Δικαιολογία, προκειμένου «να εξεύρει μερικές ακόμη χιλιάδες υπαλλήλων για απόλυση» χαρακτηρίζει η ΠΟΕ-ΟΤΑ την «πραγματοποίηση επανελέγχου μετατροπής συμβάσεων αορίστου χρόνου, από το ΑΣΕΠ».
Όπως σημειώνει η ΠΟΕ-ΟΤΑ, «είναι απορίας άξιο και εγείρει μείζονα ερωτήματα όσον αφορά στις σκοπιμότητες, το γεγονός ότι το ΑΣΕΠ καλείται να επανεξετάσει τις συμβάσεις, όπως επίσης και με βάση ποια κριτήρια θα γίνει ο επανέλεγχος αυτός, ιδιαίτερα τη στιγμή που οι διατάξεις του Ν.4250/2014 παρέχουν περιθώριο θέσπισης νέων κριτηρίων διαφορετικών από εκείνα που ίσχυαν κατά τον χρόνο της μετατροπής των συμβάσεων».
Η ΠΟΕ-ΟΤΑ υποστηρίζει ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης «αποσκοπεί για ακόμη μια φορά στην αποδόμηση και διάλυση του Δημοσίου και των ΟΤΑ, κάτω από τον μανδύα της διαφάνειας και της αναδιάρθρωσης» και προσθέτει: «Οι ενέργειες της συγκυβέρνησης και του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης δείχνουν νέες απολύσεις με τη μεθόδευση της θέσπισης νέων κριτηρίων από εκείνα που είχε εφαρμόσει το ΑΣΕΠ για τις αποφάσεις του».
Η τροποποίηση των κριτηρίων, με βάση τα οποία έγιναν οι διαδικασίες μετατροπής των συμβάσεων και μάλιστα μετά την παρέλευση 10 ετών είναι «τουλάχιστον παράλογη» κατά την ΠΟΕ-ΟΤΑ, η οποία επισημαίνει: «Οι διατάξεις με βάση τις οποίες έγινε η μετατροπή των συμβάσεων και τα κριτήρια που έθεταν για τη μετατροπή, αφενός έτυχαν επεξεργασίας από το Συμβούλιο της Επικρατείας και αφετέρου αποτελούν ενσωμάτωση των διατάξεων της Κοινοτικής Οδηγίας 1999/70/ΕΚ που αποσκοπούσε στην αποτροπή καταχρήσεων εις βάρος των εργαζομένων με συμβάσεις ορισμένου χρόνου από τις αυθαιρεσίες του εργοδότη- Δημοσίου».