Σε συνδικαλιστική παρέμβαση σε πλοία εταιρειών στο λιμάνι της Πάτρας, αναμένεται να προχωρήσουν την Τετάρτη 10 Ιουλίου ναυτεργατικά σωματεία, με αφορμή την υπογραφή έξι υπουργικών αποφάσεων, που δίνουν το δικαίωμα σε 6 εταιρείες, να καθορίζουν τη σύνθεση των πληρωμάτων στα πλοία των γραμμών της Αδριατικής, με βάση τη λειτουργία των σωστικών μέσων του πλοίου και της μεταφορικής τους δυνατότητας.
Τα ναυτεργατικά σωματεία, Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων, σε ανακοίνωσή τους, καταγγέλλουν ότι με την εφαρμογή των αποφάσεων αυτών, οι εταιρείες αναμένεται να προχωρήσουν σε απολύσεις, καθώς κατά την κρίση τους θα καθορίζεται η σύνθεση των πλοίων από εργαζόμενους, χωρίς Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και παραβιάζοντας τη Διεθνή Σύμβαση 180 (Ν. 2974/2001) που καθορίζει τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης.
«Η εφαρμογή αυτών των υπουργικών αποφάσεων θα οδηγήσει στην ανεργία 214 ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα σε σύνολο 500 που εργάζονται σε 6 πλοία, διευρύνοντας τη “μαύρη” ανασφάλιστη εργασία, την ανεργία, με δυσμενείς συνέπειες για το ΝΑΤ» υποστηρίζουν σε κοινή ανακοίνωσή τους.
Εκπρόσωποι ακτοπλοϊκών εταιρειών, που δραστηριοποιούνται στις γραμμές διεθνών πλόων από την Πάτρα, τόνισαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι οι συγκεκριμένες αποφάσεις έχουν σχέση με το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας που ψηφίσθηκε επί υπουργίας Κωστή Μουσουρούλη που ορίζει ότι οι συνθέσεις των πληρωμάτων των πλοίων της Αδριατικής, καθορίζονται με βάση το αναγκαίο αριθμό για τη λειτουργία των σωστικών μέσων του πλοίου και με εφαρμογή της Διεθνούς Ναυτικής Σύμβασης Εργασίας.
Με τις συγκεκριμένες αποφάσεις υποστήριξαν, ότι μειώνονται κάποιες από τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων, 20 με 30% περίπου, ωστόσο ανέφεραν, ότι αυτή τη στιγμή σε κανένα πλοίο που δραστηριοποιείτο στην Αδριατική δεν έχει μειωθεί η σύνθεσή του πληρώματος.