Η αύξηση της ηλικίας του αυτοκινήτου διπλασιάζει τον αριθμό των τροχαίων που μπορεί να είναι θανατηφόρα. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε πρόσφατα η ΕΛΣΤΑΤ, στα τροχαία συμβάντα με αυτοκίνητα ηλικίας έως 5 ετών, το ποσοστό των νεκρών βρίσκεται στο 15% και εκτοξεύεται στο 30% όταν η ηλικία του αυτοκινήτου φτάνει τα 16-25 χρόνια. Το ποσοστό αυτό παραμένει αρκετά υψηλό, όταν η ηλικία του αυτοκινήτου βρίσκεται μεταξύ 26-30 έτη (26%).
Στα αυτοκίνητα ηλικίας μέχρι 5 ετών, πάνω από ένας στους τρεις οδηγούς (35%) βγαίνει από το ατύχημα χωρίς να έχει πάθει τίποτα, ενώ η αναλογία πέφτει σε σχεδόν έναν στους τέσσερις οδηγούς (23%) για τα αυτοκίνητα 16-25 ετών. Το ποσοστό μικραίνει ακόμη περισσότερο (15%) όταν πρόκειται για αυτοκίνητο ηλικίας 26 έως 30 ετών. Επιπλέον, και στους βαριά τραυματίες, το πρόβλημα στα καινούρια αυτοκίνητα είναι, επίσης, μικρότερο, καθώς στο σύνολο των ατυχημάτων, το 19% έχει τραυματιστεί σοβαρά, όταν το ποσοστό αυτό είναι 23% στα αυτοκίνητα 16-25 ετών και 21% για τα οχήματα 26-30 ετών.
Ένας από τους βασικούς λόγους που συμβαίνει αυτό, είναι η πληθώρα των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού που έχουν όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα, σε σχέση με τα παλιότερα. Τα παλιότερα αυτοκίνητα, παρόλο που κυκλοφορούν σε αυτή την ηλικία, στερούνται πολλών βασικών συστημάτων, που σήμερα είναι αδιανόητο να μην υπάρχουν.
Από την άλλη, τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα βελτιώνει συνεχώς τις υποδομές και διαρκώς δίνονται στην κυκλοφορία αυτοκινητόδρομοι που μικραίνουν τις αποστάσεις και ανεβάζουν τον πήχη της ασφάλειας. Αυτό έχει ένα θετικό αντίκτυπο, καθώς σήμερα ένας σύγχρονος δρόμος, διορθώνει ένα πιθανό λάθος του οδηγού. Φυσικά, δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο ελληνικός στόλος αυτοκινήτων είναι από τους πιο γερασμένους στην Ευρώπη, αφού σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η χώρα μας έχει μέσο όρο ηλικίας αυτοκινήτων λίγο πάνω από τα 16 έτη, την ίδια ώρα που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος διαμορφώνεται στα 12 χρόνια.