Περίπου 350 κλήσεις δέχεται κατά μέσο όρο τις καθημερινές το τηλεφωνικό κέντρο που λειτουργεί εντός του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, για τη συνδρομή Ουκρανών προσφύγων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου σε σχετική ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα, ο οποίος επισκέφθηκε σήμερα τα γραφεία, το τηλεφωνικό κέντρο λαμβάνει και περίπου 50 κλήσεις ανά ημέρα τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες.
Επίσης, περίπου 1.650 αιτήματα παροχής ανθρωπιστικής βοήθειας έχουν υποβληθεί μέσω της πλατφόρμας «Help Ukraine».
Το helpdesk στελεχώνεται από υπαλλήλους της υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης και της υπηρεσίας Ασύλου, ενώ τη διερμηνεία σε ουκρανική και αγγλική γλώσσα παρέχουν η ΜΚΟ Μετάδραση τις καθημερινές και εθελοντές της Ουκρανικής Πρεσβείας τα Σαββατοκύριακα.
Οι πιο συχνές ερωτήσεις που καταγράφονται αφορούν στη διαδικασία για την παροχή προσωρινής προστασίας, βοήθεια για θέματα υγείας και παροχή ειδών πρώτης ανάγκης, επιθυμία πολιτών για στέγαση Ουκρανών προσφύγων και αιτήματα προσφύγων για στέγαση, εγγραφή παιδιών σε σχολεία και θέματα σχετικά με τον εμβολιασμό κατά του κορονοϊού.
Η τηλεφωνική γραμμή είναι 2131629600, ενώ αιτήματα μπορούν να υποβάλλονται και μέσω του e-mail [email protected].
Επίσης, αιτήματα παροχής ανθρωπιστικής βοήθειας καταγράφονται και μέσω της πλατφόρμας migration.gov.gr/helpukraine.