Μετά την κάθετη μείωση των δαπανών στην αγορά ενδυμάτων κατά 53,7%, στο χρονικό διάστημα 2008-2016, πέρσι σημειώθηκε μικρή αύξηση στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Έτοιμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ).
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την έρευνα οικογενειακών προϋπολογισμών, που διενήργησε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), το 2018 η συνολική μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών για αγορές (όχι μόνο για την ένδυση) κατέγραψε αύξηση 1,9% και ανήλθε σε 1.441 ευρώ, έναντι 1.414 ευρώ το 2017.
Το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών των νοικοκυριών το 2018 αφορά τα είδη διατροφής με ποσοστό 20,2%.
Ακολουθούν οι δαπάνες στέγασης με 14,1%, οι μεταφορές με 13%, τα ξενοδοχεία-εστιατόρια-καφέ με 10,8%, η υγεία με 7,5% και στην έκτη θέση βρίσκονται οι δαπάνες ένδυσης και υπόδησης με ποσοστό 5,8% επί του συνόλου.
Οι δαπάνες για ένδυση-υπόδηση κατέγραψαν άνοδο κατά 2,2% το 2018. Στην δεκαετία της οικονομικής κρίσης, 2008-2018, οι μέσες μηνιαίες δαπάνες στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά -32% (από 2.120 ευρώ το 2008 σε 1.441 ευρώ το 2018), ενώ ειδικά για τα ενδύματα, την περίοδο 2008-2016, σημείωσαν μείωση 53,7%.
Η τάση άρχισε να αλλάζει τη διετία 2017-2018, οπότε η κατανάλωση ενδυμάτων αυξήθηκε 3,2% ( 0,8% το 2017 και 2,2% το 2018). Η μέση ετήσια δαπάνη ανά άτομο στην Ελλάδα το 2018 για την κατηγορία ένδυση– υπόδηση ανήλθε σε 390 ευρώ.
Η συνολική ετήσια κατανάλωση ενδυμάτων– υποδημάτων στην Ελλάδα το 2018 ανήλθε σε 4,1 δισ. ευρώ. Το ποσοστό (5,8%) που δαπανάται στην Ελλάδα για την κατηγορία ένδυσης – υπόδησης εξακολουθεί να παραμένει από τα υψηλότερα στην Ευρώπη. Το αντίστοιχο ποσοστό στις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες, όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Αγγλία και η Ισπανία κυμαίνεται μεταξύ 4% και 5%.