Οι Αμερικανοί συνεχίζουν να μειώνουν την κατανάλωση βότκας, ουίσκι και τεκίλας, ένδειξη ότι, παρά τη βελτίωση του οικονομικού περιβάλλοντος, οι καταναλωτές δυσκολεύονται να αντεπεξέλθουν στις υψηλότερες τιμές.
Ο όγκος των αλκοολούχων ποτών που πωλήθηκαν στις ΗΠΑ τους πρώτους επτά μήνες του έτους συρρικνώθηκε κατά 3%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με τον πάροχο δεδομένων ποτών IWSR, με τη βότκα, το ρούμι και το σκοτσέζικο ουίσκι να συγκαταλέγονται στις χειρότερες επιδόσεις. Ο όγκος των αλκοολούχων ποτών στις ΗΠΑ είχε αυξηθεί σταθερά κατά περίπου 2,6% κατά τις δύο δεκαετίες μέχρι το 2019. Στη συνέχεια εκτοξεύτηκε σε σχεδόν 5% μεταξύ 2020 και 2021, καθώς το lockdown ενίσχυσε την κατανάλωση αλκοόλ, προτού υποχωρήσει το επόμενο έτος και μειωθεί κατά 2,9% το 2023.
Η επιφυλακτικότητα των καταναλωτών, σύμφωνα με τους «F.T.», έχει προκαλέσει συζήτηση μεταξύ των αναλυτών σχετικά με το αν η πτώση στον τομέα των αλκοολούχων ποτών είναι κυκλική ή διαρθρωτική. Ο πανδημικός υπερκύκλος των αλκοολούχων ποτών, κατά τη διάρκεια του οποίου οι καταναλωτές ξόδευαν σε ακριβότερα αλκοολούχα ποτά και στη συνέχεια τα περιόρισαν, εν μέσω ανησυχιών για τις δαπάνες, έχει πλήξει την εμπιστοσύνη στις μεσοπρόθεσμες προοπτικές των αλκοολούχων ποτών.
«Ο κλάδος ανέμενε μια σημαντική απειλή όταν χτύπησε αρχικά η πανδημία, αλλά αντ’ αυτού είδε διπλασιασμό της ανάπτυξης τον πρώτο χρόνο» δήλωσε ο Marten Lodewijks, πρόεδρος του αμερικανικού τμήματος της IWSR.
Οι τιμές των μετοχών των ομίλων οινοπνευματωδών ποτών, συμπεριλαμβανομένων των Pernod Ricard, Diageo και Brown-Forman, έχουν υποστεί πλήγμα τους τελευταίους 12 μήνες, πέφτοντας σε πρώιμα πανδημικά χαμηλά επίπεδα.
Οι πωλήσεις βότκας σε όγκο μειώθηκαν κατά 3,8% από την αρχή του χρόνου έως τον Ιούλιο, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ το σκοτσέζικο ουίσκι μειώθηκε κατά 5,8%. Οι πωλήσεις της τεκίλας, του ταχύτερα αναπτυσσόμενου αλκοολούχου ποτού στις ΗΠΑ, μειώθηκαν κατά 1,1%.
Ορισμένοι πιστεύουν ότι τα προβλήματα του κλάδου είναι διαρθρωτικά και αναφέρουν τη διάδοση της νέας κατηγορίας φαρμάκων για την απώλεια βάρους, γνωστών ως GLP-1, τα χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης αλκοόλ μεταξύ της γενιάς Z και την αυξανόμενη νομιμοποίηση της μαριχουάνας ως παράγοντες που θα επιβαρύνουν μακροπρόθεσμα τις πωλήσεις αλκοολούχων ποτών.