Οι φιλόλογοι καθηγητές όλης της χώρας διαμαρτύρονται εντονότατα για την προβλεπόμενη από την πρόσφατη εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Περί αναθέσεως μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου» νέα υποβάθμιση του μαθήματος της Ιστορίας, με την οποία ανατίθεται η διδασκαλία της Τοπικής Ιστορίας σε όλες τις ειδικότητες, πλην των φιλολόγων, των καθ’ ύλην αρμοδίων, με αποτέλεσμα να αφαιρείται αυθαίρετα από τους φιλολόγους ένα σημαντικό μέρος του διδακτικού τους αντικειμένου.
Τα παραπάνω αναφέρονται μεταξύ των άλλων σε δελτίο τύπου της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων. Η εν λόγω απόφαση έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και φαίνεται πως στόχος είναι ο εξοβελισμός των φιλολόγων από το project καθώς οι ανάγκες στην εν λόγω ειδικότητα είναι πολλές.
Η ΠΕΦ στην ανακοίνωσή της συνεχίζει με τα ακόλουθα:
Διερωτάται κανείς εύλογα για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται ένα τόσο σημαντικό μάθημα, ιδιαίτερα στη σημερινή κρίσιμη εποχή, που η διδασκαλία της Ιστορίας διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση υπεύθυνου και δημοκρατικού πολίτη. Το μάθημα της Ιστορίας, με όλες τις ρυθμίσεις και τις αλλεπάλληλες παρεμβάσεις του Υπουργείου, των τελευταίων ετών, καταλήγει δυστυχώς να αποτελεί μέσο για την κάλυψη διδακτικών κενών από άλλες ειδικότητες καθώς και για την τυπική διεκπεραίωση του ωρολογίου προγράμματος.
Η Π.Ε.Φ., εκφράζοντας σε πανελλήνια κλίμακα τον φιλολογικό κόσμο, ο οποίος αδυνατεί να αποδεχθεί το περιεχόμενο μιας τέτοιας εγκυκλίου, διαμαρτύρεται για την αντιεπιστημονική αυτή ρύθμιση. Δεν θεωρούμε παιδαγωγικά σκόπιμο να διδάσκεται το μάθημα της Ιστορίας ως δεύτερη ανάθεση, πολύ περισσότερο ως πρώτη, από ειδικότητες καθηγητών, οι οποίες στην πανεπιστημιακή τους εκπαίδευση δεν έχουν διδαχθεί καθόλου ή έχουν διδαχθεί μόνο ένα μέρος του γνωστικού αντικειμένου της Ιστορίας.
Απαιτούμε όπως η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων προβεί στην ανάκληση αυτής της απόφασης, αναθέτοντας τη διδασκαλία της Τοπικής Ιστορίας στους φιλολόγους.
Παράλληλα ζητούμε από την πολιτεία την άμεση επαναφορά της διδασκαλίας της Ιστορίας στην Γ’ Γυμνασίου σε τρίωρη βάση και τη διδασκαλία της Τοπικής Ιστορίας, όπως ίσχυε παλαιότερα. Καμία εκπαιδευτική πολιτική δεν είναι δυνατόν κατ΄ελάχιστον να ευδοκιμήσει, όταν χαρακτηρίζεται από απουσία ενός αυθεντικού εκπαιδευτικού οράματος και όταν αντιμετωπίζει μείζονος μορφωτικής αξίας αντικείμενα, όπως η Ιστορία, ως πεδία διεκπεραιωτικής κάλυψης διδακτικών ωρών.
Οι φιλόλογοι υπερασπιζόμενοι το αδιαπραγμάτευτο επιστημονικό μας δικαίωμα διδασκαλίας της Ιστορίας, δεν λειτουργούμε ως συντεχνία αλλά ως δάσκαλοι που διαθέτουν τα αδιαφιλονίκητα εφόδια της γνώσης και της αγάπης για το μάθημα αυτό, που συνιστά μέγιστο μορφωτικό αγαθό