Tα «φώτα» της, στην προσπάθεια της Ελλάδας για την ανάδειξη της ελληνικής γαστρονομίας στο εξωτερικό, αλλά και για τη χρησιμοποίηση ελληνικών πρώτων υλών και εκτός των συνόρων, φαίνεται ότι θα δώσει στα αμέσως επόμενα χρόνια η Ιταλία, η οποία εφαρμόζει ήδη με επιτυχία το πρόγραμμα «Ιταλικά εστιατόρια ανά τον κόσμο».

Την πιθανότητα συνεργασίας των δύο χωρών για τη μεταφορά ιταλικής τεχνογνωσίας, με στόχο την υλοποίηση ενός προγράμματος τύπου «Ελληνικά εστιατόρια ανά τον κόσμο», γνωστοποίησε σήμερα, στη Θεσσαλονίκη, ο διευθυντής του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών Ιταλίας (INSART), Πιέρο Ζαγκάρα (Piero Zagara). Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η πρωτοβουλία αναμένεται να «τρέξει» στο πλαίσιο του πρωτοκόλλου συνεργασίας, που υπεγράφη πρόσφατα με το ελληνικό υπουργείο Ανάπτυξης.

«Ελπίζω ότι θα δούμε στα επόμενα χρόνια ΄΄Ελληνικά Εστιατόρια ανά τον κόσμο΄΄, τα οποία δεν θα προβάλλουν απλά την ελληνική κουζίνα, αλλά θα πρέπει να χρησιμοποιούν ελληνικές πρώτες ύλες, όπως τα Ιταλικά χρησιμοποιούν ιταλικές. Σήμερα, χάνονται πολλά χρήματα, δεκάδες δισ. ευρώ, από τη νόθευση της προέλευσης πρώτων υλών και τροφίμων, που ‘’βαφτίζονται’’ ιταλικά χωρίς να είναι. Μέσα από το πρόγραμμα καταφέραμε στα πιστοποιημένα ιταλικά εστιατόρια ανά τον κόσμο να χρησιμοποιούνται ιταλικές πρώτες ύλες, αλλά και να αναφέρεται η περιφέρεια από όπου προέρχονται. Πχ, προσούτο Πάρμας, βασιλικός Λιγουρίας κτλ», εξήγησε, μιλώντας από το βήμα του 1ου συνεδρίου τουρισμού, που διοργανώνει –στο πλαίσιο της 28ης Philoxenia- ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Μακεδονίας-Θράκης.

Πέντε εστιατόρια πιστοποιήθηκαν ως ιταλικά στη Β.Ελλάδα

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Σήμα Ιταλικής Φιλοξενίας-Ιταλικά Εστιατόρια στον κόσμο», μόνο στη Βόρεια Ελλάδα έχουν ήδη αποκτήσει τη σχετική πιστοποίηση πέντε εστιατόρια. Τα εστιατόρια που λαμβάνουν το σήμα, πέραν του ότι πρέπει να έχουν τουλάχιστον έναν υπάλληλο που μιλάει ιταλικά και ένα σεφ με πιστοποιημένη γνώση/εμπειρία στην ιταλική κουζίνα, πρέπει να προσφέρουν κατ’ ελάχιστον 51% ιταλικά πιάτα και παραδοσιακές συνταγές της Ιταλίας, καθώς και ιταλικά κρασιά-ΠΟΠ σε ποσοστό τουλάχιστον 30% και ιταλικό εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο.

Κάτι αντίστοιχο θα ισχύσει λοιπόν και για ελληνικά εστιατόρια ανά τον κόσμο, εφόσον η πρωτοβουλία προχωρήσει. «Πρόσφατα υπογράψαμε τη συμφωνία με το ελληνικό υπουργείο Ανάπτυξης (σ.σ. η συμφωνία αφορούσε γενικότερα θέματα ενίσχυσης εξωστρέφειας της ελληνικής επιχειρηματικότητας) και στο επόμενο διάστημα θα προχωρήσουμε σε μεγαλύτερο βάθος στην ανάπτυξη συνεργασιών […] Project όπως αυτά που εφαρμόζει η Ιταλία, δηλαδή το ‘’Σήμα Ιταλικής Φιλοξενίας’’, το ‘’Ιταλικά εστιατόρια ανά τον κόσμο΄΄ και το ‘’Ιταλική φιλοξενία in tour’’, μπορούν κάλλιστα να μεταφερθούν με επιτυχία και στην Ελλάδα και είναι ευκαιρία να αναπτύξουμε ορισμένα εξ αυτών από κοινού», σημείωσε ο κ.Ζαγκάρα.

«Τα κανάλια λένε τρελά πράγματα για την Ελλάδα, αλλά η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική»

Ο ίδιος έδωσε έμφαση στην πλασματική εικόνα, που αναπαράγεται διεθνώς για την κατάσταση στην Ελλάδα από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, υπογραμμίζοντας ότι η πραγματικότητα είναι διαφορετική: «Τα κανάλια λένε τόσο τρελά πράγματα για την Ελλάδα, που φοβάσαι να έρθεις. Αναρωτιέσαι: τι γίνεται εκεί, πόλεμος; Όταν όμως φτάνεις σε πόλεις όπως η Θεσσαλονίκη, βλέπεις μια ωραία πόλη, με ποιοτικά εστιατόρια γεμάτα κόσμο και πάρα πολλούς νέους. Ο μεγαλύτερος πόρος μας για τον τουρισμό είναι ο ίδιος ο τόπος»…

Απευθύνοντας χαιρετισμό στο συνέδριο, ο πρόεδρος του Ελληνοϊταλικού Επιμελητηρίου, Χρήστος Σαραντόπουλος, επίτιμος πρόξενος της Ιταλίας, αναφέρθηκε –μεταξύ άλλων- στις πολύ ευνοϊκές προοπτικές ευρύτερης συνεργασίας των δύο χωρών, υπενθυμίζοντας ότι –για πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια- η Ιταλία παραγκώνισε πέρυσι τη Γερμανία από την πρώτη θέση της λίστας των κυριότερων πελατών για τα ελληνικά προϊόντα._