Από αισιοδοξία για το πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα τους προσεχείς έξι μήνες διαπνέεται ο κλάδος του Λιανικού Εμπορίου. Ο συνολικός δείκτης που αποτυπώνει το επιχειρηματικό κλίμα ανέρχεται στις +40 μονάδες, όπως προκύπτει από την έρευνα «Εξαμηνιαίο Βαρόμετρο Επιχειρηματικού Κλίματος Στον Κλάδο Του Λιανικού Εμπορίου» που, διεξήγαγε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), σε συνεργασία με το Ελληνικό Κέντρο Εμπορικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΕΚΕΒΕ), ένα μη κερδοσκοπικό κέντρο ερευνών και φορέα μελέτης και στρατηγικής, με εστίαση στις αγορές προϊόντων και υπηρεσιών υποστηριζόμενο από ομάδα έγκριτων καθηγητών ΑΕΙ.
Σκοπός της έρευνας ήταν η καταγραφή των τάσεων που επικρατούν στον κλάδο του Λιανικού Εμπορίου για τους έξι μήνες που έπονται και η αποτύπωση του επιχειρηματικού κλίματος που διαμορφώνεται εν μέσω της οικονομικής κρίσης. Το εργαλείο μέτρησης του «Βαρόμετρου» το ερωτηματολόγιο δηλαδή, αποτελείται από εξειδικευμένες ερωτήσεις που καλύπτουν πέντε βασικούς άξονες-διαστάσεις που συνθέτουν το διαμορφούμενο επιχειρηματικό κλίμα για τους επόμενους έξι μήνες (εκτίμηση πωλήσεων επιχείρησης, εκτίμηση γενικής κατάστασης επιχείρησης, εκτίμηση πορείας κλάδου λιανικού εμπορίου, Εκτίμηση πορείας εθνικής οικονομίας, εκτίμηση δαπανών καταναλωτή στο λιανικό εμπόριο).
Στο δείγμα κυριάρχησαν οι μεγάλες σε αριθμό εργαζομένων επιχειρήσεις (85% είχαν πάνω από 50 εργαζομένους και 45% πάνω από 250). Οι επιχειρήσεις αυτές προέρχονταν από διάφορους κλάδους του Λιανικού Εμπορίου, με τα είδη ένδυσης-υπόδησης-υφάσματα να συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ποσοστό (49 %). Υπήρχε όμως εκπροσώπηση και από τους υπόλοιπους κλάδους, όπως Τρόφιμα-Ποτά-Καπνός, Πολυκαταστήματα, Είδη Σπιτιού, Οικιακές Ηλεκτρικές Συσκευές, Κοσμήματα, Καλλυντικά, Υπολογιστές, Τηλεπικοινωνίες κ.α.