Τραγωδία σημειώθηκε τα ξημερώματα στις γραμμές του ΗΣΑΠ στο ύψος του σταθμού Αττική, μεταξύ ειδικής μηχανής λείανσης και επιβατικού συρμού (χωρίς επιβάτες). Τρεις εργάτες τραυματίστηκαν και διακομίστηκαν στο νοσοκομείο, εκ των οποίων ο ένας κατέληξε.
Το χρονικό
Το δυστύχημα σημειώθηκε στη γραμμή 1 στις 04:05 όταν η ειδική μηχανή λείανσης που είχε ξεκινήσει από την Κηφισιά παρουσίασε βλάβη στα φρένα με αποτέλεσμα να αρχίσει να κινείται ανεξέλεγκτα προτού τελικά συγκρουστεί με άλλο τρένο, στο ύψος του σταθμού του Αγίου Νικολάου, το οποίο είχε τοποθετήσει εκεί η αρμόδια υπηρεσία της ΣΤΑΣΥ, προκειμένου να σταματήσει την πορεία της.
Η κυκλοφορία των συρμών γίνεται τοπικά μεταξύ Ομόνοια και Πειραιά και ‘Ανω Πατήσια – Κηφισιά.
Η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ
Την οδύνη τους για το χαμό εν ώρα καθήκοντος ενός συναδέλφου τους επί σειρά ετών και μέλους της οικογένειας των σταθερών συγκοινωνιών, εκφράζουν με ανακοινωσή τους η διοίκηση και οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ.
Ο θανάσιμος τραυματισμός του εργοδηγού, υπαλλήλου επιδομής των Σταθερών Συγκοινωνιών, επήλθε το πρωί της Τρίτης 16/11/2021, σε δυστύχημα που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια εργασιών λείανσης της Γραμμής 1 του Μετρό. Αποτέλεσμα του δυστυχήματος, ήταν ο ελαφρύς τραυματισμός δύο ακόμη εργαζομένων, ενός υπαλλήλου της ΣΤΑΣΥ και ενός υπαλλήλου της αυστριακής εταιρείας που εκτελούσε το έργο. Έρευνα για τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος διενεργεί η ΣΤΑΣΥ σε συνεργασία με τις Αρχές.
Η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ εκφράζει τα ειλικρινή συλλυπητήριά της προς την οικογένεια του εκλιπόντος.
Έτσι έγινε το δυστύχημα – Τι λέει ο Σπύρος Ρεβύθης, πρόεδρος εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, στο Newsbeast
O Σπύρος Ρεβύθης, πρόεδρος εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ εξηγεί στο Newsbeast πώς έγινε το δυστύχημα: «Έσπασαν τα φρένα μιας εργολαβικής λειαντικής μηχανής. Η εκτίμησή μας είναι πως η μηχανή δεν έχει ασφαλιστικές δικλείδες όπως έχουν τα τρένα τα κανονικά και έφυγε στην κατηφόρα. Έφτασε τα 50 χιλιόμετρα ταχύτητα. Μόλις είδαν οι εργαζόμενοι ότι ανεβάζει ταχύτητα, πήδηξαν από το φόβο τους από τη μηχανή για να σωθούν. Ο ένας, 41 χρονών άνθρωπος έχασε τη ζωή του. Ο Ολλανδός οδηγός τραυματίστηκε όπως και ένας Έλληνας τεχνικός. Με τον τελευταίο μόλις μίλησα, είναι σε καλή κατάσταση.
»Μετά την ανάπτυξη της ταχύτητας, η μηχανή, η οποία είναι αυστριακής κατασκευής, συνέχισε την κάθετη πτώση και πλησίασε τα 80 χιλιόμετρα. Η απόσταση που διάνυσε ήταν πολύ μεγάλη, σκεφτείτε πόσες στάσεις από Κηφισιά μέχρι Άγιο Νικόλαο. Αν δεν συναντούσε τον συρμό στον Άγιο Νικόλαο, τον οποίο μάλιστα τον έβαλαν εκεί επί τούτου, θα είχε φτάσει στον Πειραιά με ταχύτητα 100 χιλιόμετρα. Δεδομένου πως οι συρμοί όταν σπάσουν τα φρένα τους διαθέτουν βοηθητικά συστήματα τύπου emergency break, δηλαδή οι τροχοί μπλοκάρουν, πιστεύουμε πως μόλις έσπασαν τα φρένα σε αυτή τη μηχανή κι άρχισε να φεύγει ανεξέλεγκτη, είτε δεν είχε τις ασφαλιστικές δικλείδες που έχει ένα σιδηροδρομικό εργαλείο, είτε είχε το σύστημα ασφαλείας, αλλά αυτό δεν λειτούργησε».
Εικόνες του Newsbeast από το σημείο:
Βίντεο-Φωτογραφίες: Γιάννης Κέμμος