On line είναι περίπου επτά στα δέκα νοικοκυριά της χώρας (ποσοστό 65,6%), έχουν δηλαδή πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία τους, σύμφωνα με στοιχεία του 2014. Αριθμός που είναι αυξημένος κατά 16,5% σε σχέση με το 2013. Η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφεται στην Κεντρική Ελλάδα και στα νησιά Αιγαίου και την Κρήτη κατά 53,2% και 39,3% αντίστοιχα.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την έρευνα χρήσης τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας της ΕΛΣΤΑΤ για τα νοικοκυριά το 2014, σύμφωνα, επίσης, με την οποία:
– Περίπου 7 στα 10 νοικοκυριά (64,7%) χρησιμοποιούν ευρυζωνική σύνδεση για το διαδίκτυο στην κατοικία τους, ενώ η συντριπτική πλειονότητα (98,6%) των νοικοκυριών που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία τους χρησιμοποιεί ευρυζωνική σύνδεση.
– Το 58,4% όσων χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το α΄ τρίµηνο του 2014 συνδέθηκαν στο διαδίκτυο, εκτός της κατοικίας και του χώρου εργασίας τους, µε χρήση κινητού τηλεφώνου ή smartphone, φορητού υπολογιστή (laptop, notebook, netbook ή tablet) ή άλλης φορητής συσκευής (PDA, MP3 player, e-book reader, φορητή κονσόλα παιχνιδιών κλπ), παρουσιάζοντας αύξηση 30,7%, σε σχέση µε το α’ τρίµηνο του 2013.
– Η online ανάγνωση ειδήσεων σε ιστοσελίδες, εφημερίδες, περιοδικά είναι στην κορυφή της λίστας των διαδικτυακών δραστηριοτήτων και πραγματοποιείται από το 84,9% των χρηστών του διαδικτύου, καταγράφοντας αύξηση 10% σε σχέση µε το 2013. Η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες είναι η δεύτερη περισσότερο πραγματοποιούμενη δραστηριότητα από το 82,3% των χρηστών, καταγράφοντας μικρή μείωση 1% σε σχέση µε το 2013.
Ειδικότερα, τα ποσοστά που καταγράφηκαν το 2014 για δραστηριότητες που πραγματοποιούνται µέσω διαδικτύου, κατά φθίνουσα σειρά, είναι τα εξής:
– ∆ιάβασµα online ειδήσεων σε ιστοσελίδες, εφηµερίδες, περιοδικά 84,9%.
– Αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες 82,3%.
– Αποστολή ή λήψη ηλεκτρονικών μηνυµάτων 79,8%.
– Συμμετοχή σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter κλπ.) 64,3%.
– Παιχνίδια, εικόνες, ταινίες, μουσική 52%.
– Web ραδιόφωνο ή web τηλεόραση 51,6%.
– Πραγματοποίηση κλήσεων ή βιντεοκλήσεων, µε χρήση web κάμερας µέσω του διαδικτύου (Skype) 45%.
– «Ανέβασμα» σε ιστοσελίδα κειμένου, φωτογραφιών, μουσικής, videos, λογισμικού κλπ προκειμένου να τα μοιραστούν µε άλλους 34,3%.
– Χρήση υπηρεσιών για ταξίδια και καταλύματα 29,7%.
– Πραγματοποίηση τραπεζικών συναλλαγών 20,8%.
– ∆ημιουργία ιστοσελίδας ή blog 6,7%.
– Πώληση αγαθών ή υπηρεσιών µέσω δημοπρασιών πχ µέσω e-Bay, 5,7%.
– Κλείσιμο ραντεβού µε γιατρό µέσω της ιστοσελίδας νοσοκομείου ή κέντρου υγείας 2,9%.
Τέλος, αύξηση 26,7% καταγράφεται στο ποσοστό του πληθυσμού που έκανε χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης (κάθε συναλλαγή των πολιτών µε δημόσιες υπηρεσίες µέσω του διαδικτύου, για προσωπική χρήση).