Πασχαλινά εκπαιδευτικά προγράμματα διοργανώνει το Παιδικό Μουσείο τη Μεγάλη Εβδομάδα και την εβδομάδα μετά το Πάσχα, προσκαλώντας τα παιδιά ηλικίας από 3 έως 12 ετών να «ταξιδέψουν» σε έθιμα και γεύσεις της πασχαλινής περιόδου αλλά και να απασχοληθούν δημιουργικά στα ελεύθερα απογεύματά τους.
Για παιδιά 3-6 χρόνων, «Μαγειρεύω με φαντασία»
Μ. Τρίτη 10 Απριλίου 2012, «Τα ψωμιά του κόσμου»
Μέσα από παραμύθια και μύθους για το ψωμί, τα παιδιά αντιλαμβάνονται ότι η διατροφή μπορεί να γίνει η γέφυρα γνωριμίας με άλλους λαούς. Πειραματίζονται με τα υλικά της κάθε συνταγής παρασκευής ψωμιού και ζυμώνουν το ελληνικό Λαμπρόψωμο.
Μ. Τετάρτη 11 Απριλίου 2012: «Ο γύρος του κόσμου μέσα από τον τσελεμεντέ»
Τα παιδιά ταξιδεύουν μέσα από τη μουσική και από εικόνες σε διάφορα μέρη του κόσμου. Σε κάθε σταθμό ακούν ένα μουσικό κομμάτι αντίστοιχο με τα ακούσματα του συγκεκριμένου λαού, παρατηρούν εικόνες με σκηνές της καθημερινής τους ζωής και παρασκευάζουν μια τυπική συνταγή του κάθε τόπου, με προορισμό την Ελλάδα που γιορτάζει το Πάσχα.
Μ. Πέμπτη 12 Απριλίου 2012: «Χρώματα, φαντασία, πανδαισία»
Με πόσα διαφορετικά χρώματα μπορώ να μαγειρέψω; Με πράσινο όπως το σπανάκι, με κόκκινο όπως η πιπεριά, με κίτρινο; Μπορώ; Τα παιδιά ανακαλύπτουν τις δυνατότητες των υλικών μαγειρικής και τη διατροφική τους αξία και παρασκευάζουν πασχαλινά χρωματιστά φαγητά.
Τρίτη 17 Απριλίου 2012, «Τα ψωμιά του κόσμου»
Μέσα από παραμύθια και μύθους για το ψωμί, τα παιδιά αντιλαμβάνονται ότι η διατροφή μπορεί να γίνει η γέφυρα γνωριμίας με άλλους λαούς. Πειραματίζονται με τα υλικά της κάθε συνταγής παρασκευής ψωμιού και ζυμώνουν το ελληνικό Λαμπρόψωμο .
Τετάρτη 18 Απριλίου 2012: «Ο γύρος του κόσμου μέσα από τον τσελεμεντέ»
Τα παιδιά ταξιδεύουν μέσα από τη μουσική και από εικόνες σε διάφορα μέρη του κόσμου. Σε κάθε σταθμό ακούν ένα μουσικό κομμάτι αντίστοιχο με τα ακούσματα του συγκεκριμένου λαού, παρατηρούν εικόνες με σκηνές της καθημερινής τους ζωής και παρασκευάζουν μια τυπική συνταγή του κάθε τόπου, με προορισμό την Ελλάδα που γιορτάζει το Πάσχα.
Πέμπτη 19 Απριλίου 2012: «Τι προτιμάς; Αλμυρό ή γλυκό;»
Τα παιδιά εξοικειώνονται με γεύσεις, με την υφή διαφόρων υλικών, δοκιμάζουν την τέχνη της ζαχαροπλαστικής, εμπνέονται από τα γλυκά του Πάσχα και δημιουργούν τα δικά τους «κεράσματα».
Παρασκευή 20 Απριλίου 2012: «Χρώματα, φαντασία, πανδαισία»
Με πόσα διαφορετικά χρώματα μπορώ να μαγειρέψω; Με πράσινο όπως το σπανάκι, με κόκκινο όπως η πιπεριά, με κίτρινο; Μπορώ; Τα παιδιά ανακαλύπτουν τις δυνατότητες των υλικών μαγειρικής και τη διατροφική τους αξία και παρασκευάζουν πασχαλινά χρωματιστά φαγητά.
Για παιδιά 7-12 χρόνων, «Μαγειρεύω και παίζω για το Πάσχα»
Μ. Τρίτη 10 Απριλίου 2012, «Ζυμώνω και απλώνω»
Τα παιδιά ανακαλύπτουν τα δημητριακά στον κύκλο του χρόνου, τη διατροφική τους αξία και πειραματίζονται με συνταγές μαγειρικής που έχουν ως βάση τα δημητριακά.
Μ. Τετάρτη 11 Απριλίου 2012: «Πορτρέτα από λαχανικά για το πασχαλινό τραπέζι»
Τα παιδιά πειραματίζονται με τις ιδιότητες των λαχανικών και συνδυάζουν την τέχνη και το Πάσχα, δημιουργώντας πορτρέτα με κύριο υλικό τα λαχανικά. Τα πορτρέτα θα είναι μια πρόταση σαλάτας για το πασχαλινό τραπέζι.
Μ. Πέμπτη 12 Απριλίου 2012: «Τι να φάω τώρα που νηστεύω;»
Τα παιδιά γνωρίζουν τα όσπρια και άλλα τρόφιμα της ίδιας διατροφικής κατηγορίας, ανακαλύπτουν τη διατροφική τους αξία και μαγειρεύουν νηστίσιμα φαγητά.
Για παιδιά 7-12 χρόνων, «Επιστήμη και τέχνη: οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος»
Τρίτη 17 Απριλίου 2012, «Οι επιστήμονες συναντούν τη μουσική»
Τα παιδιά ανακαλύπτουν τα κοινά στοιχεία της μουσικής και της επιστήμης, αφουγκράζονται ήχους και διαφορετικά είδη μουσικής και δημιουργούν το δικό τους μουσικό σύνολο.
Τετάρτη 18 Απριλίου 2012: «Η χημεία της τέχνης και η τέχνη της χημείας»
Με ποιον τρόπο μπορεί να γίνει η επιστήμη της χημείας τέχνη; Με ποιο είδος της τέχνης σχετίζεται η χημεία; Τα παιδιά πειραματίζονται με χρώματα, μπογιές και άλλα υλικά και εκφράζουν τη δημιουργικότητά τους
Πέμπτη 19 Απριλίου 2012: «Επιστήμη και τέχνη σε άλλους πολιτισμούς»
Τα παιδιά μέσα από παιχνίδια, οπτικό και απτικό υλικό, ανακαλύπτουν τις πλαστικές τέχνες που αναπτύχθηκαν σε άλλους πολιτισμούς. Συνεργάζονται και δημιουργούν ένα ομαδικό έργο με θεματική που προτείνουν τα ίδια τα παιδιά
Παρασκευή 20 Απριλίου 2012: «Γνωρίζω μέσα από την τέχνη, την επιστήμη της πόλης»
Πόσα οικοδομικά τετράγωνα έχει μια πόλη; Τι σχήμα θα τους δώσω; Με ποιον τρόπο θα φτιάξω τη γέφυρα της πόλης; Πόσο συμμετρικά είναι τα κτίρια; Τα παιδιά ανακαλύπτουν από πίνακες ζωγράφων έννοιες των μαθηματικών και φτιάχνουν την πόλη τους.
Οι ώρες διεξαγωγής των εκπαιδευτικών προγραμμάτων είναι 17:30 – 20:00
Απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής στο τηλέφωνο 210 3312995
H οικονομική συμμετοχή είναι 15 ευρώ για κάθε παιδί και 12 ευρώ για τους συνδρομητές και αδέλφια.