Θετικά αντιμετωπίζουν οι φορείς της Σμύρνης το ενδεχόμενο ακτοπλοϊκής σύνδεσης με το Βόλο, όπως ανέφεραν στην αντιπροσωπεία του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, η οποία μαζί με αντιπροσωπεία του Επιμελητηρίου Μαγνησίας, πραγματοποίησε τριήμερη επίσημη επίσκεψη στην τουρκική πόλη.
Σύμφωνα με το e-volos.gr χαρακτηριστικό του ενδιαφέροντος που επιδεικνύει η τουρκική πλευρά, είναι η υπόσχεση που έδωσε η ηγεσία του λιμανιού της Σμύρνης στον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Ο.Λ.Β. κ. Γιάννη Πρίγκο, σύμφωνα με την οποία θα εκπονήσει άμεσα μελέτη για τη βιωσιμότητα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με το Βόλο και θα την αποστείλει στον Οργανισμό για να την επεξεργαστεί και η ελληνική πλευρά.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ο.Λ.Β. Α.Ε. κ. Πρίγκος, ο οποίος συνοδεύονταν από τον υπεύθυνο για την κίνηση του Λιμανιού του Βόλου και για την κρουαζιέρα κ. Π. Φεύγα, συναντήθηκε με τον γενικό διευθυντή του Λιμανιού της Σμύρνης, τον πρόεδρο του τοπικού Επιμελητηρίου και τον πρόεδρο των εφοπλιστών της περιοχής και τους ανέπτυξε την πρόταση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, στην οποία αναφέρονται τα πλεονεκτήματα που θα έχει η σύνδεση της πόλης μας με τη Σμύρνη.
Στην πρόταση επισημαίνεται πως η σύνδεση Βόλου – Σμύρνης μπορεί να αποτελέσει τη συντομότερη διαδρομή διασύνδεσης Ευρώπης και Ασίας, ενώ δημιουργεί και χερσαία σύνδεση με τα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας (πρωινή άφιξη στο Βόλο από Σμύρνη και νυχτερινή αναχώρηση από Πάτρα ή Ηγουμενίτσα προς Ιταλία και το αντίστροφο).
Παράλληλα, θα αποτελέσει δίαυλο διακίνησης εμπορευμάτων προς κεντρική, ανατολική και δυτική Τουρκία, όπως και προς Ιράν, Ιορδανία, Σαουδική Αραβία και αλλού.
Τα πλεονεκτήματα της σύνδεσης
Ο κ. Πρίγκος παρουσιάζοντας την πρόταση στους εκπροσώπους της Σμύρνης σημείωσε πως σήμερα η μεταφορά του μεγαλύτερου μέρους των εμπορευμάτων πραγματοποιείται μέσω της διώρυγας της Κορίνθου, με μεγάλο κόστος λόγω του χρόνου που απαιτείται.
Επεσήμανε ότι η σύνδεση Βόλου – Σμύρνης:
· Μειώνει σημαντικά το χρόνο, ώστε τα πλοία να κάνουν περισσότερα δρομολόγια.
· Μειώνει τα κόμιστρα των φορτηγών αυτοκινήτων που μεταφέρονται με τα πλοία.
· Προσφέρει τη δυνατότητα χρήσης πλοίων ΡΟ – ΡΑΧ (συνδυασμένων μεταφορών) με αποτέλεσμα την αύξηση των κερδών λόγω της μεταφοράς επιβατών σε καμπίνες, στους οποίους θα παρέχονται διάφορες υπηρεσίες (καζίνο, duty free) και τα οποία θα μπορούν να εκτελούν και διήμερες κρουαζιέρες με μεταφορά τουριστών προς και από το Βόλο.
· Προσφέρει τη δυνατότητα εκτέλεσης εβδομαδιαίων κυκλικών κρουαζιέρων με προτεινόμενη διαδρομή: Πειραιάς – Βόλος – Θεσσαλονίκη – περίπλους Αγίου Όρους – Καβάλα – Τσανακαλέ – Κωνσταντινούπολη – Σμύρνη, ενώ εναλλακτικά ως λιμάνι αφετηρίας μπορεί να χρησιμοποιηθεί η Κωνσταντινούπολη.
Ο κ. Πρίγκος πρότεινε στην τουρκική πλευρά να εκπονήσει μελέτη βιωσιμότητας μιας ενδεχόμενης ακτοπλοϊκής σύνδεσης, η οποία να περιλαμβάνει όλες τις παραμέτρους που αφορούν θαλάσσιες και χερσαίες μεταφορές (κόστη, χρόνος, νομοθεσία κ.λ.π.) και αντιστοίχως το ίδιο να κάνει και η ελληνική πλευρά.
Τα αποτελέσματα των μελετών να συγκριθούν και να αναλυθούν με στόχο να διαπιστωθεί αν η προτεινόμενη σύνδεση είναι βιώσιμη και αποτελεσματικότερη από τις σημερινές διαδρομές.
Απαντώντας στο θέμα της μελέτης, οι εκπρόσωπου του λιμανιού της Σμύρνης, υποσχέθηκαν πως θα προχωρήσουν άμεσα στην εκπόνησή της και θα την στείλουν το επόμενο διάστημα στον Ο.Λ.Β.