Εντός του Οκτωβρίου αναμένεται να εξεταστεί, ενώπιον των μελών του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η ένσταση που κατέθεσε ο δήμος Θεσσαλονίκης κατά της αρχικής απόρριψης του διαγωνισμού για την αποκομιδή των σκουπιδιών, ύψους 2,3 εκατ. ευρώ.
«Η πιθανή αδυναμία επισκευών συντηρήσεων για ένα χρόνο από το εξωτερικό συνεργείο με την ταυτοχρόνως πασιφανή αδυναμία του Μηχανουργείου του δήμου να εξυπηρετήσει ανάγκες, λόγω παντελούς έλλειψης ανταλλακτικών θα επιφέρει την κατάρρευση οριστικά του συστήματος αποκομιδής, το οποίο ήδη λειτουργεί οριακά», τονίζει χαρακτηριστικά ο αντιδήμαρχος Ανακύκλωσης και Καθαριότητας Θανάσης Παππάς.
Για συστηματική απαξίωση των υπηρεσιών Καθαριότητας, με στόχο να «περάσουν» τα εκβιαστικά διλήμματα που στο βάθος «δείχνουν» ιδιωτικοποίηση, κάνει λόγο ο εκπρόσωπος του συνδυασμού «Φτάνει πια – Πρώτα οι εργαζόμενοι» που εκφράζει μεγάλο αριθμό εργαζομένων στην Καθαριότητα, Κωνσταντίνος Φουντούκης.
«Η διοίκηση εξαρχής δεν είχε καμία ατζέντα διαχείρισης της Καθαριότητας στην πόλη. Αποτέλεσμα αυτού ήταν οι συνεχείς παλινδρομήσεις επί 21 μήνες και η συστηματική απαξίωση των υπηρεσιών Καθαριότητας», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Φουντούκης.
Οι εργαζόμενοι, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Αγγελιοφόρος» υπενθυμίζουν ότι η διοίκηση Μπουτάρη θα μπορούσε να προμηθευτεί εξαρχής νέο στόλο. «Θα μπορούσαν να αγοραστούν νέα απορριμματοφόρα και να επισκευαστούν τα ήδη υπάρχοντα, εάν φρόντιζαν να καταλήξουν επιτυχώς όλοι οι διαγωνισμοί που ξεκίνησαν όλο αυτό το διάστημα, αλλά δεν κατέληξαν πουθενά. Αντίθετα, εδώ και μήνες, απαξίωσαν τις υπηρεσίες Καθαριότητας και σήμερα έχουμε φτάσει στο σημείο να θεωρούμε σωτηρία την ανάθεση σε ιδιώτη της επισκευής των απορριμματοφόρων», τονίζουν.
Υπενθυμίζεται ότι η δημοτική παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση» έχει καταθέσει μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου με το σκεπτικό ότι οι επισκευές αυτές θα μπορούσαν να γίνουν στο Μηχανουργείο του δήμου και όχι να ανατεθούν σε ιδιώτη, κάτι που ζημιώνει τα συμφέροντα του δήμου.
Ο κ. Παππάς χαρακτηρίζει πάντως εύλογο το γεγονός ότι τίθενται από την πλευρά των εργαζομένων ζητήματα απασχόλησης του υφιστάμενου δυναμικού του τμήματος Επισκευών, το οποίο άλλωστε συνεχώς συρρικνώνεται. «Ωστόσο, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι, πέραν αυτών των 71 οχημάτων που σχετίζονται με την υπό έγκριση σύμβαση, υπάρχουν άλλα 368 πάσης φύσεως οχήματα και μηχανήματα του δήμου τα οποία χρήζουν επισκευών, συντηρήσεων και περιοδικών τακτικών και προληπτικών ελέγχων, που σημειωτέον δε γίνονται ποτέ. Και αυτή η κατάσταση πρέπει να ανατραπεί πλήρως αν ο δήμος Θεσσαλονίκης θέλει να διατηρήσει τις λειτουργίες των υπηρεσιών ανακύκλωσης – καθαριότητας και το σταθμό μεταφόρτωσης απορριμμάτων», λέει.
Άλλωστε, υπενθυμίζει ότι οι μεγάλες βλάβες (μηχανή, σασμάν) στα απορριμματοφόρα, όπως αυτές που διαπιστώνονται στα 71 οχήματα, ούτως ή άλλως οδηγούνταν σε εξωτερικά συνεργεία και στο παρελθόν.