Σάπια σίδερα και αυτοσχέδιες πατέντες συγκρατούν τις κολώνες του δικτύου των τρόλεϊ στην καρδιά της Αθήνας, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του OPEN μετά τον τραυματισμό της 14χρονης από κολώνα η οποία έπεσε σε ανύποπτη στιγμή στη Νέα Φιλαδέλφεια.
Όπως φαίνεται στην κάμερα, 50 μόλις μέτρα από τη Βουλή στη λεωφόρο Αμαλίας ένας στύλος καρμανιόλα που κρέμεται πάνω από τα κεφάλια ανυποψίαστων περαστικών.
Η συγκεκριμένη μεταλλική κατασκευή είναι επικίνδυνη για την ασφάλεια χιλιάδων αυτοκινήτων και δικυκλιστών, ενώ ίδια είναι η εικόνα και στην Πειραιώς.
«Ότι δεν είναι κατασκευασμένο με σωστό ορθό τεχνικό τρόπο είναι άκρως επικίνδυνο. Παγίδες θανάτου όχι μόνο γιατί να πέσει η κολόνα στην οροφή ενός οδηγού IX αλλά να πέσει και πάνω στον πεζό ο οποίος κινείται ανυποψίαστος στο πεζοδρόμιο», δήλωσε ο δικαστικός πραγματογνώμονας, Παναγιώτης Μαδιάς.
Όπως καταγγέλλουν οι οδηγοί των τρόλεϊ η πτώση της κολώνας στη Νέα Φιλαδέλφεια δεν είναι το πρώτο περιστατικό που συμβαίνει. Πριν από ένα μήνα έπεσε και άλλη κολώνα στο Παγκράτι, ενώ πριν ένα χρόνο έπεσε και άλλη στη Θησέως στην Καλλιθέα.
Μάλιστα οι οδηγοί των τρόλεϊ είχαν προειδοποιήσει με ανακοίνωσή τους για τον κίνδυνο ατυχήματος κανείς ωστόσο δεν φαίνεται να τους άκουσε.
Γιατί πάγωσαν οι διαγωνισμοί για τα τρόλεϊ
Σημειώνεται ότι το 2011 έγιναν τρεις διαγωνισμοί για να αντικατασταθούν οι στύλοι των τρόλεϊ. Το ποσό του συγχρηματοδοτούμενου έργου από την ευρωπαϊκή ένωση στοίχησε περίπου 1,6 εκατ. ευρώ. Τελικά, το 2013 βρέθηκε ανάδοχος που άρχισε τμηματικά την αντικατάσταση του δικτύου μέχρι το 2015. Τότε ξεκίνησε δικαστική διαμάχη μεταξύ της ΟΣΥ και του ανάδοχου για το που και πως θα συνεχιστεί το έργο. Τελικά το 2017 το έργο αντικατάστασης των στύλων παρελήφθη ανολοκλήρωτο και έκτοτε επικρατεί το απόλυτο σκοτάδι για τη συνέχεια του έργου αντικατάστασης.