Νέες τεχνολογικές παρεμβάσεις θα γίνουν σύντομα στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ, μετά τις σημαντικές αλλαγές που έχουν εφαρμοστεί το τελευταίο διάστημα για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού.
Πολλά από τα μέτρα που εφαρμόστηκαν έχουν ήδη μεγάλη απήχηση και αποδοχή από τους ασφαλισμένους, και θα συνεχιστούν μετά τη λήξη των περιορισμών που επιβάλλει η πανδημία. Μάλιστα για κάποια από αυτά αναμένεται και η επέκτασή τους, ενώ σύντομα θα τεθούν σε εφαρμογή νέες παρεμβάσεις με στόχο να βελτιώσουν σε πιο μόνιμη βάση την καθημερινότητα των ασφαλισμένων.
Συγκεκριμένα:
Μετά την κατάργηση των βιβλιαρίων υγείας ο ΕΟΠΥΥ ανέπτυξε το σύστημα Ηλεκτρονικού Φακέλου Ασφάλισης Υγείας, στο οποίο ο κάθε ασφαλισμένος μπορεί να έχει πρόσβαση στο ιστορικό των παροχών υγείας που έχουν αποζημιωθεί από τον ΕΟΠΥΥ. Ταυτόχρονα οι ασφαλισμένοι μπορούν να ελέγχουν ανά πάσα στιγμή ποιες εξετάσεις και φάρμακα έχουν συνταγογραφηθεί στο ΑΜΚΑ τους αναγνωρίζοντας τυχόν λάθη ή απάτες.
Το σύστημα των ραντεβού για την παραλαβή Φαρμάκων Υψηλού Κόστους (ΦΥΚ) θα επεκταθεί σταδιακά σε περισσότερα φαρμακεία -καθώς σήμερα εφαρμόζεται μόνο στο κεντρικό φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ στο Μαρούσι- ενώ το επόμενο βήμα είναι να προστεθούν περισσότερες κατηγορίες φαρμάκων, εκτός της σκλήρυνσης κατά πλάκας. Ήδη εκατοντάδες ασφαλισμένοι έχουν εγγραφεί και έχουν ξεκινήσει να πραγματοποιούν τα ραντεβού τους παραλαμβάνοντας τα φάρμακά τους συγκεκριμένη ώρα χωρίς καθυστερήσεις.
Ολοκληρώνεται το έργο που δίνει την δυνατότητα στους ασφαλισμένους να προμηθεύονται αριθμό προτεραιότητας στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ με χρήση του Η/Υ ή του κινητού τηλεφώνου τους. Έτσι θα γνωρίζουν τον μέσο χρόνο αναμονής πριν φτάσουν στο φαρμακείο. Το έργο θα ξεκινήσει σύντομα στα 12 μεγαλύτερα φαρμακεία του Οργανισμού σε όλη την Ελλάδα περιορίζοντας ουσιαστικά τις αναμονές.
Ξεκίνησε με ιδιαίτερη επιτυχία και η διάθεση ΦΥΚ από τα ιδιωτικά φαρμακεία. Στο πρόγραμμα έχουν ενταχθεί ογκολογικά φάρμακα και φάρμακα που χρησιμοποιούνται για την θεραπεία της σκλήρυνσης κατά πλάκας, για τα οποία δεν απαιτείται προέγκριση από το Σύστημα Ηλεκτρονικής Προέγκρισης (Σ.Η.Π.). Πρόκειται για 36 σκευάσματα που αντιστοιχούν σε 85 κωδικούς ΕΟΦ. Ήδη έχουν εγγραφεί περισσότεροι από 2.500 ασφαλισμένοι και έχουν υποβάλλει περισσότερα από 500 αιτήματα για παραλαβές ΦΥΚ από ιδιωτικά φαρμακεία.
Πρόσφατα δόθηκε η δυνατότητα ηλεκτρονικών υποβολών για εκτελέσεις ηλεκτρονικών γνωματεύσεων ειδικής αγωγής από πιστοποιημένους (μη συμβεβλημένους) θεραπευτές, μέσω των ηλεκτρονικών εφαρμογών του Οργανισμού (eΔΑΠΥ Ανοικτής Περίθαλψης) με απώτερο σκοπό την ελαχιστοποίηση των ατομικών αιτημάτων των ασφαλισμένων και της αναμονής τους για εξυπηρέτηση στα σημεία του Οργανισμού. Με αυτόν τον τρόπο οι ασφαλισμένοι δεν υποχρεούνται να καταβάλουν χρήματα στους θεραπευτές και στη συνέχεια να αποζημιωθούν από τον ΕΟΠΥΥ. Το μέτρο αυτό θα συνεχιστεί και μετά το πέρας των μέτρων του κορονοϊού.
Ο ΕΟΠΥΥ σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αναπτύσσει σύστημα ηλεκτρονικής υποβολής ατομικών αιτημάτων για την ελαχιστοποίηση της επισκεψιμότητας στις Περιφερειακές Διευθύνσεις και την γρηγορότερη αποζημίωση των ασφαλισμένων. Συγκεκριμένα οι ασφαλισμένοι, προκειμένου να αποζημιωθούν, δεν θα απαιτείται πλέον να πηγαίνουν στις Περιφερειακές Διευθύνσεις για να υποβάλλουν τα ατομικά τους αιτήματα, αλλά θα μπορούν να τα υποβάλλουν ηλεκτρονικά.
Η άυλη συνταγογράφηση θα συνεχίσει να ισχύει για τη διευκόλυνση όλων, ώστε οι ασθενείς με ένα μήνυμα να μπορούν να παίρνουν εύκολα τα φάρμακά τους. Πρόκειται για μία εφαρμογή όπου έχουν εγγραφεί ήδη χιλιάδες ασφαλισμένοι.
Με τη στήριξη των φαρμακευτικών εταιριών και των δήμων (Βοήθεια στο σπίτι) έχει ξεκινήσει και η παράδοση ΦΥΚ κατ ́ οίκον, ένα έργο που θα ανακουφίσει σημαντικά ασθενείς με δυσκολία στην μετακίνηση αλλά και ανοσοκατασταλμένους.
Προωθούνται σημαντικές αλλαγές στην εξυπηρέτηση στα φαρμακεία
Την ίδια στιγμή προωθούνται σημαντικές αλλαγές για την βελτίωση της εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ. Πρόσφατα ολοκληρώθηκε η μετεγκατάσταση του παλαιού φαρμακείου που λειτουργούσε στην περιοχή του Γκύζη, σε νέο ιδιόκτητο κτίριο στη λεωφόρο Αλεξάνδρας με εύκολη πρόσβαση στους πολίτες, καθώς βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο σταθμό του μετρό.
Το νέο φαρμακείο έχει ξεκινήσει την λειτουργία του η οποία έχει πολύ θετικά αποτελέσματα και έτσι ο Οργανισμός προχωρά άμεσα στην λειτουργία και δεύτερου φαρμακείου στο ίδιο κτίριο, που θα εξυπηρετεί τους ασφαλισμένους κυρίως από το Φαρμακείο στην λεωφόρο Αλεξάνδρας 119 το οποίο έκλεισε, μετά την απόφαση για 24ωρη λειτουργία του Κέντρου Υγείας Αλεξάνδρας ως κέντρου υποδοχής και εξυπηρέτησης περιστατικών COVID 19.
Παράλληλα έχουν προγραμματιστεί έργα και επεκτάσεις και σε άλλα φαρμακεία. Ετοιμάζονται νέες αίθουσες αναμονής με κλιματισμό και αριθμούς προτεραιότητας στην Ομόνοια. Επίσης, έχει προγραμματιστεί επέκταση του φαρμακείου στην Καλλιθέα, ενώ έχει γίνει διαγωνισμός για νέο κτήριο που θα στεγάσει το φαρμακείο της Τούμπας στη Θεσσαλονίκη.
Αυτές είναι ορισμένες παρεμβάσεις που μαζί με την επέκταση της δυνατότητας ραντεβού σε περισσότερα φαρμακεία θα αναβαθμίσουν σημαντικά την εξυπηρέτηση των πολιτών.
«Όλες οι τεχνολογικές παρεμβάσεις στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ γίνονται με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων που παραλαμβάνουν τα ΦΥΚ από τα φαρμακεία του Οργανισμού», δήλωσε ο πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ Βασίλης Πλαγιανάκος. Προσέθεσε ότι «η νέα υπηρεσία που δίνει τη δυνατότητα στον ασφαλισμένο να παίρνει νούμερο εξυπηρέτησης ηλεκτρονικά και να βλέπει την ώρα αναμονής ώστε να έρχεται στο φαρμακείο λίγο πριν να εξυπηρετηθεί θα μειώσει σημαντικά τους χρόνους αναμονής.
Μαζί με την επέκταση των ραντεβού και σε άλλα φαρμακεία η εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων θα γίνεται πλέον χωρίς καθυστερήσεις. Παράλληλα οι παρεμβάσεις σε πολλά φαρμακεία θα αλλάξουν το επίπεδο εξυπηρέτησης για όσους προσέρχονται σε αυτά. Τέλος ο ΕΟΠΥΥ σε κάθε περίπτωση θα συνεχίσει να διαθέτει τα ΦΥΚ από τα φαρμακεία του, με υψηλό αίσθημα ευθύνης, όπως γίνεται μέχρι σήμερα».