«H αναβάθμιση του διεθνούς ρόλου της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης» είναι σύμφωνα με τον υπουργό ΠΕΚΑ Γιάννη Μανιάτη η βασική επιδίωξη του σχεδίου νόμου για τα νέα ρυθμιστικά σχέδια «Αθήνας – Αττικής» και «Θεσσαλονίκης» που τίθενται από σήμερα και μέχρι την ερχόμενη Πέμπτη 3 Απριλίου, σε δημόσια διαβούλευση.
Βασικές αρχές των ρυθμιστικών σχεδίων των δύο πόλεων είναι η ισόρροπη οικονομική ανάπτυξη, βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, αύξηση της παραγωγής και της απασχόλησης σε όλους τους τομείς δραστηριοτήτων, βιώσιμη χωρική ανάπτυξη, αποτελεσματική προστασία του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή.
Παράλληλα, σύμφωνα με τον υπουργό, «επικεντρώνουμε στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, στην εξοικονόμηση πόρων, αλλά και στην εξισορρόπηση αναφορικά με την κατανομή των ωφελειών από την ανάπτυξη».
«Τα δύο νέα Ρυθμιστικά Σχέδια Αθήνας – Αττικής και Θεσσαλονίκης, αποτελούν τον οδικό χάρτη για τα επόμενα 20 χρόνια, με βασική στρατηγική επιδίωξη τη βιώσιμη ανάπτυξη, στο πλαίσιο της οποίας η οικονομική πρόοδος, η κοινωνική συνοχή και η προστασία του περιβάλλοντος αποτελούν αναπόσπαστες, ισότιμες και αλληλοσυμπληρούμενες συνιστώσες», δήλωσε σχετικά ο κ. Μανιάτης.
Επισήμανε, ότι «το τελικό σχέδιο αποτελεί ένα ολοκληρωμένο χωροταξικό, πολεοδομικό και αναπτυξιακό περιβαλλοντικό πλαίσιο, που θα συμβάλει στην απελευθέρωση των δημιουργικών δυνάμεων, την προσέλκυση επενδύσεων, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και την ευημερία των κατοίκων, αξιοποιώντας όλες τις προοπτικές και δυνατότητες του τόπου μας».
Το νέο ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας – Αττικής εκπονήθηκε από τον Οργανισμό Αθήνας και έχει τεθεί σε ανοιχτή δημόσια διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς από τον Ιούλιο του 2011. Σύμφωνα με το ΥΠΕΚΑ, οι επισημάνσεις, παρατηρήσεις και προτάσεις, που κατατέθηκαν από το σύνολο των ενδιαφερόμενων φορέων, αξιολογήθηκαν και σε μεγάλο ποσοστό ενσωματώθηκαν, δίνοντας την τελική μορφή του πρώτου μέρους του νομοσχεδίου.
Για το νέο ρυθμιστικό σχέδιο Θεσσαλονίκης, το οποίο εκπόνησε ο Οργανισμός Θεσσαλονίκης, η δημόσια διαβούλευση έληξε στις 15-6-2011, ενώ το κείμενο, όπως διαμορφώθηκε από τον Ιούνιο του 2011, αποτελεί το δεύτερο μέρος του σχεδίου νόμου.