Εκατοντάδες παράπονα και καταγγελίες που αφορούν κυρίως τις τράπεζες δέχονται καθημερινά οι καταναλωτικές οργανώσεις από καταναλωτές -μέλη τους οι οποίοι επιθυμούν να ενταχθούν στη ρύθμιση των οφειλών υπερχρεωμένων νοικοκυριών.
Και ενώ οι τράπεζες επισημαίνουν ότι οι πολίτες εξυπηρετούνται κανονικά, ενώ διευκρινίζουν ότι υπήρξαν κάποια προβλήματα κατά τις πρώτες ημέρες εφαρμογής του νόμου καθώς δεν είχε ολοκληρωθεί η ενημέρωση όλου του προσωπικού που εργάζεται στις τράπεζες, το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών αναφέρει ότι οι τράπεζες βάζουν «εμπόδια στη ρύθμιση οφειλών».
Επίσης και η καταναλωτική οργάνωση ΕΚΠΟΙΖΩ λαμβάνει καθημερινά δεκάδες καταγγελίες από καταναλωτές-δανειολήπτες για την απαράδεκτη αντιμετώπιση που είχαν από τραπεζικούς υπαλλήλους, όταν τους κατέθεσαν τις αιτήσεις για αναλυτικές καταστάσεις οφειλών, όπως προβλέπει το α. 2 του Ν. 3896/2010.
Καθημερινά και το Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) δέχεται πλήθος καταγγελιών από καταναλωτές σχετικά με την άρνηση τραπεζών να τους χορηγήσει βεβαίωση οφειλών.
Πάντως, οι τράπεζες ανακοίνωσαν ότι εξυπηρετούνται κανονικά οι πολίτες που προσφεύγουν στις τράπεζες στο πλαίσιο της εφαρμογής του Νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά αναφέρουν επιτελικά στελέχη μεγάλων τραπεζών.
«Ορισμένα περιστατικά που είδαν το φώς της δημοσιότητας όπως της άρνησης τραπεζών να δεχθούν αιτήσεις για την ένταξη στο Νόμο, πολύ λίγα σε αριθμό, παρουσιάστηκαν μόνο τις δύο, τρεις πρώτες ημέρες της εφαρμογής του Νόμου καθώς δεν είχε ολοκληρωθεί η ενημέρωση όλου του προσωπικού που εργάζεται στις τράπεζες», τονίζεται στην ανακοίνωση.