Στο «The Last Showgirl», τη νέα ταινία της Τζία Κόπολα (εγγονή του εμβληματικού Φράνσις Φορντ Κόπολα) η Σέλι, μια έμπειρη χορεύτρια, πρέπει να σχεδιάσει το μέλλον της, όταν η παράστασή της στο Λας Βέγκας κατεβαίνει απότομα μετά από 30 χρόνια.

Στην αληθινή ζωή, που καμιά φορά αντιγράφει την Έβδομη Τέχνη, ήταν πριν 30 χρόνια, όταν στο τηλεοπτικό κοινό συστήθηκε μία νεαρή, εκρηκτική, ξανθιά ηθοποιός, η οποία έμελλε τα επόμενα πολλά χρόνια να στοιχειώσει τις φαντασιώσεις του ανδρικού κοινού ως το απόλυτο sex symbol, αλλά και να στοιχειωθεί και η ίδια με έναν τίτλο που αποδείχθηκε… καταραμένος.

Ο λόγος, φυσικά, για την Πάμελα Άντερσον, η οποία σήμερα στα 57 της χρόνια, έχει πετάξει από πάνω της τον «καταραμένο» τίτλο του sex symbol, το σέξι ολόσωμο κόκκινο μαγιό της ναυαγοσώστριας, τα φτιασίδια, το μακιγιάζ, αλλά κυρίως, τον «έκλυτο» lifestyle βίο της. Η πάλαι ποτέ εκρηκτική Πάμελα της δεκαετίας του ’90, έχει γυρίσει σελίδα και στην πιο ώριμη φάση της ζωής της, κλήθηκε να ερμηνεύσει τον ρόλο της καριέρας της, που μέχρι τώρα αναλωνόταν σε ανάλαφρες επιλογές.

Δεν ήταν επιλογή της, σίγουρα, αφού κανείς δεν θεωρούσε ότι η άλλοτε «Σι-Τζέι Πάρκερ» του θρυλικού Baywatch, θα μπορούσε να υποδυθεί κάτι άλλο, πέρα από μια σέξι, ξανθιά, γατούλα και λίγο αφελή. Η εικόνα της υπερτερούσε κατά κράτος του ταλέντου της, το οποίο έπρεπε να περάσουν 30 χρόνια για να της το αναγνωρίσουμε, όλοι. Και χρειάστηκε να έρθει η Κόπολα, η οποία όταν η Άντερσον μπήκε στο Baywatch, ήταν μόλις 4 ετών παιδάκι, για να της δώσει έναν ρόλο κομμένο και ραμμένο για εκείνη.

Στο «The Last Showgirl» η Πάμελα χαρίζει στο κοινό μια βαθιά, συναισθηματική ερμηνεία. Η Σέλι της μοιάζει με κομμάτι του εαυτού της, και φαίνεται με το πόσο προστατευτική είναι απέναντί της. Το τέλος εποχής της ηρωίδας της στα σόου του Λας Βέγκας, είναι η αρχή της νέας εποχής της ίδια της πρωταγωνίστριας.

Όμως, πέρα από τους συμβολισμούς, στα της ταινίας, η Άντερσον πετυχαίνει και κάτι άλλο σημαντικό: σε ένα άνευρο κι επιδερμικό σενάριο που μοιάζει να «εκβιάζει» το συναίσθημα των θεατών, εκείνη δίνει βάθος στην ερμηνεία της, φωτίζοντας τον ψυχισμό της ηρωίδας της, μιας ντίβας που έχει περάσει τα 50 και διαπιστώνει με τον πιο θλιβερό και απαξιωτικό τρόπο, ότι για τις γυναίκες του θεάματος (και όχι μόνο) που μεγαλώνουν, αμείλικτος δεν είναι ο χρόνος, αλλά η ίδια η βιομηχανία και το σύστημα που δεν τους επιτρέπει να μεγαλώσουν.

Στο «The Last Showgirl» η Κόπολα δεν κατάφερε να ξεφύγει από τα κλισέ, με την ταινία να καταλήγει σε ένα τυπικό μελόδραμα και το σενάριο σε γενικές γραμμές να μοιάζει αδούλευτο. Ωστόσο, εκτός από την Άντερσον, ξεχωρίσαμε και την Τζέιμι Λι Κέρτις, στο ρόλο της Ανέτ, πρώην χορεύτριας που κατέληξε να δουλεύει σερβιτόρα σε καζίνο του Λας Βέγκας. Η οσκαρική ηθοποιός είναι συγκινητική και συγκινητικά υποστηρικτική στην πρωταγωνίστρια. Σαν να αναγνωρίζει και η ίδια πως ήρθε ο καιρός να αποκατασταθεί η «τιμή» της και να αναγνωριστεί η αξία της ως ηθοποιός.

Η Πάμελα Άντερσον για τον ρόλο της Σέλι ήταν υποψήφια στις Χρυσές Σφαίρες και θα περίμενε κανείς πως θα ήταν και για τα Όσκαρ. Η υποψηφιότητα αυτή δεν ήρθε ποτέ, αν και θα μπορούσε, αλλά βλέπετε μέσα σε όλα είχε την ατυχία, φέτος εκτός από το δικό της comeback, να έχουμε και εκείνο της Ντέμι Μουρ. Και για να είμαι ειλικρινής, αν φέτος στα Όσκαρ θα πρέπει να αναγνωρίσουν την αξία μιας ηθοποιού και να διορθώσουν μια αδικία, σίγουρα είναι της Ντέμι Μουρ, μετά από 45 χρόνια καριέρας, αλλά και υποκριτικά για το The Substance.

Αξίζει να δείτε το «The Last Showgirl»;

Ναι, για την ερμηνεία της Πάμελα Άντσερον, αλλά και και για της Τζέιμι Λι Κέρτις. Από τα ωραία κινηματογραφικά γυναικεία δίδυμα. Αλλά και για τα λαμπερά κοστούμια που στη μεγάλη οθόνη του σινεμά, έχουν άλλη χάρη.

Η υπόθεση

Η Shelly, μια έμπειρη χορεύτρια, πρέπει να σχεδιάσει το μέλλον της, όταν η παράστασή της κατεβαίνει απότομα μετά από 30 χρόνια. Ως μητέρα, προσπαθεί να αποκαταστήσει την αποξενωμένη σχέση με την κόρη της, η οποία συχνά έμπαινε σε δεύτερη μοίρα σε σχέση με την επαγγελματική της οικογένεια.

Σκηνοθεσία: Gia Coppola
Πρωταγωνιστούν: Pamela Anderson, Billie Lourd, Jamie Lee Curtis, Kiernan Shipka, Brenda Song, Dave Bautista