Αισιόδοξοι ότι εντός του τρέχοντος μήνα θα κλείσουν τις πρώτες συμφωνίες τους για την εξαγωγή ακτινιδίων σε χώρες, όπως η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, εμφανίζονται οι Βορειοελλαδίτες παραγωγοί, οι οποίοι μετά το ρώσικο εμπάργκο ανέλαβαν δράση προσέγγισης νέων αγορών.
Όπως ανέφερε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος της Κοινοπραξίας Συνεταιρισμών Ομάδων Παραγωγών Ημαθίας Χρήστος Γιαννακάκης, ο οποίος εξελέγη πρόσφατα και μέλος στο Δ.Σ. της ΠΑΣΕΓΕΣ, «τέλος Δεκεμβρίου έληξαν τα συμβόλαια που είχαν Ιταλοί παραγωγοί με εκπροσώπους μεγάλων αλυσίδων σούπερ-μάρκετ στη Σαουδική Αραβία και έτσι αναμένουμε ότι σύντομα θα ξεκινήσει η συνεργασία τους με τους Έλληνες παραγωγούς».
Η αισιοδοξία των Ελλήνων παραγωγών πηγάζει, σύμφωνα με τον κ. Γιαννακάκη, από την πολύ καλή επαφή που είχαν οι δύο πλευρές κατά τη διάρκεια της συμμετοχής Ελλήνων παραγωγών σε έκθεση τροφίμων στη Σαουδική Αραβία, τον περασμένο Νοέμβριο, οπότε και τέθηκαν στέρεες βάσεις για τη μελλοντική εμπορική συνεργασία.
Σχετικά με την παρουσία των Ελλήνων παραγωγών στις αγορές των σκανδιναβικών χωρών (Δανία, Σουηδία, Φινλανδία) αλλά και της Ουγγαρίας, ο κ. Γιαννακάκης σημείωσε ότι από αρχές Σεπτεμβρίου υλοποιείται ένα κοινοτικό πρόγραμμα προώθησης των ελληνικών ακτινιδίων και πορτοκαλιών στα παραπάνω κράτη, το οποίο είναι ύψους 4,3 εκατ. ευρώ και θα κορυφωθεί το καλοκαίρι.
Πλέον, όπως επεσήμανε ο πρόεδρος της Κοινοπραξίας Συνεταιρισμών Ομάδων Παραγωγών Ημαθίας, οι Έλληνες παραγωγοί έχουν αποδεχθεί «για τα καλά» ότι η ρωσική αγορά έχει χαθεί, ωστόσο «δεν υπάρχουν περιθώρια μεμψιμοιρίας».
Και παρά το γεγονός ότι «δεν είναι εύκολο ούτε να αντικατασταθεί η τεράστια αγορά των 140 εκατ. ανθρώπων της Ρωσίας, ούτε και να χτιστεί εν μία νυκτί ένα εξαγωγικό δίκτυο», οι Έλληνες παραγωγοί, όπως υπογράμμισε ο κ. Γιαννακάκης, δεν κάθονται με «σταυρωμένα χέρια» και αναζητούν διαρκώς νέους εξαγωγικούς προσανατολισμούς για τα προϊόντα τους.
Στο πλαίσιο αυτό, θα πρέπει να γίνουν προσπάθειες, όπως είπε, ώστε, έστω και προσωρινά, να αρθούν οι μεγάλοι δασμοί της Τουρκίας για τα αγροτικά προϊόντα της Ε.Ε.
«Το κενό που θα δημιουργηθεί στην εγχώρια αγορά της Τουρκίας λόγω του μεγάλου αριθμού εξαγωγών που θα γίνουν και γίνονται προς τη ρώσικη αγορά μπορούν να καλύψουν και οι Έλληνες παραγωγοί», σημείωσε ο κ. Γιαννακάκης.