«Πρώτο κουδούνι» για τα παιδιά των προσφύγων και μεταναστών αναμένεται να χτυπήσει εντός του επόμενου δεκαπενθημέρου. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας μετά την -χωρίς απρόοπτα- έναρξη της σχολικής χρονιάς σε 2.500 σχολικές μονάδες, επικεντρώνει πλέον τις δυνάμεις της στην υποδοχή και ένταξη των προσφύγων και μεταναστών στο εκπαιδευτικό σύστημα.
«Το πρόγραμμα δεν μπορούσε να ξεκινήσει στις 12 Σεπτεμβρίου, μαζί με τον αγιασμό στα σχολεία, έπρεπε να ασχοληθούμε με την κάλυψη των κενών, αλλά μέχρι τέλος του μήνα εκτιμούμε ότι θα γίνει η ένταξη των παιδιών», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Παναγιώτης Ανανιάδης.
«Προβλέπεται μέσα στον Σεπτέμβριο να λειτουργήσουν νηπιαγωγεία μέσα στα κέντρα φιλοξενίας. Οι μαθητές του δημοτικού θα παρακολουθούν ειδικό πρόγραμμα κάθε μέρα 2-6 μμ σε δημοτικό σχολείο, που θα είναι κοντά στο κέντρο φιλοξενίας, ενώ τα παιδιά που είναι άνω των 12 ετών θα μπορούν να φοιτούν σε γυμνάσιο, ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, κοντά στο τόπο που διαμένουν», γνωστοποίησε.
Διευκρίνισε, δε, ότι «πρόσφυγες και οι μετανάστες που διαμένουν σε ενοικιαζόμενα διαμερίσματα, μπορούν τα παιδιά τους να φοιτήσουν στην πλησιέστερη σχολική μονάδα, σε τάξεις υποδοχής ή σε τμήματα ένταξης, που θα δημιουργηθούν, ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών που θα εγγραφούν σε μια σχολική μονάδα».
«Το σχέδιο εστιάζεται στις δομές και στην εκπαίδευση που θα παρασχεθεί, προκειμένου να ενταχθούν τα παιδιά των προσφύγων και μεταναστών αρμονικά στις σχολικές δραστηριότητες», εξήγησε ο κ. Ανανιάδης.
Τις επόμενες ημέρες θα λειτουργήσει σε Επίπεδο Περιφερειακής Διεύθυνσης γραφείο με τρεις εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα είναι επιφορτισμένοι αποκλειστικά με τα θέματα της ένταξης των παιδιών προσφύγων στο εκπαιδευτικό σύστημα. Σήμερα, ο κ.Ανανιάδης συναντάται με εκπροσώπους 25 ΜΚΟ, προκειμένου να διευθετηθούν μία σειρά από τεχνικά ζητήματα που αφορούν στο σχέδιο ένταξης.
Κληθείς να σχολιάσει τις αντιδράσεις από Συλλόγους Γονέων (5ου δημοτικού Ωραικάστρου, 1ου Δημοτικού Παλαιοκάστρου) στην προοπτική ένταξης παιδιών προσφύγων στα σχολεία, ο κ.Ανανιάδης εκτίμησε ότι το έλλειμμα ενημέρωσης, στο οποίο σε μεγάλο βαθμό αποδίδονται οι αντιδράσεις, θα αποκατασταθεί τις επόμενες ημέρες, καθώς θα γίνει αναλυτική ενημέρωση για το πρόγραμμα.
«Κτιριακά τα προβλήματα της πρώτης ημέρας»
Σε ελλείψεις αιθουσών και γενικότερα σχολικών υποδομών εστιάζονται τα προβλήματα που καταγράφηκαν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. «Όλα τα σχολεία, οι 2.500 σχολικές μονάδες στην Κεντρική Μακεδονία έκαναν χθες αγιασμό, εκτός από το 3ο Νηπιαγωγείο Μηχανιώνας λόγω προβλημάτων που προκάλεσαν οι πρόσφατες πλημμύρες, τα οποία θα αποκατασταθούν και την Πέμπτη αναμένεται να λειτουργήσει», είπε ο κ.Ανανιάδης.
Πιο σύνθετο είναι το πρόβλημα στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Πυλαίας, όπου η οικιστική ανάπτυξη έφερε φέτος στο σχολείο περισσότερα παιδιά από όσα οι κτιριακές υποδομές μπορούν να φιλοξενήσουν, με αποτέλεσμα τμήματα της Ε’ και της Στ’ τάξης να μεταφερθούν σε αίθουσες Γυμνασίου, που βρίσκεται δίπλα. Γονείς των παιδιών αντιδρούν στη «μετακίνηση» αυτή. Στις λύσεις που εξετάζονται είναι η μετακίνηση τμημάτων σε άλλο δημοτικό σχολείο ή κάποιων μαθητών σε δημοτικά σχολεία του δήμου Θεσσαλονίκης, στα όρια με τον Δήμο Πυλαίας.