Μία συγκλονιστική επιστολή έλαβε πριν από λίγες ημέρες η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη.
Η σκηνοθέτης της ταινίας «Mamma Mia», τα γυρίσματα της οποίας έγιναν σε Σκόπελο και Σκιάθο, «ταξιδεύοντας» εικόνες από τις ομορφιές της χώρας μας σε όλον τον κόσμο, έστειλε γράμμα στην κ. Κεφαλογιάννη, διαμαρτυρόμενη εντόνως για το νομοσχέδιο για τη χάραξη του αιγιαλού.
Η γνωστή σκηνοθέτης Φιλίδα Λόιντ (Phyllida Lloyd), χαρακτηρίζει «αδιανόητο» οι εκπληκτικής ομορφιάς ακτές της Ελλάδας να βγουν σε πλειστηριασμό με αυτό τον τρόπο, κατατάσσει τη χώρα μας ανάμεσα στους επίγειους παραδείσους και προειδοποιεί πως η πώληση των ακτών μας, αποτελεί την «γραμμή χωρίς επιστροφή» για τη χώρα μας.
«Το να διακινδυνεύσετε την εμπορευματοποίηση αυτής της μοναδικής συνεισφοράς σας στην παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά, θα αποφέρει βραχυπρόθεσμα κέρδη και μακροπρόθεσμη καταστροφή, τόσο για το μέλλον της χώρας σας όσο και για ολόκληρο τον κόσμο», τονίζει στην επιστολή της η Φιλίδα Λόιντ.
Εικόνες από τη μαγευτική Σκόπελο “ταξίδεψαν” σε όλο τον κόσμο μέσω της διεθνούς παραγωγής “Mamma Mia”
Διαβάστε την επιστολή
«Ως σκηνοθέτιδα του μιούζικαλ “Mamma Mia”, με πρωταγωνίστρια τη Μέριλ Στριπ, σας γράφω για να διαμαρτυρηθώ έντονα σχετικά με τις τελευταίες προτάσεις περί ιδιωτικοποίησης των ακτών σας», γράφει η σκηνοθέτης.
Υπογραμμίζει πως είναι αδιανόητο «για όσους από εμάς συνδέθηκαν με την ταινία (και αισθανόμαστε περήφανοι που εξυμνήσαμε τα υπέροχα νησιά της Σκοπέλου και της Σκιάθου) ότι οι εκπληκτικής ομορφιάς ακτές σας θα μπορούσαν να “βγουν σε πλειστηριασμό” κατά αυτόν τον τρόπο».
Στη συνέχεια, επισημαίνει πως όλος ο κόσμος βλέπει την Ελλάδα ως έναν από τους τελευταίους παρθένους προορισμούς, κάτι που αποτελεί μοναδικό συγκριτικό πλεονέκτημα και σε συνδυασμό δε με τη μεγάλη αρχαιολογική ιστορία, εξασφαλίζει στον τόπο μια θέση ανάμεσα στους επίγειους παραδείσους.
Και προσθέτει: «Κινηματογραφήσαμε στην Ελλάδα επειδή προσφέρει αυτή την ομορφιά, ποτέ ωστόσο δεν σκεφτήκαμε τις ακτές αυτές γεμάτες με ξενοδοχεία και άλλες εγκαταστάσεις. Από τη στιγμή που ξεπεραστεί αυτή η γραμμή δεν υπάρχει επιστροφή, όπως έχουν αποδείξει παραδείγματα φρικτών ακτογραμμών σε χώρες της Ευρώπης».
Η Λόιντ καταλήγει αναγνωρίζοντας όπως λέει την καταστροφική οικονομική κρίση που έχει επηρεάσει αρνητικά την Ελλάδα, ωστόσο «προειδοποιεί»: «Πιστεύω ακράδαντα ότι το να διακινδυνεύσετε την εμπορευματοποίηση αυτής της μοναδικής συνεισφοράς σας στην παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά, θα αποφέρει βραχυπρόθεσμα κέρδη και μακροπρόθεσμη καταστροφή, τόσο για το μέλλον της χώρας σας όσο και για ολόκληρο τον κόσμο».