηγούμενων χρόνων που ακόμα εκκρεμεί. Να ρυθμιστούν επίσης τα γραφειοκρατικά εμπόδια για να λάβουν τα δεδουλευμένα οι επιμορφωτές ΤΠΕ Β΄ επιπέδου (σχολ. έτη 2012-13, 2013-14). 7. Επανέρχεται ο έλεγχος των ιδιωτικών σχολείων στο Υπουργείο Παιδείας. 8. Τέλος ζητάμε να συμπεριληφθούν στο νομοσχέδιο αυτό: – διάταξη για το χρόνο συνταξιοδότησης των εκπαιδευτικών όπως αυτό καταγράφεται στο κοινό υπόμνημα ΟΛΜΕ – ΔΟΕ (http://olme-attik.att.sch.gr/new/?p=9087), – ρύθμιση για μείωση του διδακτικού ωραρίου, με παράλληλη ανάθεση γραμματειακής υποστήριξης, σε εκπαιδευτικούς με πολύ σοβαρές ασθένειες, κατά αναλογία του νόμου που ισχύει ήδη στο υπόλοιπο δημόσιο.