«Το Μάιο επιχειρήθηκε μια αύξηση κατά 100 % της τιμής των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ με την κατάργηση ουσιαστικά του δικαιώματος της μετεπιβίβασης, η οποία ύστερα από τις κινητοποιήσεις των κατοίκων της Θεσσαλονίκης περιορίστηκε τελικά σε μία αύξηση της τάξεως του 20%. Το Σεπτέμβριο επιχειρήθηκε η κατάργηση των νυχτερινών δρομολογίων, η οποία θα επιβάρυνε τους εργαζόμενους τη νύχτα. Και αυτό το μέτρο ανακλήθηκε λόγω των κινητοποιήσεων των πολιτών», αναφέρουν σε ερώτησή τους προς τον υπουργό Υποδομών Δημ. Ρέππα οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου και Τάσος Κουράκης.
«Για τρίτη φορά μέσα στο 2010», επισημαίνουν οι ερωτώντες βουλευτές, «ο ΟΑΣΘ αποπειράται να αυξήσει το κόστος των μετακινήσεων των πολιτών στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης επιβάλλοντας την κατάργηση του δικαιώματος μετεπιβιβάσεων με το βασικό εισιτήριο, την αύξηση του βασικού εισιτηρίου από 0,60 € σε 0,80 € χωρίς δικαίωμα μετεπιβίβασης, καθώς και την αύξηση του εισιτηρίου για μια μόνο μετεπιβίβαση και μάλιστα προς την ίδια κατεύθυνση από 0,60 € σε 0,90 ευρώ».
«Η αύξηση αυτή ψευδώς εμφανίζεται να είναι της τάξεως του 33%» αναφέρουν και προσθέτουν: «Για παράδειγμα μια μετακίνηση από το Ωραιόκαστρο στην Καλαμαριά απαιτείται το ακόλουθο κόμιστρο: ένα λεωφορείο για τη διαδρομή Ωραιόκαστρο-Βαρδάρης-Εγνατία με ένα εισιτήριο μετεπιβίβασης αξίας 0,90 ευρώ. Στη συνέχεια, ένα λεωφορείο για τη διαδρομή από την πλατεία Ελευθερίας μέχρι την Καλαμαριά, με ένα βασικό εισιτήριο αξίας 0,80 € . Το σύνολο ανέρχεται σε 1,70 ευρώ, σημειώνοντας μία αύξηση 140% σε σχέση με όσα ίσχυαν μέχρι τώρα», υπογραμμίζουν οι βουλευτές.
«Εν μέσω οξύτατης οικονομικής κρίσης, τη στιγμή που η τιμή της βενζίνης βαίνει ανεξέλεγκτα προς το ιστορικά υψηλό των 2 ευρώ το λίτρο, με την ανεργία να εκτινάσσεται στα ύψη και τα εισοδήματα των εργαζομένων να συρρικνώνονται, οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ χρηματοδοτούνται με 120 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο από το ελληνικό δημόσιο, προκειμένου να παρέχουν στους πολίτες ασφαλείς και οικονομικές μετακινήσεις. Το 2010, λόγω των σκληρών μέτρων λιτότητας, η επιβατική κίνηση αυξήθηκε σημαντικά, με αποτέλεσμα να αναμένεται σημαντική αύξηση των εσόδων του ΟΑΣΘ. Η αύξηση της επιβατικής κίνησης, για τους ίδιους λόγους, αναμένεται να είναι μεγαλύτερη το 2011. Ως εκ τούτου, αν η κυβέρνηση υιοθετήσει την πρόταση για τόσο υψηλές αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, τότε μετακυλίει το κόστος της οικονομικής κρίσης αποκλειστικά στις πλάτες των πολιτών, εγγυώμενη στο ακέραιο το επιχειρηματικό κέρδος των μετόχων του ΟΑΣΘ», καταλήγουν οι βουλευτές και ρωτούν:
«Επειδή οι αστικές συγκοινωνίες συνιστούν κοινωνικό αγαθό και θα πρέπει να λειτουργούν με τρόπο ώστε να εξασφαλίζουν σε όλους τους πολίτες ασφαλή, αξιόπιστη και οικονομική μετακίνηση, επειδή το οικονομικό εισιτήριο συνιστά κίνητρο για τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, η οποία αποφορτίζει το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης και βοηθά στην προστασία του περιβάλλοντος, επειδή οι λόγοι που επικαλείται ο ΟΑΣΘ για την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, θέτουν ζητήματα διαφανούς λειτουργίας του οργανισμού, του οποίου το μετοχολόγιο και οι ισολογισμοί θα πρέπει να είναι στη διάθεση του καθενός, ερωτάται ο κ. υπουργός:
1) Προτίθεται να αποτρέψει κάθε αύξηση των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης;
2) Προτίθεται να αποτρέψει την επιπλέον επιβάρυνση των πολιτών, και ιδίως εκείνων των χαμηλότερων εισοδημάτων που ήδη πλήττονται πολλαπλώς από την οικονομική πολιτική της κυβέρνησης;
3) Προτίθεται να επανεξετάσει το καθεστώς που διέπει τη σχέση της πολιτείας με τον ΟΑΣΘ προς την κατεύθυνση της δημοτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης;»