Η κίνηση στους δρόμους έχει επιστρέψει το τελευταίο διάστημα, δοκιμάζοντας την υπομονή των οδηγών μετά από περισσότερο από 1,5 χρόνο περιορισμών στην κυκλοφορία λόγω της πανδημίας.

Μάλιστα, το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο μαζί με το «Πρώτο Πρόγραμμα» πραγματοποιεί έρευνα για τη μεγάλη κίνηση στους δρόμους αυτή την περίοδο και όπως προκύπτει από τα πρώτα στοιχεία, η Κηφισίας η οποία είναι πάνω 30 με 45%, ενώ η Αττική είναι γύρω στο 15% σε σχέση με το 2020, σύμφωνα με την ΕΡΤ.

Ο Θάνος Σιαφάκας εξήγησε στη δημόσια τηλεόραση πως η πανδημία αποτελεί τη μία αιτία για την αύξηση της κίνησης στους δρόμους, καθώς ο κόσμος φοβάται στον συγχρωτισμό οπότε επιλέγει το αυτοκίνητό του για να πάει με ασφάλεια στη δουλειά του, στον προορισμό του.

Κίνηση στη Λεωφόρο Συγγρού

Είναι όμως και μια συνήθεια η οποία προέρχεται από τα παλιά και ενισχύεται μέσα από τη διαδικασία της πανδημίας. Πρόκειται για την κουλτούρα να αποφεύγουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς και να χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο.

Ενδεικτικό είναι ότι στον Κηφισό ξοδεύουμε περίπου 30 λεπτά παραπάνω, όπως σημειώθηκε χαρακτηριστικά στην ΕΡΤ.

Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί στους δρόμους είναι ένα πρόσφατο τιτίβισμα της ΕΛΑΣ με «πρωταγωνίστρια» τη λεωφόρο Κηφισίας. «Μακάρι να μην έχει κίνηση η Κηφισίας αύριο» έλεγε η φιγούρα, με το αστέρι να το… μετανιώνει και αντί να πέφτει να αλλάζει πορεία προς τα… πάνω, δείχνοντας πόσο ανέφικτο είναι να μην έχει μποτιλιάρισμα για άλλη μια ημέρα στο σημείο.

Επιστρέφει ο δακτύλιος στο κέντρο της Αθήνας

Η κατάσταση είναι δύσκολη και στο κέντρο της Αθήνας. Μάλιστα, υπουργός Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα την επιστροφή του δακτυλίου από τις 25 Οκτωβρίου, ο οποίος θα ονομαστεί «Καθαρός Δακτύλιος».

Σύμφωνα με όσα είπε σε ραδιοφωνικές του δηλώσεις ο υπουργός, «είναι γεγονός ότι η κίνηση στους δρόμους της Αθήνας έχει επιβαρυνθεί. Όσοι ζούμε – κι εγώ ζω στο κέντρο της Αθήνας – νομίζω ότι όλοι βιώνουμε καθημερινά αυτή την κατάσταση.

Εγώ και καιρό μελετάμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα μέτρων και μάλιστα το έχουμε ονομάσει, “Ανάσα για την Αθήνα”. Το πρώτο μέτρο θα είναι το μέτρο του Δακτυλίου. Ο Δακτύλιος μπορεί να είναι ένα ξεπερασμένο μέτρο αλλά εμείς θα το εφαρμόσουμε με μια διαφορετική λογική και θα το ονομάσουμε “Καθαρό Δακτύλιο”.

Ένα μέτρο που ξεκινά στις 25 Οκτωβρίου. Αυτός ο νέος Δακτύλιος βασίζεται σε πρώτη φάση στη λογική των μονών – ζυγών, αλλά με μια θεμελιώδη διαφορά ότι τέρμα οι χιλιάδες εξαιρέσεις και κομμένα όλα τα παραθυράκια», σημείωσε ο υπουργός Μεταφορών.

Σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα, τα οποία εξαιρούνται από τον Δακτύλιο. Αυτό θα λήξει, τα μόνα αυτοκίνητα που θα μπορούν να εξαιρεθούν είναι τα ηλεκτρικά. Γι’ αυτό άλλωστε έχει ονομαστεί “πράσινος Δακτύλιος”, εμείς θα τον ονομάσουμε “καθαρό Δακτύλιο”. Μάλιστα ήδη έχουμε κάνει μελέτη για να προσδιορίσουμε τα γεωγραφικά όρια του Δακτυλίου. Όλοι θα συμφωνήσουμε ότι έτσι όπως ήταν σχεδιασμένος ο Δακτύλιος χρειάζεται αναπροσαρμογή. Θα ανοίξει ο κύκλος».