«Παλιές καλές εποχές», θύμισε το 2013 για τον τουρισμό της Χαλκιδικής, καθώς οι οδικές αφίξεις αυξήθηκαν, οι νέες πτήσεις έφεραν ξανά στην περιοχή εθνικότητες, που τα τελευταία χρόνια δεν την επέλεγαν και η τουριστική σεζόν παρατάθηκε για δέκα μέρες, αφού ο Οκτώβριος ξανάγινε μήνας διακοπών.
Συνολικά, ο εισερχόμενος τουρισμός αυξήθηκε κατά 10% σε διανυκτερεύσεις και κατά 7% στα έσοδα, σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία, που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής.
Η Γερμανία παρέμεινε, για άλλη μια χρονιά, η πρώτη αγορά της Χαλκιδικής, με περίπου 400 πτήσεις /μήνα από 14 αεροδρόμια για τους μήνες Ιούνιο-Αύγουστο.
Η Ρωσία με 275 πτήσεις/μήνα από 24 αεροδρόμια, ανέβασε τους επισκέπτες της κατά 15%, σε σχέση με το καλοκαίρι του 2012, ενώ αύξηση, άνω του 30%, σημείωσε η αγορά της Ουκρανίας (60 πτήσεις μηνιαίως, από έξι αεροδρόμια). Περισσότερες κατά 10% ήταν και οι αφίξεις από την αγορά της Αγγλίας, που μετράει 89 πτήσεις από έξι αεροδρόμια, για καθέναν από τους θερινούς μήνες.
Από τις νέες αγορές, στις οποίες στόχευσε τα τελευταία χρόνια ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής, τη μεγαλύτερη αύξηση (περίπου 40%) αεροπορικών αφίξεων παρουσίασε η Τουρκία, με την Turkish Airlines να πετάει σε καθημερινή βάση από την Κωνσταντινούπολη.
Τουρισμός σε «τέσσερις ρόδες»
Ο οδικός τουρισμός «άνθισε», όχι μόνο από τις παραδοσιακές χώρες των Βαλκανίων (Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία), αλλά και από χώρες της Κεντρικής Ευρώπης (Γερμανία, Τσεχία, Πολωνία, Ουγγαρία), την Ιταλία και την Τουρκία. Οδικές αφίξεις παρατηρήθηκαν και από πιο απομακρυσμένα κράτη, όπως η Πολωνία, η Ουκρανία, η Αυστρία, η Ουγγαρία. Παράλληλα, αρκετοί δυτικοευρωπαίοι έφτασαν με αυτοκινούμενα τροχόσπιτα (camper), προτιμώντας εναλλακτικούς τρόπους διακοπών.
Η σεζόν ξεκίνησε το Μάϊο, μετά το Ορθόδοξο Πάσχα και ολοκληρώνεται στις 28 Οκτωβρίου. Τα ξενοδοχεία 4* και 5* ήταν τα πρώτα που δέχθηκαν κρατήσεις. Τα μεσαίας κατηγορίας καταλύματα, που πρόσφεραν συνέπεια προϊόντος και τιμής (value for money), είχαν τις καλύτερες πληρότητες της τριετίας, ενώ τα χαμηλότερης κατηγορίας καταλύματα, προσέλκυσαν επισκέπτες με καλές τιμές και έκλεισαν τη σεζόν με ικανοποιητικές πληρότητες.
Καλές προοπτικές και το 2014, χάρη και στις νέες πτήσεις
Πριν το κλείσιμο της φετινής σεζόν, ήδη δρομολογήθηκε η στρατηγική που θα ακολουθηθεί το 2014, προκειμένου να διευρυνθούν οι υπάρχουσες αγορές και να ανοίξουν νέες:
-Η ανακοίνωση της αεροπορικής εταιρείας TRANSAVIA για απευθείας πτήσεις Άμστερνταμ – Θεσσαλονίκη, 3 φορές την εβδομάδα από τον Απρίλιο του 2014, έφερε τον Ολλανδικό Τουριστικό Οργανισμό SUNDIO στη Χαλκιδική. Οι contract managers, που θα ακολουθήσουν την επίσκεψη των διευθυντών πωλήσεων, θα υπογράψουν τα πρώτα συμβόλαια με ξενοδοχεία της Χαλκιδικής.
-Οι απευθείας πτήσεις της SAS (Scandinavian Airlines) από τα αεροδρόμια της Στοκχόλμης (4 φορές/εβδομάδα), της Κοπεγχάγης (2 φορές/εβδομάδα) και του Όσλο (2 φορές/εβδομάδα) στο αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ της Θεσσαλονίκης που θα ξεκινήσουν τον Απρίλιο 2014, θα υποστηριχθούν από τον Τουριστικό Οργανισμό Χαλκιδικής. Συμφωνήθηκε κοινό πρόγραμμα προβολής του προορισμού, που περιλαμβάνει “fam trips” Σκανδιναβών τουριστικών πρακτόρων, εκδηλώσεις παρουσίασης και συμμετοχή στην πρώτη έκθεση που διοργανώνεται στη Στοκχόλμη και αφορά μόνο ελληνικούς προορισμούς, την GREKLAND PANORAMA.
– Η Turkish Airlines αναμένεται εξάλλου, να ανακοινώσει την καθιέρωση καθημερινής δεύτερης πτήσης από την Κωνσταντινούπολη, που θα ξεκινήσει το Μάρτιο 2014, τονώνοντας ακόμη περισσότερο το ενδιαφέρον των Ασιατών επισκεπτών.