Σε μια συναλλαγή ακίνητων η πίεση, τα συναισθήματα και η σκέψη ότι από την κίνηση θα αλλάξει η ζωή σας, καθιστά τους περισσότερους επιρρεπείς σε λάθη τα οποία μπορεί να τινάξουν μία συμφωνία στον αέρα. Αλλά αυτό δεν πρέπει να συμβεί. Να λοιπόν πέντε τρόποι για να αντιμετωπίσετε μία κρίση που θα προκύψει στην διαπραγμάτευση:
1. Παραδεχθείτε το πρόβλημα
Η φυσική τάση των περισσότερων, όταν έρχονται αντιμέτωποι με μία αγοραπωλησία, είναι να επιβεβαιώσουν την προσέγγιση της στρουθοκαμήλου – που σημαίνει ότι κρύβουν το κεφάλι τους στην άμμο με την ελπίδα ότι η κρίση θα περάσει. Αυτό δεν είναι φρόνιμο, αφού κάθε κρίση που αφήνεται στην τύχη της το πιθανότερο είναι να γίνει πολύ χειρότερη κάθε ώρα που περνάει. Αντ ‘αυτού θα πρέπει με το πρώτο άκουσμα να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα. Προσπαθήστε να το κατανοήσετε ώστε στη συνέχεια να αρχίσετε να εργάζεστε προς την κατεύθυνση της επίλυσης του.
2. Ορίστε και να διευκρινίσετε το πρόβλημα.
Συχνά, όταν προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε μια κρίση, καταλήγουμε να λύνουμε το λάθος πρόβλημα. Για να διαχωρίσετε το γεγονός από τη μυθιστοριογραφία θα πρέπει να καταλάβετε πιο είναι το πρόβλημα και τι το προκάλεσε. Για αυτό αντί να διερωτάστε ρωτήστε τον συνομιλητή σας –αγοραστή ή πωλητή -να σας πει ,τι είναι αυτό που τον ενοχλεί.
3. Συζητήστε …
Πάρτε μια βαθιά ανάσα και μετρήστε μέχρι το δέκα. Ηρεμήστε και προσπαθήστε να μείνετε ήρεμος. Φυσικά αυτό είναι εύκολο στα λόγια αλλά δύσκολο να το κάνεις. Καθώς οι αγοραστές και οι πωλητές γίνονται συναισθηματικοί κατά τη διάρκεια μιας διαφωνίας είναι εύκολο να παρασυρθούν από τα συναισθήματα τους και να κόψουν τις γέφυρες επικοινωνίας… Για να σπάσετε το πάγο μπορεί να κάνετε την εξής ερώτηση: «Ακούστε, φαίνεστε σαν αναστατωμένος. Είστε αναστατωμένος με μένα ή την κατάσταση;»
4. Χρησιμοποιήστε έναν ενδιάμεσο
Αντί να προσπαθείτε να βρείτε μια απευθείας λύση χρησιμοποιήστε ένα επαγγελματία πχ δικηγόρο, μεσίτη κλπ. Ένας επαγγελματίας μπορεί να κάνει τη κατάσταση πιο εύκολη . Και αυτό γιατί δεν είναι συναισθηματικά φορτισμένος και μπορεί να διαγνώσει τα σημεία συμφωνίας των δύο μερών.
5. Αναλάβετε δράση τώρα!
Να μην χαζεύετε! Μην περιμένετε μια τέλεια λύση που δεν θα έρθει ποτέ. Βρείτε τα κοινά σημεία και επιλύστε αυτά στα οποία διαφωνείτε.
Η στρατηγική της «σαλαμοποίησης» του προβλήματος είναι η βάση της διπλωματικής τέχνης. Σε τελευταία ανάλυση κατανοήστε ότι τα προβλήματα είναι συστατικό στοιχείο της διαπραγμάτευσης και εμφανίζονται. Ένα βήμα πίσω από την κατάσταση σας ηρεμεί και θα σας κάνει ευκολότερη τη συζήτηση. Άλλωστε ο διάλογος είναι η βάση για να λυθεί σχεδόν κάθε πρόβλημα.
Πηγή: realestatenews.gr