«Πάγωμα» διακατέχει τις αγορές, τις τελευταίες μέρες, σχετικά με το ενδεχόμενο επενδύσεων στη χώρα μας και η τάση αυτή διακρίνεται και στην εικόνα του χρηματιστηρίου και στα ομόλογα ελληνικού δημοσίου, καθώς οι επενδυτές κρατούν στάση αναμονής.
Αυτό ανέφερε ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Νότης Μηταράκης στη συνέντευξη Τύπου που παρέθεσε με τον διευθύνοντα σύμβουλος του «Enterprise Greece» Στέφανο Ησαΐα με θέμα «Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Enterprise Greece για το έτος 2015».
Ο κ. Ησαϊάς γνωστοποίησε ότι χθες εντάχθηκε μία ακόμη επένδυση στο “φαστ τρακ” ενώ τις επόμενες μέρες αναμένονται ακόμη δύο νέες εντάξεις. Ο κ. Μηταράκης υπενθύμισε ότι το 2013 οι καθαρές εισροές των ξένων άμεσων επενδύσεων στη χώρα αυξήθηκαν κατά 43%, μετά από άλλη μια αύξηση της τάξης του 63,6% την προηγούμενη χρονιά. «Ιδιαίτερα ενθαρρυντικά είναι και τα στοιχεία του εννιαμήνου καθώς επιβεβαιώνουν ότι είμαστε σε ανοδική τροχιά» είπε ο υφυπουργός και πρόσθεσε ότι η ρευστότητα θα είναι καλύτερη το 2015 διότι αποκαθίσταται η ροή από τις τράπεζες.
Σε ότι αφορά στο σχεδιασμό του 2015 αυτός περιλαμβάνει τα εξής:
●Επιχειρηματικές αποστολές:
– 35 αποστολές σε αγορές στόχους (Αραβικές χώρες,Ευρώπη, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Ισραήλ, Κίνα, Κορέα, Ρωσία)
– Εκτιμάται ότι οι αποστολές αυτές θα οδηγήσουν στην πραγματοποίηση περί των 600 νέων επαφών και στην ισχυροποίηση των σχέσεων με περίπου 150 επιχειρήσεις
– Διοργάνωση Ευρωπαϊκού Road Show σε οκτώ Ευρωπαϊκές χώρες: Βρετανία, Γαλλία, Βέλγιο, Ελβετία, Ολλανδία, Σουηδία, Νορβηγία, Γερμανία
– Πρόγραμμα αποστολών σε Κίνα (Σαγκάη, Πεκίνο, Τιανζίν), Ρωσία (Μόσχα), Ντουμπάι, Αίγυπτο (Κάιρο) για την προβολή και προώθηση του προγράμματος “My Residence – Golden Visa Programme”
●Στρατηγικές Επενδύσεις:
– Προβλέπεται πως 5 επενδυτικά έργα θα ενταχθούν στη διαδικασία
●Εκθέσεις Εξαγωγικού Εμπορίου:
– Αγροτικά Προϊόντα, Τρόφιμα και Ποτά – αύξηση σε 13 εκθέσεις
– Βιομηχανικά, Δομικά και Καταναλωτικά Προϊόντα – αύξηση σε 28 εκθέσεις και 450 εταιρείες
– Μελέτες, έρευνα αγοράς, και σεμινάρια για τις χώρες-στόχους
– Προσκλήσεις αγοραστών για Β2Β συναντήσεις στην Ελλάδα.
Τέλος προβλέπεται η συμμετοχή σε 41 διεθνείς εκθέσεις από τους«παραδοσιακούς» κλάδους: Τρόφιμα, Ποτά , Αγροτικά Προϊόντα, Ξενοδοχειακός Εξοπλισμός, Δομικά, Υλικά, Καλλυντικά Ένδυση-Υπόδηση, Γεωργικά Μηχανήματα και από νέους κλάδους: Πληροφορική Αμυντικός Εξοπλισμός, Ιατρικός Εξοπλισμός, Φαρμακευτικά Προϊόντα, Ναυτιλιακός Εξοπλισμός και Κόσμημα