Μετά από μαραθώνια διαβούλευση, που διήρκεσε περισσότερο από 10 ώρες και η οποία συνοδεύτηκε από στιγμές έντονης αντιπαράθεσης, αλλά και από πολλές ανταλλαγές απόψεων, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο τάχθηκε υπέρ της απόσπασης και της επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου ως συνόλου στο ίδιο μέρος, που θα διαμορφωθεί σε επισκέψιμο χώρο.
Στη συζήτηση παρουσιάστηκαν έξι πιθανές λύσεις για την ανάδειξη των σημαντικότατων βυζαντινών μνημείων που βρέθηκαν στον συγκεκριμένο σταθμό κατά τη διάρκεια των εργασιών για την κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης.
Από τις λύσεις αυτές, τόσο οι εισηγητές των αρμόδιων διευθύνσεων όσο και η οριακή πλειοψηφία των μελών του ΚΑΣ τάχθηκαν υπέρ του συνδυασμού των δύο, που είχαν ως κύριο χαρακτηριστικό τη διατήρηση της ενότητας των αρχαιοτήτων στο μέγιστο βαθμό. Πέρα των έξι αυτών προτάσεων, στο τραπέζι έπεσαν επίσης η διεξαγωγή αυτοψίας και η αναζήτηση δεύτερης γνώμης εμπειρογνωμόνων ως προς τη δυνατότητα της κατά χώραν διατήρησης των αρχαιοτήτων, που όμως δεν υπερίσχυσαν.
Στη συζήτηση παραβρέθηκε και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, ο οποίος επιχειρηματολόγησε υπέρ της διατήρησης των αρχαιοτήτων στον χώρο του σταθμού, εκφράζοντας ταυτόχρονα το όραμά του: τη δημιουργία ενός αρχαιολογικού πάρκου στο κέντρο της πόλης, με πεζοδρομήσεις και αναπλάσεις, που θα περιλαμβάνει, μαζί με τα μνημεία του σταθμού, και τα υφιστάμενα της περιοχής, όπως το Μπεζεστένι, το Αλκαζάρ, η Πλατεία Διοικητηρίου, ο ‘Αγιος Δημήτριος, η εκκλησία της Αχειροποιήτου και η Παναγία των Χαλκέων.
Από πλευράς Αττικό Μετρό, έγινε σαφές ότι το έργο βρίσκεται στο «κόκκινο» λόγω της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί, προτείνοντας λύση με συνύπαρξη σταθμού και αρχαιοτήτων σε ποσοστό 85%, αλλά και με την παρουσία κυλιόμενων κλιμάκων και γυάλινου δαπέδου, που ωστόσο δεν «κέρδισε» τις εντυπώσεις.
Στη συνεδρίαση παραβρέθηκε και η πρόεδρος του ΣΕΑ, Δέσποινα Κουτσούμπα, που μίλησε μεταξύ άλλων για έναν ανοιχτό αρχαιολογικό χώρο, στον οποίο θα έχουν πρόσβαση όλοι και όχι μόνον οι επιβάτες του μετρό, καθώς και στην ανάγκη ύπαρξης μιας διεπιστημονικής επιτροπής που θα μελετά τις προτάσεις μία-μία και σταδιακά.
Κατά τη συνεδρίαση έγινε πολύς λόγος και για την κατάσταση έτσι όπως διαμορφώθηκε εδώ κι ένα χρόνο από την περασμένη γνωμοδότηση του ΚΑΣ, με κάποια μέλη να μιλούν για αναξιοπιστία της Αττικό Μετρό, που δεν παρουσίασε τα πράγματα όπως πραγματικά ήταν εξαρχής και κάποια άλλα να ζητούν δεύτερη γνώμη ειδικών, μεταδίδει το Αθηναϊκό-Μακεδονικά Πρακτορείο Ειδήσεων.
Από τη μεριά της, η γενική γραμματέας του ΥΠΠΟΑ Λ. Μενδώνη αναφέρθηκε στην μεγάλη εκμετάλλευση του θέματος τόσο σε πολιτικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο, αλλά και στην ανάγκη να μην υπάρξει άλλη καθυστέρηση, που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την υλοποίηση του έργου. Οι προτάσεις που προτιμήθηκαν από το ΚΑΣ έχουν σχεδιαστεί η μία από την Αρχαιολογική Υπηρεσία και η δεύτερη από το ΑΠΘ.