Στα άκρα οδηγείται η κόντρα μεταξύ Εκκλησίας και υπουργείου Παιδείας για τον νέο τρόπο διδασκαλίας των Θρησκευτικών, που αλλάζει ριζικά τη φιλοσοφία του μαθήματος, από τη φετινή κιόλας χρονιά. Οι οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) προς τους εκπαιδευτικούς σχετικά με τα νέα δεδομένα διδασκαλίας προκάλεσαν την πραγματική οργή του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου, ο οποίος μιλά για κατάργηση του μαθήματος και αναφέρει ότι γίνεται μια προσπάθεια κατήχησης και στράτευσης των μαθητών σε μια εκκοσμικευμένη στάση απέναντι στο θρησκευτικό φαινόμενο.
Μάλιστα ο Αρχιεπίσκοπος, αφού ζήτησε διάλογο από μηδενική βάση για το θέμα αυτό, έστειλε μια επιστολή 19 σελίδων στον πρωθυπουργό και στα κόμματα, με την οποία «αποδομεί» βήμα βήμα τα νέα προγράμματα σπουδών και ιδιαίτερα τα σημεία εκείνα στα οποία προτείνεται στους θεολόγους που διδάσκουν το μάθημα να χρησιμοποιήσουν τη «βοήθεια» λογοτεχνικών κειμένων και τραγουδιών, όπως των Σαββόπουλου, Ασιμου, Πορτοκάλογλου, Ριάνα και άλλων καλλιτεχνών.
Από την άλλη πλευρά, ο υπουργός Παιδείας ξεκαθαρίζει ότι τα προγράμματα θα εφαρμοστούν από φέτος και θα αξιολογηθούν από το ΙΕΠ όπως συμβαίνει με όλα τα μαθήματα, ώστε από του χρόνου να κυκλοφορήσουν και τα νέα σχολικά βιβλία. Aποψη με την οποία διαφώνησε ο Π. Καμμένος, αφού κατά τη διάρκεια της συνάντησής του με τον Αρχιεπίσκοπο, χθες, του δήλωσε ότι και ο πρωθυπουργός αποδέχεται να ξεκινήσει ο διάλογος από μηδενική βάση.
Τα νέα Προγράμματα Σπουδών και η Ριάνα
Τα νέα Προγράμματα Σπουδών, σύμφωνα με το Έθνος, δίνουν τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιούν εργασίες και παραδείγματα από την τέχνη γενικότερα, τη μουσική, τη λογοτεχνία κ.ά., προκειμένου να κάνουν το μάθημα ελκυστικό στα παιδιά.
Στο Δημοτικό: Στο κεφάλαιο που αφορά στην αλληλεγγύη και στην αγάπη προς τον άνθρωπο προτείνεται η παρουσίαση σκηνών από το κείμενο του Όσκαρ Ουάιλντ, Ο εγωιστής γίγαντας.
Σε περίπτωση θρησκευτικών εορτών προτείνεται μια παρουσίαση επί σκηνής μια περίπτωση χωριού ή οικογένειας μουσουλμάνων να υποδέχεται και να περιποιείται μια οικογένεια χριστιανών κατά τη διάρκεια μιας δικής τους θρησκευτικής εορτής.
Στο Γυμνάσιο: Στην ενότητα «όταν οι άνθρωποι προσεύχονται» ως ενδεικτικές δραστηριότητες προτείνονται η προβολή βίντεο με προσευχόμενους από όλο τον κόσμο και το ποίημα «Οι προσευχές των ναυτικών» του Ν.Καββαδία.
Στην ενότητα «Η Μητέρα του Χριστού» προτείνονται ποιήματα του Βάρναλη και τραγούδια των Χατζιδάκι-Γκάτσου.
Στην ενότητα «Πού είναι ο Θεός» στις δραστηριότητες προτείνονται να ακουστούν τραγούδια, όπως «Το μερτικό μου από τη χαρά» (Λ. Παπαδόπουλος-Στ. Καζαντζίδης).
Στο Λύκειο: Στην ενότητα «Αναζήτηση του Θεού» προτείνεται το τραγούδι του Αλκίνοου Ιωαννίδη «Ο προσκυνητής». Στην ενότητα «Επικοινωνία» προτείνονται τραγούδια όπως «Ο μπαγάσας» του Ασιμου, «Συννεφούλα» του Διονύση Σαββόπουλου, αλλά και το «Umbrella» της Ριάνα.