Ένα φαρμακευτικού τύπου σκεύασμα με κύρια συστατική ουσία τα συναισθήματα και ενεργό δράση στις καρδιές μας, κατά την περίοδο των γιορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, θα κυκλοφορήσει στα μέσα Δεκεμβρίου στα φαρμακεία της περιοχής της Κοζάνης. Πρόκειται για το «Ευχετόν» των 1000 mg, που προέκυψε από μια ιδέα του τμήματος Γραφικών Τεχνών που λειτουργεί στο Εικαστικό Εργαστήριο του Οργανισμού Αθλητισμού, Πολιτισμού και Νεολαίας του Δήμου Κοζάνης.
«Το “Ευχετόν” που επειδή είμαστε και λίγο Πόντιοι αποφασίσαμε να το τονίσουμε στη λήγουσα, διακινεί συναισθήματα, γιατί η κρίση, οι δυσκολίες και οι γκρίζες καταστάσεις μας έχουν αποξενώσει. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα προϊόν που θα είναι ουσιαστικά ένα καλαίσθητο τριγωνικό κουτί που σχεδιάζουμε και θα περιέχει καραμέλες. Το δώρο αυτό το προτείνουμε σε όλους ενόψει των γιορτών. Αντί να πάρουμε ένα ακόμη γυάλινο βάζο ή να στείλουμε μια κάρτα θα ήταν λίγο καλύτερα να δωρίσουμε ευχές, να κάνουμε κάτι πιο ζεστό και θερμό» εξηγεί στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο υπεύθυνος του τμήματος Γραφικών Τεχνών και καλλιτεχνικός διευθυντής της Μπιενάλε Τεχνών Σαντορίνης Κυριάκος Παπαδόπουλος.
Προς το παρόν οι 14 σπουδαστές του τμήματος βρίσκονται σε επικοινωνία με τις φαρμακευτικές εταιρείες ώστε να συμφωνήσουν στο κόστος του προϊόντος ενώ μέρος των εσόδων θα δοθεί για κοινωφελείς σκοπούς. Και αν η ιδέα αυτή φέρνει στο μυαλό του αναγνώστη τις «Παστίλιες για τον πόνο του άλλου» και τη συνεργασία των «Γιατρών χωρίς σύνορα» με τον ηθοποιό Χαβιέ Μπαρδέμ, ο κ. Παπαδόπουλος επιβεβαιώνει το πνεύμα της ιδέας, διευκρινίζει όμως ότι το προϊόν θα διατεθεί στην τοπική αγορά της Κοζάνης.
Για το ίδιο το τμήμα Γραφικών Τεχνών, επισημαίνει ότι προέκυψε από την προσωπική του διαπίστωση ότι οι επιγραφές και οι πινακίδες στην ευρύτερη περιοχή της Κοζάνης θα μπορούσαν να βελτιωθούν αισθητικά δημιουργώντας περιθώρια απασχόλησης σε τομείς όπως οι αφίσες, η γραφιστική, οι επενδύσεις τοίχων, η δημιουργία βιτρίνας και πολλά άλλα. Ακολούθησε η θετική ανταπόκριση του Οργανισμού Αθλητισμού, Πολιτισμού και Νεολαίας του Δήμου ενώ στην πρόσκληση ενδιαφέροντος ανταποκρίθηκαν θετικά άτομα ηλικίας από 27 μέχρι 54 ετών που προέρχονται από διαφορετικούς επαγγελματικούς χώρους το καθένα: από τη γραφιστική και τη μουσική μέχρι τις δημόσιες σχέσεις και διάφορα τμήματα των εταιρειών τροφίμων. Το τμήμα εξακολουθεί να είναι ανοιχτό, απευθύνεται σε ανθρώπους που θέλουν να κατανοήσουν πώς περνά ένα μήνυμα από τη γραφιστική στην κοινωνία και θα ολοκληρώσει τον κύκλο των μαθημάτων του τον Μάιο του 2016. Στο πρόγραμμα των μαθημάτων περιλαμβάνεται ο σχεδιασμός αντικειμένων, μακετών και αφισών προς προώθηση στην αγορά ενώ θα διατυπωθεί πρόταση προς τον κεντρικό δήμο για τη δημιουργία ομάδας εργασίας με τη συμμετοχή διαφόρων επαγγελματιών προκειμένου να δημιουργηθεί μια αισθητική τάση και να ομορφύνει η πόλη.
Με αφορμή την πρόσφατη δημοσιοποίηση του σλόγκαν του στρατηγικού σχεδίου μάρκετινγκ της Κοζάνης «δημιουργική πόλη γεμάτη ενέργεια» ο κ. Παπαδόπουλος τονίζει ότι η πόλη αυτή επιβεβαιώνει το συγκεκριμένο σλόγκαν καθώς «διαθέτει ένα εξαιρετικά μεγάλο πολιτιστικό δυναμικό, με υπέροχους μουσικούς, αρκετούς ζωγράφους, πολλές δράσεις για τον πολιτισμό και πολυάριθμα εικαστικά δρώμενα».
Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο να δημιουργηθεί και στην Κοζάνη κάτι αντίστοιχο με την Μπιενάλε Τεχνών Σαντορίνης, απαντά: «δεν ξέρω αν θα υπάρξει μια τέτοια καλλιτεχνική διοργάνωση διεθνούς βεληνεκούς ανά διετία στην Κοζάνη. Ενδεχομένως επειδή το στοιχείο του πολιτισμού είναι πολύ έντονο στην Κοζάνη να δημιουργηθεί μια πλατφόρμα που θα αγκαλιάζει πολλές τέχνες. Αυτό θεωρώ ότι είναι εφικτό».