Αντιμέτωπες με την έλλειψη κονδυλίων το 2014, εξαιτίας των μέτρων λιτότητας, βρέθηκαν οι επενδύσεις στις οδικές μεταφορές, ενώ για το τρέχον έτος οι σλοβενικές αρχές προετοιμάζουν σειρά δράσεων, ούτως ώστε βασικά έργα υποδομών να υλοποιηθούν, ή να περάσουν στο πρώτο στάδιο κατασκευής τους.
Σύμφωνα με στοιχεία, που ανακοινώθηκαν από τον αρμόδιο φορέα, η κατάσταση στο οδικό δίκτυο της χώρας επιδεινώνεται και μόνο το 27% του συνόλου θεωρείται ότι βρίσκεται σε καλή κατάσταση.
Η Υπηρεσία Οδοποιίας, που είναι υπεύθυνη για τη συντήρηση 6000 χιλιομέτρων οδικού δικτύου «πάλεψε» με οικονομικά θέματα το 2014, ιδίως έπειτα από τη συρρίκνωση του προϋπολογισμού της κατά 62 εκατ. ευρώ, εξαιτίας των μέτρων λιτότητας.
Βάσει των εκτιμήσεων των αρμοδίων φορέων, τουλάχιστον 300 εκατομμύρια ευρώ θα απαιτηθούν προκειμένου το οδικό δίκτυο της Σλοβενίας να γίνει «ισάξιο» των ευρωπαϊκών δικτύων την επόμενη εικοσαετία.
Εκτός από τις οδικές υποδομές, προβλήματα καταγράφονται και στις σιδηροδρομικές εξαιτίας κυρίως, των έντονων καιρικών φαινομένων που προκάλεσαν σημαντικές ζημίες στη διάρκεια του 2014.
Χιονοθύελλες προκάλεσαν ζημιές στο σιδηροδρομικό δίκτυο, τμήματα του οποίου βρίσκονται υπό επιδιόρθωση, με στόχο να επανασυνδεθεί η πρωτεύουσα Λιουμπλιάνα, με περιοχές όπως το Κόπερ.
Η ανάγκη για μια δεύτερη σιδηροδρομική γραμμή, μεταξύ του Κόπερ και Ντιβάτσα, αποτέλεσε εξάλλου, ένα από τα θέματα στα οποία έδωσε ιδιαίτερη προσοχή το αρμόδιο υπουργείο. Πρόκειται για έργο, εκτιμώμενης αξίας 1,4 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 400 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.
Ο υπουργός Υποδομών της Σλοβενίας Πέτερ Γκασπέρσιτς δήλωσε ότι η κατασκευή του έργου αναμένεται να ξεκινήσει το 2016.