«Πρόθεσή μας είναι, όχι μόνο να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, αλλά και να επισπευσθούν οι διαδικασίες» για το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας – Αττικής, δήλωσε η γενική γραμματεία Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΚΑ, Μαρία Καλτσά, αναφερόμενη στο σχετικό σχέδιο νόμου που συζητήθηκε σήμερα με τους εμπλεκόμενους φορείς σε ημερίδα, που διοργάνωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
«Η αττική γη είναι πεπερασμένη και πολύτιμη. Η Αθήνα πάσχει. Η ταυτότητα της πόλης οφείλει να αναδομηθεί μέσα από παρεμβάσεις, όπου η αρχιτεκτονική θα είναι παρούσα», σημείωσε η κ. Καλτσά, αφήνοντας να εννοηθεί ότι δεν υπάρχει σύμπτωση απόψεων μεταξύ του Οργανισμού Αθήνας και του υπουργείου Υποδομών σχετικά με τη δημιουργία νέων οδικών αξόνων.
Ο Οργανισμός Αθήνας προβλέπει επέκταση της περιφερειακής Υμηττού ως το ύψος της λεωφόρου Βουλιαγμένης και όχι δημιουργία νέας σήραγγας στις ανατολικές παρυφές του Υμηττού, που να συνδέει τα νότια προάστια με το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, όπως σχεδιάζεται από το υπουργείο Υποδομών. Επιχείρημα του Οργανισμού Αθήνας συνιστά το γεγονός ότι μόνο 30% των επιβατών του «Ελ. Βενιζέλος» προέρχονται από τα νότια προάστια, ποσοστό που μπορεί να εξυπηρετηθεί από τη δυτική περιφερειακή του Υμηττού και την αναβάθμιση της Βάρης – Κορωπίου με γραμμή μέσου σταθερής τροχιάς.
Επίσης, το υπουργείο Υποδομών έχει προτείνει τη δημιουργία υποθαλάσσιας ζεύξης Περάματος – Σαλαμίνας, με το επιχείρημα ότι ετησίως εξυπηρετούνται 10 εκατ. άνθρωποι και 4 εκατ. αυτοκίνητα. Ο Οργανισμός Αθήνας υποστηρίζει ότι η πορμθειακή γραμμή, που λειτουργεί, καλύπτει τις ανάγκες. Ο Οργανισμός Αθήνας φαίνεται να συγκατανεύει στον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών για νέα εθνική οδό Ελευσίνας-Υλίκης-Θήβας.