Θολό ήταν το τοπίο ανήμερα το Χριστουγέννων στη συμπρωτεύουσα αφού η αιθαλομίχλη «έπνιξε» τη Θεσσαλονίκη, με τους κατοίκους να βλέπουν το φαινόμενο ακόμα και δια γυμνού οφθαλμού.
Και όλα αυτά παρά το συναγερμό που σήμανε από την Τρίτη η αντιπεριφέρεια θέτοντας για πρώτη φορά σε εφαρμογή τα έκτακτα μέτρα που προβλέπονται από την κοινή υπουργική απόφαση που υπέγραψαν δέκα υπουργοί με στόχο τον περιορισμό της αιθαλομίχλης. Την Τρίτη τα μικροσωματίδια ξεπέρασαν σε συνοικίες της δυτικής Θεσσαλονίκης τα 218 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο, όταν το όριο συναγερμού είναι τα 150 μικρογραμμάρια.
Μέχρι και αύριο στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με την απόφαση που υπογράφεται από τον αντιπεριφερειάρχη Γιώργο Τσαμασλή, είναι σε ισχύ:
-Σύσταση για διακοπή χρήσης τζακιών, θερμαστρών στερεών καυσίμων και θερμαστρών βιομάζας, με εξαίρεση την περίπτωση που είναι ο μοναδικός τρόπος θέρμανσης και σύσταση για χρήση εναλλακτικών καυσίμων και πηγών θέρμανσης έναντι της χρήσης στερεών καυσίμων και καυσίμων στερεής βιομάζας,
-Σύσταση για ρύθμιση του θερμοστάτη στους 18οC σε περιπτώσεις ύπαρξης κεντρικού συστήματος θέρμανσης για επίτευξη αποδεκτού επιπέδου θερμικής άνεσης χωρίς υπερκατανάλωση ενέργειας,
-Απαγόρευση λειτουργίας αποτεφρωτικών κλιβάνων,
-Απαγόρευση οποιασδήποτε καύσης σε ανοικτούς χώρους,
-Διακοπή της λειτουργίας των εγκαταστάσεων κεντρικής θέρμανσης σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες, με εξαίρεση των εγκαταστάσεων που χρησιμοποιούν αέρια καύσιμα. Εξαιρούνται τα κτίρια περίθαλψης και κοινωνικής πρόνοιας και συγκεκριμένα τα νοσοκομεία, οι κλινικές, τα αγροτικά – περιφερειακά ιατρεία, οι υγειονομικοί σταθμοί, τα κέντρα υγείας, τα ψυχιατρεία, τα ιδρύματα ατόμων με ειδικές ανάγκες, τα ιδρύματα χρονίως πασχόντων, οι οίκοι ευγηρίας − γηροκομεία, τα βρεφοκομεία, τα οικοτροφεία – ορφανοτροφεία, οι ξενώνες, τα άσυλα καθώς και οι βρεφικοί, βρεφονηπιακοί, παιδικοί σταθμοί, νηπιαγωγεία και σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
-Σύσταση για την εφαρμογή κανόνων οικολογικής οδήγησης και συμπεριφοράς (όπως: οδήγηση με χαμηλότερη ταχύτητα, μείωση των συνεχόμενων εναλλαγών γκαζιού – φρένου, αλλαγή στο σωστό χρόνο των ταχυτήτων κ.α.) μέσω ενημέρωσης των οδηγών από ηλεκτρονικές πινακίδες μεταβλητών μηνυμάτων κατά μήκος των οδικών αξόνων αστικών περιοχών.