Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα Προπύλαια και πορεία που κατέληξε έξω από τη Βουλή πραγματοποίησαν την Πέμπτη φοιτητές που διαμαρτύρονται για τις αλλαγές στα πανεπιστήμια.

Χιλιάδες άτομα δήλωσαν την αντίθεσή τους στον νόμο για τα πανεπιστήμια που ψηφίστηκε πρόσφατα. Οι φοιτητές είπαν «όχι» στην παρουσία ειδικής αστυνομίας στα πανεπιστήμια, ενώ επίσης διαμαρτυρήθηκαν για την καταστολή και τις προσαγωγές φοιτητών πριν από λίγες ημέρες στο ΑΠΘ.

Φωνάζοντας συνθήματα κατά της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκης Κεραμέως, και κατά του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, οι διαδηλωτές πέρασαν από την Ομόνοια, κατευθύνθηκαν στο Σύνταγμα και στη συνέχεια επέστρεψαν στα Προπύλαια όπου ολοκληρώθηκε η πορεία.

Στο κάλεσμα τους οι φοιτητές τόνισαν μεταξύ άλλων ότι «δεν έχουν θέση στις σχολές μας αστυνομία – πειθαρχικά – διαγραφές».

«Ψηλά το κεφάλι, ο νόμος Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη δε θα εφαρμοστεί, η τρομοκρατία δε θα περάσει. Φοιτητικοί Σύλλογοι Αθηνών», ανέφερε ένα μεγάλο πανό που κρατούσαν οι φοιτητές.

Στο κέντρο της Αθήνας υπήρχε ισχυρή αστυνομική δύναμη σε όλη τη διάρκεια του συλλαλητηρίου, που κατέληξε μπροστά από τη Βουλή.

«Όποιος κοιμάται με Μητσοτάκη… ξυπνάει με Ερντογάν» έγραψαν μάλιστα κάποιοι με σπρέι στο πεζοδρόμιο μπροστά από τη Βουλή.

Η ΟΛΜΕ, με ανακοίνωσή της, στήριξε τα συλλαλητήρια των προηγούμενων ημερών, κάνοντας λόγο για «βάναυση καταπάτηση του πανεπιστημιακού ασύλου».

Συγκεκριμένα η ανακοίνωση αναφέρει μεταξύ άλλων: «Η κυβέρνηση μόλις λίγες ημέρες μετά την ψήφιση του νέου αντιεκπαιδευτικού νόμου προχώρησε στην εφαρμογή του δίνοντας το πράσινο φως στην εισβολή των αστυνομικών δυνάμεων στο ΑΠΘ, στην καταστολή των κινητοποιήσεων των φοιτητικών συλλόγων και σε συλλήψεις δεκάδων φοιτητών που αντιστέκονται στα εφαρμοζόμενα μέτρα.

Η βάναυση καταπάτηση του πανεπιστημιακού ασύλου ανακαλεί στη συλλογική μνήμη πρακτικές και μεθόδους από σκοτεινές εποχές του τόπου μας, προκαλεί το δημοκρατικό αίσθημα των πολιτών. Το ΥΠΑΙΘ επιβεβαιώνει για μία ακόμα φορά την αυθαιρεσία στην λήψη αποφάσεων, την αναλγησία και την απόστασή του από την εκπαιδευτική πραγματικότητα».

Φωτορεπορτάζ: Γιάννης Κέμμος