Η ταινία «Black Panther» κέρδισε το φετινό Βραβείο Ενδυματολογίας της Ακαδημίας για τα κοστούμια στα οποία περιλαμβάνονταν ένα περίτεχνο κολάρο και μία κορώνα που κατασκευάστηκαν από τρισδιάστατο εκτυπωτή.
Η σχεδιάστρια κοστουμιών Ρουθ Ε. Κάρτερ αποδέχθηκε το βραβείο στην τελετή απονομής των Όσκαρ στις 24 Φεβρουαρίου, όταν η ταινία που είναι βασισμένη σε κόμικ της Marvel κέρδισε συνολικά τρία Όσκαρ (τα άλλα δύο ήταν για Best Production Design και για Best Original Music Score).
Στο φανταστικό, τεχνολογικά εξελιγμένο, κράτος της Μαύρης Ηπείρου που ονομάζεται «Ουακάντα», η βασίλισσα Ραμόντα – την υποδύεται η Αμερικανή ηθοποιός Άντζελα Μπάσετ – φορά μια κορώνα και ένα «κολάρο». Τα σχέδια δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με την Αυστριακή αρχιτέκτονα Τζούλια Κέρνερ, η οποία ζει στο Λος Άντζελες και που στο παρελθόν είχε δουλέψει σε μόδα 3D για την Iris Van Herpen και τον οίκο Chanel.
«Η Ρουθ Ε. Κάρτερ είχε δει τη δουλειά μου από τρισδιάστατο εκτυπωτή στα show στο Παρίσι, και ήλθε σε επαφή μαζί μου» είπε η Κέρνερ. «Από κοινού με τον σκηνοθέτη Ράιαν Κούγκλερ, ήθελαν να φέρουν τρισδιάστατη εκτύπωση στα ενδύματα της ταινίας “Black Panther”. Το μόνο που ήξερα ήταν ότι η ταινία ήταν για την Αφρική και την τεχνολογία. Τα πάντα ήταν επτασφράγιστο μυστικό» πρόσθεσε.
Το κολάρο της βασίλισσας Ραμόντα εφαρμόστηκε στον λαιμό και τους ώμους, και άνοιξε σαν βεντάλια πίσω από το κεφάλι της. Το κάλυμμα της κεφαλής – κατασκευάστηκε και σε μαύρο χρώμα – ανοίγει από τη βάση προς τα επάνω σε ένα ανοιχτό, κυκλικό χείλος.
«Προστρέξαμε στη φυλή των Ζουλού και στα καπέλα που φορούν οι παντρεμένες γυναίκες» εξήγησε η Κέρνερ. «Προστρέξαμε επίσης σε εκδόσεις με εικονογραφήσεις από παραδοσιακές πηγές. Βρήκαμε έμπνευση σε εικόνες της Αφρικής που έχει δώσει ο φακός του φωτογράφου Σεϊντού Καϊτά. Ψηφιακά, φιλοτεχνήσαμε αφρο-φουτουριστικά μοτίβα σε ένα ασύμμετρο σύνολο με αναφορές στα σχέδια της δεκαετίας του 1950, του Balenciaga».
Τα σχέδια κατασκευάστηκαν από τη βελγική εταιρεία Materialise. Κατασκευάστηκαν όμως, πριν δοθεί ο ρόλος στην Άντζελα Μπάσετ. Εκ των υστέρων, προσαρμόστηκαν σε αυτήν. Και όταν η Κέρνερ είδε βιντεοσκόπηση στα παρασκήνια, με την Μπάσετ να χορεύει φορώντας το κολάρο και την κορώνα, είπε: «Με εξέπληξε πόσο ανθεκτικά ήταν αυτά τα κομμάτια».