Για το ατύχημα με το βυτιοφόρο στην Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου που προκάλεσε την ταλαιπωρία εγκλωβισμένων οδηγών αφού διεκόπη η κυκλοφορία ως ότου ολοκληρωθεί η μετάγγιση του φορτίου την Πέμπτη (17/8) μίλησαν την Παρασκευή (18/8) ο εκπρόσωπος τύπου της Πυροσβεστικής Βασίλης Βαθρακογιάννης και ο αστυνομικός αναλυτικής Σταύρος Μπαλάσκας.
«Tηρήσαμε όλα τα μέτρα ασφαλείας. Δεν γλιτώσαμε την ταλαιπωρία του κόσμου» δήλωσε στην ΕΡΤ και την εκπομπή «Συνδέσεις» ο Βασίλης Βαθρακογιάννης θέλοντας με αυτό τον τρόπο να περιγράψει την πολύωρη καθυστέρηση των οδηγών μετά την εκδήλωση φωτιάς σε βυτιοφόρο που μετέφερε αέριο.
«Το βυτιοφόρο μετέφερε 7,2 τόνους υγραέριο και συγκεκριμένα μείγμα κίνησης για οχήματα, δηλαδή μετέφερε επικίνδυνο φορτίο. Η κατάσβεση της πυρκαγιάς ήταν άμεση, διαπιστώθηκε όμως διαφυγή του μίγματος του επικίνδυνου υλικού, γι αυτό και κρίθηκε απαραίτητη απαραίτητη η απομάκρυνση του φορτίου» ανέφερε.
Όπως είπε στο σημείο όπου συνέβη το επικίνδυνο συμβάν ακολουθήθηκε η διαδικασία που προβλέπεται από το πρωτόκολλο ενεργειών προκειμένου να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας και όλα έγιναν με την παρουσία τεχνικού ασφαλείας.
«Χρησιμοποιήθηκε από το Πυροσβεστικό Σώμα θερμική κάμερα για τον τακτικό έλεγχο της θερμοκρασίας. Διατέθηκε ελικόπτερο του Πυροσβεστικού Σώματος και σύστημα μη επανδρωμένου αεροσκάφου για την επιτήρηση της διαδικασίας από αέρος, αλλά και για τη λήψη εικόνας από απόσταση προς το Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος. Καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας τηρήθηκαν όλες οι απαραίτητες αποστάσεις. Είχε προηγηθεί γείωση και χρησιμοποιήθηκαν ειδικά εργαλεία» διευκρίνισε ο εκπρόσωπος τύπου της Πυροσβεστικής.
«Έπρεπε να ακολουθηθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες»
Όπως ανέφερε ο Βασίλης Βαθρακογιάννης σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας για την απομάκρυνση του επικίνδυνου υλικού οι δυνάμεις του Πυροσβεστικού Σώματος, της Ελληνικής Αστυνομίας και του ΕΚΑΒ ενήργησαν με μοναδικό και αδιαπραγμάτευτο γνώμονα την ασφάλεια των οδηγών και των επιβαινόντων στα ακινητοποιημένα οχήματα.
«Είναι αυτονόητο ότι ταλαιπωρήθηκαν όσοι είχαν ακινητοποιηθεί. Έπρεπε όμως να ακολουθηθούν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες και θα πρέπει να κρατήσουμε το γεγονός ότι όλα έγιναν χωρίς να παρουσιαστεί η παραμικρή αστοχία» τόνισε.
Ο κ. Βαθρακογιάννης αναφέρθηκε στο θλιβερό περιστατικό που συνέβη το 1999 και τις απώλειες των ανθρώπων που βρίσκονταν σε απόσταση 200 μέτρων όταν μετά από πρόσκρουση αυτοκινήτου σε βυτιοφόρο με προπάνιο, το βυτιοφόρο τυλίχθηκε στις φλόγες και η τρομακτική έκρηξη σκόρπισε το θάνατο.
«Υπήρξε μεγάλη ταλαιπωρία για τους οδηγούς, αλλά η διαδικασία ολοκληρώθηκε χωρίς να κινδυνεύσει κανένας» επισήμανε για άλλη μια φορά ο κ. Βαθρακογιάννης.
«Η επέμβαση στην όλη διαδικασία έπρεπε να είναι χειρουργική και σε κάθε λεπτό να ελέγχονται τα πάντα. Ήταν μεγάλη ταλαιπωρία. Δεν έπρεπε όμως σε θέματα ασφάλειας να γίνει καμία έκπτωση» σημείωσε.
Ερωτηθείς τι μπορούσε να προκαλέσει μια πιθανή έκρηξη στο βυτιοφόρο κατά τη διάρκεια της πολύωρης διαδικασίας μετάγγισης του φορτίου τόνισε ότι «τα πρώτα θύματα θα ήταν όσοι βρισκόντουσαν πλησίον του οχήματος όπου γινόταν η όλη διαδικασία και στη συνέχεια σίγουρα τα τμήματα, τα μεταλλικά αντικείμενα, οι λαμαρίνες του οχήματος, με βάση την εμπειρία του παρελθόντος, ενδεχομένως να εκτινάσσονται σε αποστάσεις που θα ξεπερνούσαν τα 300 μέτρα. Ας κρατήσουμε το γεγονός ότι όλα πήγαν καλά».
Μπαλάσκας: Η ΕΛ.ΑΣ. δεν γνώριζε ότι υπήρχε αυτή η «βόμβα» στη μέση της Εθνικής
«Πραγματικά ταλαιπωρήθηκαν πάρα πολλοί πολίτες, σαφώς και υπήρξε ολιγωρία, και η ολιγωρία προκλήθηκε εξ όσων γνωρίζω από τη δική μου ενημέρωση διότι δεν έγινε αμέσως γνωστή η πληροφορία στην ΕΛ.ΑΣ. ότι το βυτίο περιείχε αυτό που περιείχε (σ.σ 7,2 τόνοι υγροποιημένο αέριο)» τόνισε στον ΣΚΑΪ και την εκπομπή «Πρωινή Ενημέρωση», ο αστυνομικός αναλυτής Σταύρος Μπαλάσκας.
«Το ότι δεν έπρεπε από τη στιγμή που υπήρχε η πληροφορία να αφήνουμε τους πολίτες να μπαίνουν μέσα στην εθνική οδό, για να μην υπάρχει πρόβλημα με τις ουρές, ήταν λάθος, αλλά η πρώτη πληροφορία που πήγε στην ΕΛΑΣ δεν ήταν γνωστό ότι υπήρχε αυτή η “βόμβα” στη μέση της εθνικής οδού» διευκρίνισε.
«Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι 20 χρόνια πριν ένα ίδιο βυτιοφόρο κάπου στα Καμένα Βούρλα εξερράγη τη στιγμή που προσεγγίζονταν από πυροσβέστες τους οποίους εξαΰλωσε, τους εξαΰλωσε, και μάλιστα στην κάμερα τηλεοπτικών συνεργείων» ανέφερε ο Σταύρος Μπαλάσκας.
Έτσι, συνέχισε, υπήρξε η προσμονή ότι σε μια ώρα περίπου θα μεταγγιστεί και θα απομακρυνθεί το βυτιοφόρο.
«Να εξάρουμε την τροχαία, τους συναδέλφους που μέσα στο λιοπύρι περνούσαν αμάξι – αμάξι και μοίραζαν παγωμένο νερό, και πολλοί πολίτες, δυστυχώς, αρνήθηκαν να κάνουν αναστροφή και περίμεναν πάρα πολλές ώρες και ταλαιπωρήθηκαν» σημείωσε ακόμα ο κ. Μπαλάσκας.