Λιγότεροι άνθρωποι πέθαναν στους ευρωπαϊκούς δρόμους το 2018 σε σχέση με ένα χρόνο πριν, σύμφωνα με νέα, προκαταρκτικά στοιχεία για τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα για το 2018 που δημοσίευσε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ωστόσο, η Επιτροπή σημειώνει πως χρειάζεται ακόμα μεγαλύτερη προσπάθεια προκειμένου να υπάρξει ουσιαστική βελτίωση.
Ειδικότερα, το 2018 καταγράφηκαν στην Ελλάδα 64 θάνατοι από τροχαίο ανά εκατομμύριο κατοίκων σε σχέση με 68/εκατ. το 2017 και 113/εκατ. το 2010.
Οι χώρες με το υψηλότερο ποσοστό θανάτων ήταν η Ρουμανία (96/εκατ.), η Βουλγαρία (88/εκατ.), η Λετονία (78/εκατ.) και η Κροατία (77/εκατ.). Ακολουθούν η Πολωνία (76/εκατ.) και στην ίδια θέση η Ουγγαρία και η Ελλάδα (64/εκατ).
Στον αντίποδα, οι χώρες της ΕΕ με τα καλύτερα αποτελέσματα στην οδική ασφάλεια το 2018 ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο (28 θανάτους/ εκατομμύριο κάτοικοι), η Δανία (30/εκατ.), η Ιρλανδία (31/εκατ.) και η Σουηδία (32/εκατ.).
Οι χώρες με τη μεγαλύτερη μείωση των τροχαίων θανάτων από το 2017 έως το 2018 ήταν η Σλοβενία (-13%), η Λιθουανία (-11%), η Βουλγαρία (-9%) και η Σλοβακία και η Κύπρος (και στις δύο -8%).
Στην Ελλάδα οι θάνατοι μειώθηκαν κατά 6% σε σχέση με το 2017 και κατά 45% σε σχέση με το 2010.
Συνολικά στην ΕΕ το 2018 σημειώθηκαν περίπου 25.100 θάνατοι σε οδικά ατυχήματα. Πρόκειται για μείωση 21% σε σύγκριση με το 2010 και 1% σε σύγκριση με το 2017. Σύμφωνα με την Επιτροπή, με μέσο όρο 49 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων, επιβεβαιώνεται ότι οι ευρωπαϊκοί δρόμοι είναι μακράν οι ασφαλέστεροι στον κόσμο. Ωστόσο, σημειώνεται στην ανακοίνωση της Επιτροπής, ότι η ΕΕ δεν βρίσκεται σε καλό δρόμο για να επιτύχει τον στόχο μείωσης κατά το ήμισυ του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα μέχρι το 2020.
«Ενώ φυσικά χαιρετίζω οποιαδήποτε μείωση των αριθμών θανάτων από τροχαία ατυχήματα, ακόμη και ένας θάνατος του δρόμου είναι απαράδεκτος. Έχουμε κάνει επίπονες και φιλόδοξες προσπάθειες προκειμένου να ενισχύσουμε την οδική ασφάλεια, υιοθετώντας ένα στρατηγικό σχέδιο δράσης, συγκεκριμένες δράσεις για την ασφάλεια οχημάτων και υποδομών, καθώς και ένα πλαίσιο πολιτικής για την επόμενη δεκαετία», δήλωσε σήμερα η αρμόδια επίτροπος για τις Μεταφορές, Βιολέτα Μπουλτς, σημειώνοντας ότι η ΕΕ συνεχίζει να εργάζεται «Όραμα Μηδέν», δηλαδή τους μηδενικούς θανάτους μέχρι το 2050.
Τέλος, σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής, επηρεάστηκε ένας μεγάλος αριθμός ευάλωτων χρηστών των δρόμων: πεζοί, ποδηλάτες, μοτοσικλετιστές και ηλικιωμένοι, ιδίως στις αστικές περιοχές. Επίσης, εκτιμάται ότι, για κάθε θάνατο από τροχαίο, πέντε ακόμα άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά στους δρόμους της ΕΕ το 2018 (περίπου 135.000).