Η δυνατότητα να τετραπλασιαστούν οι ελληνικές εξαγωγές μέχρι το 2012, η αναγκαιότητα της συνεργασίας των τραπεζών για την επίτευξη του στόχου, οι τρεις εναλλακτικές λύσεις χρηματοδότησης των εξαγωγικών επιχειρήσεων και η ενίσχυση των γραφείων ΟΕΥ στο εξωτερικό, είναι μερικά από τα συμπεράσματα του Exports Money Conference με τίτλο ΕΞΑΓΩΓΕΣ: ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ», που πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο, με τη συμμετοχή περίπου 300 εξαγωγικών επιχειρήσεων.
Κατά τη διάρκεια των εργασιών, καταμετρήθηκαν εξάλλου, πάνω από 220 ραντεβού που πραγματοποιήθηκαν σε παράλληλη εκδήλωση, ανάμεσα στους ενδιαφερόμενους εξαγωγείς-συνέδρους με εκπροσώπους του Ελληνικού Οργανισμού Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ), με έμπειρα στελέχη του ΥΠΕΞ που έχουν υπηρετήσει πρόσφατα ως προϊστάμενοι σε γραφεία ΟΕΥ και με εμπορικούς συμβούλους.
Χριστίνα Σακελλαρίδη: Εφικτός ο τετραπλασιασμός μέχρι το 2012
Εφικτό, χαρακτήρισε η Χριστίνα Σακελλαρίδη, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων (Π.Σ.Ε), τον στόχο τετραπλασιασμού των ελληνικών εξαγωγών μέχρι το 2014. Απευθύνοντας χαιρετισμό στους συνέδρους, η πρόεδρος του ΠΣΕ ανέφερε χαρακτηριστικά τα εξής: «κόντρα στους καιροσκόπους και τις Κασσάνδρες για πτώχευση και παρά την κατάρρευση του 2009, το 2010 οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 10,75%, πολύ πιο πάνω από τις προσδοκίες μας. Η ελληνική οικονομία έδωσε ψήφο εμπιστοσύνης στα ελληνικά προϊόντα και κυρίως στα καινοτόμα, με υψηλή τεχνολογία και ποιότητα. Ο στόχος δε του κ. Χρυσοχοΐδη για τετραπλασιασμό τους μέχρι το 2014 είναι πλέον εφικτός».
Αναστάσιος Αλεξανδρίδης: Πώς θα φθάσουμε στο 16% του ΑΕΠ
Από τη δική του πλευρά, ο κ. Αναστάσιος Αλεξανδρίδης, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), επεσήμανε ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην οποία ο αριθμός των εισαγωγέων εμπορευμάτων είναι υπερδιπλάσιος του αντίστοιχου των εξαγωγέων. Προκειμένου να φθάσουν οι εξαγωγές μέχρι το 2014 να αντιπροσωπεύουν το 16% του ΑΕΠ, που είναι ένας φιλόδοξος στόχος θα πρέπει να συντρέξουν οι εξής προϋποθέσεις: να κινητοποιηθούν νέες επιχειρήσεις, να υπάρξει συνολικότερη στρατηγική, αλλά και παράλληλη εξειδίκευση σε επιμέρους στόχους και προϊόντα.