Η Β’ φάση της μελέτης σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του τραμ, ενός έργου πνοής που θα συμβάλει στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών των Ιωαννίνων με την ανάπτυξη νέων, φιλικών προς το περιβάλλον συγκοινωνιακών υποδομών, παρουσιάστηκε σήμερα από τους μελετητές στα Γιάννινα. Ήδη στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας – Ηπείρου εκπονείται η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας μέσου σταθερής τροχιάς (τραμ) στα Γιάννενα.
Η μελέτη χωρίζεται σε τρεις φάσεις: α) την υφιστάμενη κατάσταση και τις εκτιμήσεις αναγκών και προοπτικές β) την διαμόρφωση, ανάλυση και αξιολόγηση χαράξεων και γ) πολυκριτηριακή ανάλυση, περιγραφή και τεκμηρίωση βέλτιστης λύσης.
Κατά την παρουσίαση από τους μελετητές της Β΄φάσης της μελέτης σκοπιμότητας και βιωσιμότητας επισημάνθηκε ότι, στόχοι ήταν η εξέταση της σκοπιμότητας ανάπτυξης γραμμών Τραμ στην πόλη των Ιωαννίνων, η διερεύνηση εναλλακτικών δυνατοτήτων διέλευσης γραμμής (ή γραμμών) τραμ στην πόλη και η οικονομοτεχνική αξιολόγηση της λύσης.
Οι Πόλοι Μετακινήσεων που λήφθηκαν υπόψη είναι, το κέντρο της πόλης, το ΚΤΕΛ, το Δημοτικό Διαμέρισμα Ανατολής, το Αεροδρόμιο, η Πανεπιστημιούπολη, το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο, τα Τ.Ε.Ι. και το Νοσοκομείο «Γ. Χατζηκώστα»
Κλάδοι εναλλακτικών διαδρομών θα είναι:
– Κέντρο – Τ.Ε.Ι.- Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο – Πανεπιστήμιο – (Πεδινή)
– Κέντρο – Ανατολή – (Κατσικάς)
– Κέντρο – Αεροδρόμιο – (Ελεούσα) – (Β.Ι.Π.Ε.) – (Πέραμα)
– Κέντρο – Νοσοκομείο Χατζηκώστα
Υπολογίστηκε ότι θα υπάρξει μετατόπιση της τάξης του 5%-20% από πολίτες που κινούνται με τα αυτοκίνητά τους προς το τραμ, με ουσιαστική βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στην πόλη παρά τον τοπικό περιορισμό της χωρητικότητας του δικτύου. Επίσης, προτάθηκε αντικατάσταση τμήματος λεωφορειακών γραμμών και συμπλήρωση τμήματος δικτύου του τραμ από νέες λεωφορειακές γραμμές.