Την πλήρη αντίθεση και διαμαρτυρία της για την υπογραφή υπουργικών αποφάσεων, που ανατρέπουν πλήρως τις συνθέσεις των πληρωμάτων σε έξι πλοία που δραστηριοποιούνται στις γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας, εκφράζει με επιστολή της προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.
Η διοίκηση της ΠΝΟ τονίζει, ότι με τις αποφάσεις αυτές εν μια νυκτί δεκάδες ναυτεργάτες θα οδηγηθούν στην απόλυση και στην ανεργία, ενώ θίγονται άμεσα τα επίπεδα ασφαλείας των εν λόγω πλοίων στην εκτέλεση των δρομολογίων.
Η ΠΝΟ καλεί τον υπουργό Ναυτιλίας να επανεξετάσει τις αποφάσεις αυτές και σε ανακοίνωσή της τονίζει ότι η ασφάλεια των πλοίων, των δρομολογίων, των επιβατών και του πληρώματος είναι και πρέπει να είναι υπεράνω κάθε πνεύματος επιχειρηματικής κερδοσκοπίας και δεν πρέπει για κανένα λόγο να θυσιάζεται στο βωμό οποιασδήποτε σκοπιμότητας.
Σύμφωνα με το νόμο 4150/2013 που ψηφίστηκε επί υπουργίας Κωστή Μουσουρούλη, η παράγραφος 3 στο άρθρο 87 του κώδικα δημοσίου ναυτικού δικαίου αναφέρει ότι κατ’ εξαίρεση και με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου καθορίζεται η οργανική σύνθεση του προσωπικού, επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου μεταξύ ελληνικών λιμένων και λιμένων της αλλοδαπής.
Σύμφωνα με το νόμο η οργανική σύνθεση του πλοίου διαμορφώνεται με βάση τον απαιτούμενο αριθμό ναυτικών για το χειρισμό και τη στελέχωση των σωστικών μέσων του, όπως αυτός καθορίζεται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, λαμβάνοντας υπόψη και τις αντίστοιχες απαιτήσεις της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας.
Τα ναυτεργατικά σωματεία, Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων, σε ανακοίνωσή τους, έχουν καταγγείλει ότι με την εφαρμογή των αποφάσεων αυτών, οι εταιρείες αναμένεται να προχωρήσουν σε 214 απολύσεις ναυτεργατών σε σύνολο 500, που εργάζονται στα 6 πλοία, διευρύνοντας τη «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία και τις οικονομικές συνέπειες για το ΝΑΤ.
Εκπρόσωποι ακτοπλοϊκών εταιρειών, που δραστηριοποιούνται στις γραμμές διεθνών πλόων από την Πάτρα, τόνισαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι οι συγκεκριμένες αποφάσεις μπορεί να μειώνουν κάποιες από τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων, 20 με 30% περίπου, ωστόσο, ανέφεραν, αυτή τη στιγμή σε κανένα πλοίο που δραστηριοποιείτο στην Αδριατική δεν έχει μειωθεί η σύνθεσή του πληρώματός του.