Η Samsung Electronics Co., Ltd. ανακοίνωσε σήμερα έσοδα της τάξης των 57,46 τρισεκατομμυρίων won σε ενοποιημένη βάση για το δεύτερο τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2013, σημειώνοντας αύξηση 9% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.
Τα ενοποιημένα λειτουργικά κέρδη του τριμήνου έφτασαν τα 9,53 τρισεκατομμύρια won, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 9% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, ενώ το ενοποιημένο καθαρό κέρδος του τριμήνου ήταν 7,77 τρισεκατομμύρια won.
Σε αντίθεση με το πρώτο εξάμηνο του περσινού έτους, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 19% και τα λειτουργικά κέρδη κατά 51% στο πρώτο εξάμηνο του 2013 δεδομένου ότι η κερδοφορία στον τομέα των ηλεκτρονικών εξαρτημάτων βελτιώθηκε. Το ποσοστό κέρδους άγγιξε το 16,6% στο πρώτο εξάμηνο του έτους σε σχέση με το 13,1% της αντίστοιχης περιόδου πέρσι. Η Samsung αναμένει να έχει σταθερή ανάπτυξη και η συνεισφορά του τομέα των ηλεκτρονικών εξαρτημάτων στην κερδοφορία θα δει επίσης σταδιακή αύξηση.
Σχετικά με τις επιδόσεις του τριμήνου, η αύξηση παρέμεινε σταθερή στα κινητά τελευταίας τεχνολογίας και τις premium τηλεοράσεις. Ιδιαίτερα σημαντική ήταν και η αύξηση στις παραδόσεις OLED οθονών για smartphones και η μεγάλη καταναλωτική ζήτηση για κλιματιστικά.
Με αποκορύφωμα το πολυαναμενόμενο λανσάρισμα του GALAXY S4, τόσο οι παραδόσεις όσο και τα έσοδα από τα smartphones αυξήθηκαν από το Μάρτιο. Η μεγάλη ανάπτυξη της αγοράς των smartphones αναμένεται να συνεχιστεί και το τρίτο τρίμηνο, παρότι ο ρυθμός θα επιβραδυνθεί.
Ο τομέας των ηλεκτρονικών εξαρτημάτων βελτιώθηκε τόσο από πλευράς εσόδων όσο και λειτουργικών κερδών σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, λόγω της υψηλότερης ζήτησης εξαρτημάτων για φορητές συσκευές. Παρόλα αυτά, οι πωλήσεις των logic chips μειώθηκαν λόγω των λιγότερων παραδόσεων επεξεργαστών εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα.
Τόσο οι αυξημένες επενδύσεις σε Έρευνα & Ανάπτυξη και στην ανάπτυξη των καναλιών διανομής, όσο και τα έξοδα για τα λανσαρίσματα νέων προϊόντων μετρίασαν το ευρύτερο κέρδος για το Τμήμα IT & Mobile Communications, που αποτελείται από τα τμήματα Mobile Communications, Networks και Digital Imaging.
Τα λειτουργικά κέρδη του τομέα οθονών αυξήθηκε κατά 46% αυτό το τρίμηνο φτάνοντας τα 1,12 τρισεκατομμύρια won λόγω της αυξημένης ζήτησης για υψηλής ποιότητας οθόνες IT και τηλεοράσεων διαστάσεων 60 ιντσών και πάνω. Μεγάλο ρόλο για την αύξηση των εσόδων στην κατηγορία Visual Display έπαιξαν η σειρά τηλεοράσεων που στόχευε τις αναπτυσσόμενες αγορές, αλλά και οι επιλογές που προσφέρθηκαν σε premium τηλεοράσεις. Για το επόμενο τρίμηνο τόσο η αβεβαιότητα για την ευρωπαϊκή οικονομία, όσο και οι κινέζικες επιδοτήσεις για ηλεκτρονικά είδη μπορούν να περιορίσουν την αύξηση.
Αναφορικά με τις φετινές κεφαλαιακές δαπάνες, η Samsung Electronics σχεδιάζει να δαπανήσει συνολικά 24 τρισεκατομμύρια won, δηλαδή αύξηση κατά 1 τρισεκατομμύρια won σε σχέση με πέρσι. Το ποσό αυτό ενδέχεται να αυξηθεί ανάλογα με τις συνθήκες στην αγορά κατά το δεύτερο εξάμηνο αλλά και τις προβλέψεις για το επόμενο έτος.
Η κατηγορία Ημιαγωγών θα επενδύσει 13 τρισεκατομμύρια won σε κεφαλαιακές δαπάνες, ενώ το Τμήμα Display Panel αντίστοιχα 6,5 τρισεκατομμύρια. Η αύξηση στις δαπάνες έχει ως στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Samsung σε προϊόντα υψηλής προστιθέμενες αξίας DRAM, NAND και System LSI.
Κατά το δεύτερο τρίμηνο οι κεφαλαιακές δαπάνες έφτασαν τα 5,2 τρισεκατομμύρια won, εκ των οποίων τα 2,2 τρισεκατομμύρια προήλθαν από την κατηγορία των Ημιαγωγών και τα 1,3 τρισεκατομμύρια από την κατηγορία των Οθονών. Συνολικά, 9 τρισεκατομμύρια won ή 38% των συνολικών κεφαλαιακών δαπανών πραγματοποιήθηκαν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους.
Ανταγωνιστικός ο τομέας των Ημιαγωγών
Οι τομείς Ημιαγωγών της Samsung – οι οποίοι συμπεριλαμβάνουν τις μνήμες και το σύστημα LSI – σημείωσαν ενοποιημένα έσοδα 8,68 τρισεκατομμύρια won. Ο τομέας των Memory chip έφτασε σε έσοδα των 5,7 τρισεκατομμυρίων won σημειώνοντας αύξηση 11% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο.
Η παγκόσμια ζήτηση για PC DRAM παρέμεινε περιορισμένη, ενώ οι παραγγελίες DRAM για φορητές συσκευές και servers υψηλής προστιθέμενης αξίας παρέμειναν αυξημένες. Το τμήμα των NAND flash memory παρέμεινε ανταγωνιστικό λόγω της γενικής χρήσης των Solid State Drives για επιχειρήσεις και οικιακούς Η/Υ. Η σταθερή ζήτηση για οικονομικά smartphones και tablets υποστήριξε τις πωλήσεις των NAND.
Με ένα διαφορετικό φάσμα προϊόντων που συμπεριλάμβανε server και mobile DRAMs, η Samsung κατάφερε να βελτιώσει τις πωλήσεις με υψηλής απόδοσης και υψηλής πυκνότητας chips. Το τμήμα των NAND flash memory παρέμεινε ανταγωνιστικό λόγω της υιοθέτησης της τεχνολογίας των 10 νανομέτρων.
Κατά το τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου, η ζήτηση για χρήση DRAM σε data centers αναμένεται να παραμείνει υψηλή. Οι παραγγελίες από τον κλάδο του gaming θα προσφέρουν επιπλέον αύξηση στα κέρδη, καθώς οι video gamers αναζητούν πιο δυνατά γραφικά DRAMs. Παράλληλα, η εποχικότητα θα λειτουργήσει θετικά και στις πωλήσεις Η/Υ.
Η Samsung θα προσπαθήσει να αυξήσει τις πωλήσεις των application processors (AP) με τεχνολογία 28 νανομέτρων και των υψηλής ανάλυσης οπτικών αισθητήρων. Η ζήτηση για ηλεκτρονικά εξαρτήματα αναμένεται να αυξηθεί, καθώς πολλές φορητές συσκευές που απαιτούν μεγαλύτερη ισχύ του επεξεργαστή θα λανσαριστούν μέσα στα επόμενα τρίμηνα.
Μέσω της διαφοροποίησης των προϊοντικών επιλογών που προσφέρει και διευρύνοντας τις κατηγορίες καταναλωτών στις οποίες απευθύνεται, η Samsung στοχεύει σε ένα σταθερό επίπεδο ανάπτυξης, επιστρατεύοντας και την ανάπτυξη της τεχνολογίας 20 nm και 14 nm.
Οι Premium οθόνες αυξάνουν την κερδοφορία
Ο κλάδος των οθονών σημείωσε έσοδα 8,18 τρισεκατομμύρια won στο δεύτερο τρίμηνο, ενώ είχε λειτουργικά κέρδη 1,12 τρισεκατομμύρια won, σημειώνοντας αύξηση 46% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο, κυρίως λόγω των αυξημένων πωλήσεων panels υψηλής προστιθέμενης αξίας.
Σε αυτό το δεύτερο τρίμηνο, συνολικά η αγορά οθονών παρουσίασε αύξηση καθώς αυξήθηκε η ζήτηση για οθόνες τηλεοράσεων κατά βάση λόγω των προωθητικών ενεργειών στην Κίνα για τον εορτασμό της Εργατικής Πρωτομαγιάς. Η ζήτηση για οθόνες tablet συνέχισε να παρουσιάζει αύξηση παρά τη διαρκή μείωση των πωλήσεων προϊόντων IT panel. Σε ένα βελτιωμένο αγοραστικό περιβάλλον η Samsung ήταν σε θέση να βελτιώσει την κερδοφορία της μέσα στο τρίμηνο επεκτείνοντας τις πωλήσεις της σε κορυφαία μοντέλα όπως υψηλής ανάλυσης οθόνες για tablets, μεγάλες premium οθόνες τηλεόρασης και OLED οθόνες για smartphones.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Samsung, το τρίτο εξάμηνο αναμένεται να παρουσιάσει αύξηση στην κατηγορία καθώς θα υπάρχει υψηλότερη εποχιακή ζήτηση. Για τις οθόνες τηλεοράσεων, η ζήτηση αναμένεται να περιοριστεί λόγω της οικονομικής ανασφάλειας, παρότι η αγορά για τις premium οθόνες αναμένεται να διατηρήσει την αυξητική της πορεία. Η Samsung σκοπεύει να διατηρήσει την κυριαρχία της στις premium οθόνες τηλεόρασης με αυξημένες πωλήσεις στις οθόνες UHD 40-50 ίντσες.
Σχετικά με την αγορά IT οθονών, παρότι το κλίμα ανασφάλειας στον κλάδο των H/Y και monitors παραμένει, η αυξημένη ζήτηση για tablet displays αναμένεται να συνεχίσει καθώς οι κατασκευαστές θα παρουσιάσουν νέα μοντέλα στο δεύτερο εξάμηνο του 2013. Η Samsung σκοπεύει να ισχυροποιήσει τη θέση της ως market leader στην κατηγορία των tablet panels, επεκτείνοντας τη γκάμα των υψηλής ανάλυσης αλλά και των πιο μαζικών οθονών.
Για τις οθόνες OLED, η αυξημένη ζήτηση για υψηλής ποιότητας οθόνες smartphones αναμένεται να διατηρηθεί και το δεύτερο εξάμηνο. Για να διασφαλίσει τη δυναμική της παρουσία, η Samsung θα επικεντρωθεί στο να προσφέρει διαφοροποιημένες επιλογές, συμπεριλαμβανομένων των εύκαμπτων οθονών, αλλά και ανταγωνιστικό κόστος.
Πλήρης Γκάμα Προϊόντων και Ισχυρή Τεχνολογία: Πλάνο Ανάπτυξης
Το τμήμα IT & Mobile Communications – που αποτελείται από τα τμήματα Mobile Communications, Networks και Digital Imaging – δημοσίευσε λειτουργικά κέρδη 6,28 τρισεκατομμύρια won σε έσοδα μεγέθους 35,54 τρισεκατομμύρια won αυτό το τρίμηνο. Από τα συνολικά κέρδη του IM, ο κλάδος φορητών συσκευών ήταν υπεύθυνος για 34,58 τρισεκατομμύρια won.
Τα έσοδα τριμήνου του τομέα φορητών συσκευών σημείωσαν άνοδο της τάξης του 9%, σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο, κυρίως λόγω της επιτυχίας του GALAXY S4, της ναυαρχίδας της Samsung, και του GALAXY Note 8.0, τα οποία έτυχαν πολύ θετικής ανταπόκρισης από την αγορά.
Η αύξηση σε επενδύσεις Έρευνας και Ανάπτυξης και η επέκταση των καναλιών διανομής, μαζί με τα λανσαρίσματα νέων προϊόντων, επηρέασαν την απόδοση του τομέα IM. Οι χαμηλές πωλήσεις στον τομέα Η/Υ και Networks, περιόρισαν επίσης την κερδοφορία.
Εκτιμώντας το μέλλον, οι πωλήσεις των smartphones της Samsung αναμένεται να ανακάμψουν κατά το τρίτο τρίμηνο και να ξεπεράσουν τις προβλέψεις της αγοράς. Τα smartphones θα συνεχίσουν να καταλαμβάνουν περισσότερο από το 70% των παραγγελιών της εταιρείας σε κινητά τηλέφωνα κατά το τρίτο τρίμηνο, λόγω της ενίσχυσης της αγοράς κινητών μέσου και χαμηλού κόστους. Η ανάπτυξη κατά την περίοδο Ιούλιος-Σεπτέμβριος αναμένεται να συνεχιστεί, αν και με ελαφρώς μειωμένους ρυθμούς.
Στην κατηγορία των tablet PCs, η Samsung αναμένεται να παρουσιάσει ανάπτυξη σε ποσοστό της τάξης του 10%, με την ανακοίνωση νέων tablets. Οι παραδόσεις σε tablets θα ξεπεράσουν σε ποσοστό το 30%, ξεπερνώντας το μέσο όρο της αγοράς.
Η μέση τιμή πώλησης (Average Selling Price) των smartphones είναι πολύ πιθανό να επηρεαστεί, λόγω μιας σειράς smartphones χαμηλού και μέσου κόστους, η οποία αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά. Οι πωλήσεις των tablet PCs προβλέπεται να παραμείνουν σταθερές, ενώ η Samsung στοχεύει να επεκτείνει τις πωλήσεις της, σε παγκόσμιο επίπεδο, μέσα από μία ευρεία γκάμα προϊόντων, η οποία περιλαμβάνει και το GALAXY Tab 3.
Η Samsung σχεδιάζει, επίσης, τη βελτίωση της κερδοφορίας στην κατηγορία IM, μέσα από τη γκάμα των νέων υβριδικών συσκευών tablet-laptop, όπως η σειρά ATIV Q, καθώς και με την υιοθέτηση της τεχνολογίας κινητών τηλεπικοινωνιών LTE.
Οι Πωλήσεις Τηλεοράσεων Αναπτύσσονται σε Βασικές Αγορές
Το τμήμα Ηλεκτρονικών Ειδών Ευρείας Κατανάλωσης (Consumer Electronics Division) – που περιλαμβάνει τα τμήματα Visual Display και Digital Appliances – δημοσίευσε λειτουργικά κέρδη 430 δισεκατομμύρια won για το τρίμηνο, σε έσοδα μεγέθους 12,78 τρισεκατομμύρια won. Το τμήμα Visual Display ευθύνεται για 7,94 τρισεκατομμύρια Won επί των κερδών. Οι πωλήσεις των premium τηλεοράσεων και η πολύ ισχυρή εποχικότητα των κλιματιστικών βοήθησαν στη βελτίωση των πωλήσεων του τμήματος κατά 14% μέσα στο πρώτο τρίμηνο.
Στην αγορά τηλεοράσεων, παρά την περιορισμένη ζήτηση στην Ευρώπη και την αδύναμη εποχικότητα, παρατηρήθηκε ετήσια και τριμηνιαία μονοψήφια αύξηση. Κατά το δεύτερο τρίμηνο, η Samsung ενίσχυσε τη γκάμα προϊόντων της στη Β. Αμερική και στην Κίνα, ώστε να δώσει ώθηση στις πωλήσεις της. Η εταιρεία συνέχισε να ενισχύει τις πωλήσεις μέσω των premium τηλεοράσεών της, σημειώνοντας αύξηση πωλήσεων στις σειρές F7000/8000, καθώς και στις τηλεοράσεις μεγάλου μεγέθους, πάνω από 60 ίντσες. Στις αναπτυσσόμενες αγορές, η Samsung αύξησε τις πωλήσεις της, μέσω μιας γκάμας προϊόντων που προορίζονται για την ευρεία αγορά.
Προχωρώντας στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, αναμένεται ανάκαμψη, λόγω της ισχυρής εποχικής ζήτησης – αν και ο ανταγωνισμός ενδέχεται να ενταθεί, με νέα λανσαρίσματα premium τηλεοράσεων. Ωστόσο, οι αβεβαιότητες σχετικά με την ανάκαμψη της Ευρωπαϊκής οικονομίας και τη συνέχιση των επιδοτήσεων στην Κίνα για τον τομέα της ενέργειας, ενδέχεται να επηρεάσουν τη ζήτηση.
Παρά το ότι ο ανταγωνισμός αναμένεται να ενταθεί, η Samsung στοχεύει στο να ενισχύσει την ηγετική της θέση στην αγορά, κατά το τρίτο τρίμηνο, προσφέροντας premium τηλεοράσεις με διαφοροποιημένο design και τεχνολογία (UHD, κυρτές OLED τηλεοράσεις, και τηλεοράσεις άνω των 60 ιντσών), αλλά και Smart τηλεοράσεις. Στις αναπτυσσόμενες οικονομίες, η εταιρεία θα εστιάσει στην προώθηση τηλεοράσεων ειδικά για τις χώρες αυτές, καθώς και προϊόντα LED TV, ως απάντηση σε μια αναμενόμενη αύξηση στη ζήτηση.
Στην αγορά Ψηφιακών Συσκευών, παρά τις οικονομικές συνθήκες που περιόρισαν τη ζήτηση σε παγκόσμιο επίπεδο κατά το δεύτερο τρίμηνο, η Samsung κατάφερε να επιτύχει ανάπτυξη, ενισχύοντας τη γκάμα προϊόντων της, ενώ ανταποκρίθηκε θετικά στην ισχυρή εποχικότητα για ζήτηση κλιματιστικών. Εκτιμώντας το μέλλον, αναμένεται χαμηλή ανάπτυξη στις αναπτυγμένες οικονομίες, ενώ, αντίθετα, προβλέπεται συνολική ανάπτυξη στις αναπτυσσόμενες αγορές, όπως η Ασία. Η Samsung θα συνεχίσει να αναζητά τρόπους για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της, επεκτείνοντας τη γκάμα προϊόντων της, τόσο σε προϊόντα που προορίζονται για την ευρεία αγορά, όσο και σε εκείνα που απευθύνονται σε πιο premium κοινό, βελτιώνοντας την κερδοφορία και τη λειτουργική της αποτελεσματικότητα.