Όλο και περισσότεροι μεγιστάνες επιλέγουν την Ελλάδα για τις διακοπές τους το φετινό καλοκαίρι. Αυτή την ώρα, στο λιμάνι του Πόρτο Ράφτη έχει δέσει η εντυπωσιακή υπερπολυτελής θαλαμηγός Alaiya μήκους… 111,5 μέτρων, όσο δηλαδή είναι το μήκος και μιας φρεγάτας του Πολεμικού Ναυτικού.
Η Alaiya ανήκει στον Ινδό δισεκατομμυριούχο Λακμσί Μιτάλ, τον επονομαζόμενο «μαχαραγιά του χάλυβα». Αν δεν ήταν ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους του πλανήτη θα μπορούσε κάλλιστα να ήταν λογοτεχνικός ήρωας.
Γεννήθηκε σε ένα χωριουδάκι της Ινδίας που ούτε ρεύμα δεν είχε. Είχε όμως ατσάλι, το οποίο δούλευαν οι κάτοικοι της περιοχής στο σιδηρουργείο του πατέρα του. Σε μια εποχή που οι αγορές θωρούσαν τον χάλυβα χαμένη υπόθεση, εκείνος κατάφερε να κάνει περιουσία στον κλάδο, Ο Μιτάλ ακολούθησε από νωρίς στον τρόπο του δικού του επιχειρείν: αγόραζε με το τσουβάλι προβληματικές χαλυβουργίες σε διάφορα σημεία του πλανήτη, «λαδώνοντας» όποιον μπορούσε, και τις μεταμόρφωνε σε πραγματικές μηχανές παραγωγής χρήματος, κόβοντας κόστη, διώχνοντας υπαλλήλους και εκμεταλλευόμενος την πλήρη γκάμα των οικονομιών κλίμακας.
Η πορεία του προς την κορυφή, αρχής γενομένης από το 1976, είναι όμως συνυφασμένη με τον πόνο και την ανέχεια των άλλων. Την ώρα που δίνει σταθερά έμφαση στην καλύτερη δυνατή τεχνολογία για τις χαλυβουργίες του, βασίζει το οικονομικό του θαύμα στα φτηνά εργατικά χέρια. Στη δεκαετία του 1980 επεκτείνεται ραγδαία, εξαγοράζοντας τις χαλυβουργίες της προβληματικής πια ΕΣΣΔ και της «κόκκινης» Ανατολικής Ευρώπης. Το τίμημα που πληρώνουν οι εργάτες βαρύτατο. Για τον ίδιο όλα αυτά δεν είναι παρά υποπροϊόντα της πορείας ως την κορυφή της χαλυβουργίας. Μέχρι τα μέσα του 2000, είναι στην πρώτη δεκάδα των πλουσιότερων της υφηλίου, έχοντας αποδείξει πως με το χρήμα και τις διασυνδέσεις όλα είναι δυνατά.
Στη χώρα μας τον ξέρουμε από την περιπέτεια της Ελληνικής Εταιρείας Χάλυβος, η οποία δεν ήταν προφανώς όσο προβληματική ήθελε ο άσος των εκκαθαρίσεων ώστε να μην αποσύρει τελικά το ενδιαφέρον του. Η εμβληματική χαλυβουργία της Βόρειας Ελλάδας έβαλε τελικά λουκέτο, μιας και ο κροίσος με τον κολοσσό που παράγει ετησίως 119 εκατ. τόνους χάλυβα και απασχολεί 232.000 εργαζόμενους δεν πίστεψε στην κερδοφορία της.
Αξίζει να σημειωθεί πως και η θαλαμηγός που έχει δέσει στο Πόρτο Ράφτη και φέρει σημαία των νησιών Κέιμαν, είναι κατασκευασμένη από χάλυβα ενώ το πάνω μέρος της από αλουμίνιο. Διαθέτει μεταξύ άλλων γυμναστήριο, κινηματογράφο, γκαράζ, πισίνα και πολλές άλλες ανέσεις.
Τροφοδοτείται από διπλούς κινητήρες ντίζελ MTU (20V 4000 M73L) των 4.963 ίππων. Οι κινητήρες τροφοδοτούν δύο έλικες, οι οποίες με τη σειρά τους ωθούν το πλοίο σε τελική ταχύτητα 18 κόμβων (33 km/h).
Ακολουθούν φωτογραφίες του Newsbeast: