Τη δημοσκοπική άνοδο της Χρυσής Αυγής και την προβολή του κόμματος από τα Μέσα σχολιάζει σε άρθρο του στο aixmi.gr, o διευθυντής ειδήσεων και ενημέρωσης του Mega, Χρήστος Παναγιωτόπουλος.
«Η δημοσκόπηση της GPO για το Mega («Ανατροπή» του Γιάννη Πρετεντέρη) επιβεβαίωσε την πτώση όλων των κομμάτων, με μόνη εξαίρεση τη Χρυσή Αυγή, η οποία ανεβαίνει και ήδη δείχνει να εδραιώνεται στην τρίτη θέση με βάση το 10%.
Αν πιστέψω διάφορους δημοσιολογούντες (μεταξύ τους και ορισμένοι σοβαροί δημοσιογράφοι), ο καθοριστικός λόγος της εκρηκτικής δημοσκοπικής της ανόδου είναι η προβολή της από τα Μέσα Ενημέρωσης. «Σταματήστε να παίζετε τα κατορθώματα του Κασιδιάρη και των ομοίων του και θα δείτε πώς θα υποχωρήσουν τα ποσοστά τους», μου έλεγε προ ημερών καλός συνάδελφος.
Θα μου επιτρέψετε να χαρακτηρίσω την ανάλυση αυτή το λιγότερο αβαθή, αν όχι αφελή.
Αλήθεια, η Χρυσή Αυγή θα καταβαραθρωθεί αν δεν μεταδίδεται η δράση της;
Μα τότε, πώς κατάφερε και συγκέντρωσε 7% στις εκλογές της 6ης Μαΐου, όταν είχε μηδενική προβολή από τηλεόραση, εφημερίδες και ραδιόφωνα;
Πώς εξασφάλισε σχεδόν 20 βουλευτές, όταν το πανελλήνιο δεν είχε δει ούτε μιά φορά το πρόσωπο του αρχηγού της σε ένα πλάνο ή μια φωτογραφία;
Σε ποιους «αόρατους» Χρυσαυγίτες υποψήφιους έβαζαν σταυρό οι πολίτες, στις πόλεις και τα χωριά όλης της χώρας; Διότι παντού πήραν ψήφους.
Πώς ήξεραν τα ονόματα και τα χαρακτηριστικά τους;
Ας μην κοροϊδευόμαστε. Ο Νίκος Μιχαλολιάκος οργανώνει χρόνια έναν «στρατό» του περιθωρίου, ο οποίος κατάφερε να βγει στο προσκήνιο μόλις ωρίμασαν οι πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες.
Η ανυπαρξία του κράτους και ο θρυμματισμός της αξιοπιστίας του πολιτικού συστήματος οδήγησαν περίπου μισό εκατομμύριο πολίτες να επιλέξουν το νεοναζιστικό μόρφωμα, το οποίο επί πολλά χρόνια υποστήριζε τα ίδια ακραία πράγματα χωρίς κανείς να του δίνει σημασία.
Οι Χρυσαυγίτες υποκατέστησαν το κράτος, τα τελευταία χρόνια, στις γειτονιές. Πήγαν τη γιαγιά στο σούπερ μάρκετ, τον παππού στην τράπεζα, κυνήγησαν τον λαθρομετανάστη που λήστεψε το διπλανό διαμέρισμα. Όλα αυτά χωρίς να ζητούν δεκάρα…
Μήπως δεν τα ξέρουμε όλοι;
Συνεπώς, εκείνοι που ήταν «αόρατοι» για μας, είχαν πρόσωπο για κάποιους άλλους.
Ποιον θα ψήφιζαν όσοι βίωναν στο πετσί τους την εξαφάνιση του κράτους; Άλλους από τους παρακρατικούς «αγγέλους» που κάλυψαν το κενό;
Πολύ περισσότερο όταν το πολιτικό σύστημα βούλιαζε στην ανυποληψία, η διαφθορά έκανε πάρτυ, η ατιμωρησία κυριαρχούσε και η οικονομική λαίλαπα γονάτιζε ανθρώπους και εξαΰλωνε την αξιοπρέπειά τους.
Ένα σημαντικό τμήμα της αντισυστημικής ψήφου κατευθύνθηκε προς τη Χρυσή Αυγή.
Δεν ερωτεύθηκαν ξαφνικά 500 χιλιάδες Έλληνες τον Μιχαλολιάκο και τον Κασιδιάρη ούτε έγιναν, σε μιά νύχτα, οπαδοί του Χίτλερ. Μην τρελλαθούμε…
Και μόνο όταν εξαλειφθούν οι λόγοι που τους έφεραν στο προσκήνιο, θα επιστρέψουν στο περιθώριο της πολιτικής και κοινωνικής ζωής. Διαφορετικά, θα βρίσκονται πάντα μπροστά μας – ακόμη και αν δεν μεταδοθεί ποτέ κανένα ρεπορτάζ για τη δράση τους.
Όσο υπάρχει πείνα και εκείνοι μοιράζουν συσσίτια, όσο απουσιάζει ο νόμιμος αστυνομικός και τον υποκαθιστούν στη δουλειά του, όσο δεν τιμωρείται κανείς και φωνάζουν «να πάνε στη φυλακή οι κλεφτες», όσο παραμένει το πελατειακό σύστημα στη δημόσια ζωή και το καταγγέλλουν καθημερινά, τόσο θα αυξάνουν την επιρροή τους.
Κατά τη γνώμη μου, μόνο η ανοιχτή, δημόσια καταγγελία της νεοναζιστικής δράσης τους, μπορεί να ενεργοποιήσει τα δημοκρατικά ανακλαστικά του κόσμου και να ανακόψει την πορεία τους.
Μόνο αν υψωθεί τοίχος απέναντί τους και αποκαλυφθούν οι εμετικές θέσεις τους, μπορεί να περιοριστεί η απήχησή τους…
Τα γράφω όλα αυτά έχοντας απολύτως καθαρή τη συνείδησή μου. Στο Mega, τον Ενημερωτικό Τομέα του οποίου διευθύνω, κανένας Χρυσαυγίτης δε βρήκε φιλόξενο βήμα σε κανένα δελτίο ή ενημερωτική εκπομπή μετά τις εκλογές. Ούτε μία φορά.
Σε αντίθεση με άλλους σταθμούς, που ψαρεύουν τηλεθεατές φιλοξενώντας συχνότατα τον Κασιδιάρη και την παρέα του, εμείς δεν πρσκαλέσαμε ποτέ ούτε έναν – σε βάρος της τηλεθέασής μας…
Στα δελτία μας καταγράφουμε μόνο την υποχρεωτική (από το ΕΣΡ) δραστηριότητα του κόμματος και του αρχηγού του…».