Χτυπά τρίτο κουδούνι και η δαιμονική παρουσία του μπάτλερ – Ευθύμη Μπαλογιάννη επί της υποδοχής προϊδεάζει και φωτογραφίζει το ύφος της παράστασης. Ο θίασος σε πόζα ασπρόμαυρης φωτογραφίας με ύφος πικάντικο προδιαγράφει μια ξεχωριστή κατάσταση.
Γράφει η Χαρά Κιούση
Σε μια συνοικία του Παρισιού του 1890 ο διακεκριμένος γιατρός Ζεράρ Μουλινό επιστρέφει πρωϊνιάττικα στο σπίτι του, όπου τον περιμένει ο μπάτλερ του.
Η νεαρή γυναίκα του, η Υβόν, αντιλαμβάνεται τα νυχτοπερπατήματά του και καταφεύγει στη μητέρα της, την κυρία Αιγκρεβίλ, να της συμπαρασταθεί.
Δεν αργεί να καταφθάσει και να τους επισκέπτεται ο Μπασσινέ, φίλος του γιατρού, που θέλει να νοικιάσει ένα διαμέρισμά του, που λειτουργούσε μέχρι πρότινος ως ραφτάδικο για λόγους οικονομικούς. Ο Ζεράρ το νοικιάζει με σκοπό να το κάνει ερωτική φωλιά, ώστε να απολαμβάνει ανενόχλητος τον έρωτά του με την σκανταλιάρα Σουζάν γυναίκα του Ωμπέν, που την απατά με την Ρόζα, σύζυγο του Μπασσινέ. Όμως ούτε εκεί θα βρει γαλήνιο καταφύγιο, γιατί το διαμέρισμα θα γίνει κέντρο ανεπιθύμητων εραστών, της υποψιασμένης πεθεράς του που έφαγε τη ζωή με το κουτάλι και μιας πρώην πελάτισσας του ραφτάδικου που περνά το γιατρό για «Ράφτη».
Και φυσικά θα εμφανιστεί ο μπάτλερ, που σαν από μηχανής αναδευτής θα προκαλέσει ξεκαρδιστικές καταστάσεις στη γοητεία του παράνομου έρωτα.
Το έργο γραμμένο το 1887 είναι μια κωμωδία καταστάσεων με τέλεια δομή, μια εντελώς παράδοξη ιστορία με επί μέρους λογικά στοιχεία. Ο συγγραφέας κόβει και ράβει με ικανότητα λεπτολόγου, συζυγικές αμαρτίες, κριτικάροντας με τρόπο αδέκαστο αλλά ταυτόχρονα χιουμοριστικό τα ήθη της αστικής τάξης. Διεισδύει στην υποκρισία και στην ηθικολογία οι οποίες βέβαια εξακολουθούν να εξαπατούν και τις σύγχρονες κοινωνίες σε θέματα συζυγικής πίστης.
Η σκηνοθεσία του Δημήτρη Μυλωνά με καθαρή ματιά ανοίγει και κλείνει πόρτες σε ανυποψίαστους ήρωες, που είναι για γέλια και για κλάματα. Οι εξαιρετικές ερμηνείες των ηθοποιών με αίσθηση του κωμικού ακολουθούν τους απαιτητικούς κανόνες της φάρσας, εναλλάσσοντας τα «ευθύμως σοβαρά με τα σοβαρώς εύθυμα».
Φλερτ, νάζια, καμώματα προς τέρψη, σχεδιασμένες απαντήσεις και συρραφές ψεμμάτων που «ρίχνουν σκόνη στα μάτια», κωμικά απρόοπτα, αποκαλύψεις και απανωτές παρεξηγήσεις και ανατροπές που διαδέχονται η μια την άλλη, οδηγούν στην κορύφωση μ’ ένα ευχάριστο τέλος. Γρήγοροι ρυθμοί, τρελό χιούμορ, ζωντάνια και ενέργεια, έραψαν βελονιά – βελονιά μια παράσταση σε σωστά θεατρικά μέτρα.
Η σκηνογραφία της Αμαλίας Αντώνη , η επιμελημένη και σικάτη, ενδυματολογική φροντίδα του MILTOS με ύφος Μπελ Επόκ και Μουλέν Ρουζ αποπνέουν τον αέρα της εποχής. Δεσπόζουσα θέση στην παράσταση με τον χορό και την απολαυστική κίνηση έχει η πλούσια ποιητική μουσική του Π.Κ.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία-μετάφραση: Δημήτρης Μυλωνάς
Σκηνικά: Αμαλία Αντώνη
Κοστούμια: MILTOS
Φωτισμοί: Άννα Σμπώκου
Μουσική: Π. Κ.
Επιμέλεια κίνησης: Ειρήνη Κυρμιζάκη
Βοηθός σκηνοθέτη: Βίκη Παναγιωτοπούλου
Photo by Patroklos Skafidas
Παίζουν: Αλέξανδρος Μπουρδούμης, Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου, Ελένη Βαΐτσου, Άννα Ελεφάντη, Ευθύμης Μπαλαγιάννης, Δημοσθένης Φίλιππας, Ελεάνα Στραβοδήμου, Μαρία Χάνου, Γιάννης Σαμψαλάκης.
Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού
Θέατρο Από Μηχανής, Ακαδήμου 13, 210.5232097
Κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 9μμ
Τιμές εισιτηρίων:
Κανονικό: 13 ευρώ
Φοιτητικό & άνω των 65: 10 ευρώ
Ανέργων: 8 ευρώ
Ατέλεια: 5 ευρώ